Benzines Turbós kocskba, hogy kell megkimélni a turbót, hogy a lehető legtovább életbe maradjon? 1.8T kocsim van, és szeretnék nagyon vigyázni rá
Amíg nincs bemelegedve a motor nem szabad padlógázzal közlekedni. Megállás után járasd alapjáraton kb1percig a motort és ne állítsd le azonnal!(hogy vissza tudjon hűlni a turbó)
Ezek a legfontosabbak, amiket be kell tartani egy turbós autónál.
Ahogy előttem is írták: hideg motort nem padlózunk, mert a turbó kényes szerkezet, a középrész csapágya hamar kikészül, ha nem kap rendes olajnyomást. Indítás után komolyan kell venni a melegítést, ha pedig meghajtottad, megállás után kell 1-2 perc, amíg alapjáraton ketyegtetve visszahűl. De ha nem tapostad ki a belét, akkor sem illik csak úgy "lelőni", mert a magas fordulaton pörgő turbina tovább forog, olajnyomás meg nincs.
Illetve a turbós autók érzékenyebbek a motorolaj és a légszűrő cseréjére. A turbóban óriási a hőmérséklet és a turbina fordulatszáma, ezért mindig a gyárinak megfelelő minősítésű olajat kell bele tölteni (a "havertól van olcsó, majd legfeljebb gyakrabban cserélem" itt fokozottan kerülendő) és a csereperiódust is be kell tartani. Ha állandóan nyomod neki, akkor kell csak sűríteni a csereperiódust, egyébként jó az, ahogy a gyárban kitalálták. A légszűrőre pedig különösen oda kell figyelni, mert a turbó jóvoltából a motor rettenetesen sok levegőt szív be. Egy szívómotornak is nagy a légnyelése, de a feltöltöttek még többet vonnak el az éltető atmoszférából, ráadásul a feltöltő elég erősen szív is. Ezért az eldugult légszűrő hamarabb megárt nekik: ha ott nem tudnak levegőt szívni, szívnak minden mást, amit csak sikerül. Ilyenkor - ha van rá módja - a kartergázcsövön át szív be mindent, amit csak elér, aztán lehet csodálkozni, ha meglepő helyekre ég oda a motorolaj.
Nem csak a turbós motorokra igaz, hogy hidegen nem padlózzuk.
Egyébként a melegítés (főleg télen) és a keményebb menet utáni visszahűtés, előttem leírták a módját kíméli leginkább a turbót. Az a motorolaj keni a turbót ami a motort is, így nagyon oda kell figyelni nem csak a jó minőségű (gyári ajánlás szigorúan) olajra, hanem a csereperiódusra is. Tudom, hogy az újabb kocsiknál megnyúlnak a szervizintervallumok de ezt te semmiképp se kövesd. Szerintem 10ezrenként cserélj olajat, olajszűrőt, légszűrőt.
Hát télen fűtött garázsban állj vele.
Minden kocsit azzal lehet a legjobban kímélni.
Mondjuk egy 19-22 fokos fűtött garázsból indulásnál, nem kell annyit melegíteni, ráadásul az üzemanyag hőmérséklete sem minuszba van, ami uyge nem mindegy, ha a koromképződést nézzük.
Az igazság az, hogy a legjobb lenne a kocsiknak, ha nem is létezne a tél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!