Melyik a gazdaságosabb, visszaváltogatva vagy egy sebességbe gurulva a lámpáig, vagy üres-be?
Szervusztok!
Valaki írta: fékezésre a fék való! Alapban igen, de ha egy mód van rá, próbáljunk úgy közlekedni, hogy szinte soha ne érjünk a fékpedálhoz! Ha túl nagy a sebsségünk, azt próbáljuk meg motorfékkel lecsökkenteni a kívántra. Kezdeni abban a fokozatban, amelyben vagyunk, majd fokozatosan alacsonyabbakba váltva! De ha a szituáció olyan, akkor a legjobb, ha üresbe dobjuk a váltót, és kicsorgunk a lámpáig, vagy ahol meg kell állni. Legszerencsésebb, ha akkor érünk a lámpához, amikor az zöldre vált, és van még némi sebességünk. Ekkor megspórolhatjuk a nullából való felgyorsításhoz szükséges energiát. Persze az üresben való kigurulást csak forgalommentes utakon tudjuk gyakorolni, mert a hátunk mögött jövő, nem mindig tudja értékelni a vezetési technikánkat. Valaki írta, hogy a kuplung az "örök"! Hát bizony nem, bár tipusa is válogatja. És persze abban igaza van, hogy a sokat csúsztatott kuplung jobban kopik. Ha jár a motor, és gurul a kocsink, akár kuplung nélkül is válthatunk símán sebességfokozatot, de ezzel csak akkor próbálkozzunk, ha elegendő gyakorlatunk van, érezzük, és jó a fülünk. Ugyanis kuplung nélküli, nem megfelelő fokozatba váltást, a sebességváltónk recsegéssel nyugtázza. Erre szokták mondani, hogy "megszámolja a fogakat"! A kuplung nélküli váltást, csak annak a szemléltetésére írtam, hogy megfelelő időben-, és fokozatba történő váltáshoz, elegendő csupán egy pillanatra benyomni a kuplungot, és már visszaengedve meg is történt a fokozatváltás. Tehát semmi szükség a kuplung csúsztatására! Az is nagyon jó tanács, hogy kemény gumikkal járjunk, mert ezzel is sok üzemanyagot tudunk megspórolni!
Caty
" Valaki írta, hogy a kuplung az "örök"! Hát bizony nem, bár tipusa is válogatja."
Hát persze hogy neked nem, mert visszaváltogatsz. Éppen ezt magyarázom. Van egy 22 éves kocsim 270000 km-rel amit ráadásul nagyrészt városban tettem bele, de a kuplungjához nem kellett nyúlni, pedig ez sztem nem is automatikus utánállítású.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!