Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » MZ TS 125 felújítás, szerintetek?

MZ TS 125 felújítás, szerintetek?

Figyelt kérdés

Egy problémám van ami elégé összetett.

Tehát a lényeg:

Van a nagypapámnak egy MZ TS 125-s motorja.Újonnan vette a szalonba anno, 86-os évjárát körül lehet.

Van benne kb 6E km,ami azért nem sok egy ilyen motornál.

Tehát ezt a motort szeretném üzembe helyezni.Minden papírja meg van.


Úgy gondoltam h elviszem egy motor boltba szervízbe, h nézzék meg mi az amit cserélni kell.

Utána pedig forgalomba szeretném helyezni,és ami még ezzel jár,mert még az a nagyon régi rendszáma van.Tehát egy új rendszám sem ártana.

Papír+Szerelés+Alkatrész...ezekre szánnék egy 50E-t, de maximum 60E-t.(Nem hinném h sok mindent kéne cserélni 6E km alatt.)

Milyen papír munka lenne vele?


A másik probléma az hogy a motor falun van,a bolt pedig a városban,és nincs olyan jármüvünk amivel eltudnám vinni oda.

Hogy tudnám ezt meg oldani?Bérelni lehet ilyet?

Mert hozzá értő ember nyúljon hozzá.


2011. aug. 3. 17:58
 1/4 anonim ***** válasza:

Alapjába véve nem a szerelés lesz a bonyolult.

A kétüteműekről azt mondják hogy végtelenül egyszerű szerkezetek, de azért ennyi állás után illene átnézni: valószínűleg csereérettek a csapágyak, a szimmeringek, a tömítések. A váltót ki kellene takarítani, a tankot szintúgy mert lehet eszi belülről a rozsda. A kerékcsapágyakkal is el kellene tölteni egy kis időt, legalább átzsírozni őket. Ha a krómok jó állapotúak, akkor csak takarítás, de ha nagyon pöttyösek, akkor újrakrómozás. Ez mind pénz és pénz.


Ha van régi forgalmi és a papával tudtok írni ajándékozási vagy adásvételi szerződést, az jó. Viszont ha nem volt kivonva a forgalomból, akkor előbb-utóbb az állam követelni fogja a be nem fizetett adót és egyéb járandóságokat. Ha büntetés nélkül sikerül átíraton a nevedre, arra már alapból elment a motorra szánt összeg fele.


Szerintem várj még egy kicsit ezzel a géppel, esetleg szánj rá több pénzt. A szállítás a legegyszerűbb, csak egy utánfutó kell és néhány spanifer.

2011. aug. 3. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 modian válasza:

A kétüteműek tényleg egyszerűbbek, mint a 4 üteműek.


Ha ennyire rajta vagy ezen a dolgon, akkor gondolom van minimum A1-es jogsid. A papádé volt, így gondolom ő is ért hozzá valamelyest.

Én azt javaslom, hogy kezd el Te az öregeddel, vagy akár egyedül is. Olvass utána fórumokon, meg ilyesmi.


Ennél a gépnél csak az elöregedett alkatrészek lehetnek gázak, mint ahogy az előző válaszoló is mondja.


Én 20k-ért vettem egy simson s51-est és apuval pofoztunk rajta és közben megtanultam én is kicsit, így ha gond van, akkor az út szélén tudok szerelni rajta kicsit.

Például múltkor túlmelegedett és kis pihi után gyertyacsere és mehettem tovább. De a benzin csapot is nyitvafelejtettem egyszer, de azt is megoldottam aztán :)


Szóval egy MZ TS-t szerintem jobban jársz, ha Te szereled otthon és pénz helyett időt áldozol rá, bár valamennyi pénzt úgyis bele kell ölni. Szívesen segítek e-mail-en kérdezz bátran.


A helyedben és lemosnám tisztára és a gumit leellenőrizném, a bowdeneket, meg ilyenek, hogy a helyükön vannak-e. A tankba belenéznék, ha rozsdás nagyon, akkor vizes homokot bele, rázni és kimosni és aztán napon kiszárítani. Keveréket a tankba és nézzük indul-e.


Ha elindul, akkor nem rossz a szitu, udvarban járatod kicsit, esetleg utcátokban kerülsz egyet vele, aztán megnézed, hogy ereszt-e valahol. A tömítéseket illene kicserélni. Ja, és a karburátort és a levegőszűrőt is kitakarítanám.


Sok szenvedés lesz vele, meg küzdelem, de mire végzel, Te is értesz majd hozzá.

Megértem, hogy jó mocit szeretnél hamar, de úgyis előjön majd valami baja ígyis-úgyis, ezek ilyenek...

2011. aug. 3. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Nem ajánlom, hogy szerelőhöz vidd. A profik, akik tényleg törődnek az öreg vasakkal sokat elkérnek, a nemtörődöm szerelők pedig összegányolják és megbízhatatlan lesz a motorod. Szerintem is álljatok neki otthon nagypapáddal, ha valami nem megy ott az internet, google, fórumok. De egyébként ha logikusan gondolkozol, akkor rengeteg dologra rá lehet jönni, nagyon egyszerű kis gépek.
2011. aug. 3. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Annyiból nem értek egyet a többi válaszolóval, hogy egy kezdő szerelő lehetőleg ne egy veteránnak szánt motoron gyakoroljon, főleg ne egyedül. :)

Én Simsonon kezdtem anno, néhány blokkszétszedés és összerakás után már ment jól. Aztán pár év után vettem Pannoniát (illetve Pannoniákat), hát először szívtam vele (velük), de már nagyjából oké minden.


Ha legközelebb az okmányirodátok környékén jársz, akkor ugorj be és udvariasan kérdezd meg a járművekkel foglalkozó ügyintézőt, hogy pontosan mit és hogyan is kellene csinálnod. Kérdezd meg hogy van-e lehetőséged megtartani a régi rendszámot és a forgalmit, ilyesmik. Ha lesz egy kis szerencséd kedves lesz és elmond mindent.

2011. aug. 4. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!