Csiby009 kérdése:
Melyik a gazdaságosabb, visszaváltogatva vagy egy sebességbe gurulva a lámpáig, vagy üres-be?
Figyelt kérdés
2011. máj. 24. 12:03
1/17 anonim válasza:
Abszolút helyzetfüggő. Lehet csak gázelvétellel, ha erősebb lassítás kell, akkor visszaválthatsz, ha meg messziről látod hogy meg kell majd állni, és nem tartasz fel senkit, ki is lökheted üresbe, és szép lassan odacsordogálsz.
2/17 anonim válasza:
Tényleg helyzetfüggő. Ha tudod, hogy meg kell állnod, mert olyan a lámpaprogram, akkor a visszakapcsolgatás a nyerő - ha van rá mód, gáz nélkül. Ekkor ugyanis nagyon alacsony tempóig tudsz lassítani és ha nem adsz gázt, hanem finom kuplungcsúsztatással fékezel, a megtakarított benzin sem megy el a gázfröccsökre (bizony, el lehet füstölni pár gázadással). Ha viszont tudod, hogy csak lassítanod kell, mert jön a zöld, akkor egy 2-esben, 3-asban végrehajtott nyugis motorfékezéssel tudsz többet nyerni: lassulsz, de nem állsz meg, nem kell újra elindulnod, ami sok energiát emészt fel. Ha gondolod, írd meg, milyen szituációra gondolsz, de mindegyiknél igaz az aranyszabály: neked kell kitapasztalnod.
3/17 anonim válasza:
Az amelyikben minél kevesebbet nyomod a gázt, és minél kisebb marad az alapjárat is haladás közben.
Azaz kihazsnálod a lendületet ahol lehet.
Nameg jól felpumpált kerekekkel közlekedsz.
4/17 anonim válasza:
Motorféknél nincs befecskendezés, azt azért ne feledjük el!
5/17 anonim válasza:
Igen, ez fontos dolog. De érdekes egy számítást végezni, mi a gazdaságosabb: 0 üzemanyag-fogyasztással megállni, majd elindulni vagy minimális fogyasztással lelassul és mozgásból újra nekilendülni egy adott távnak. Mindig a helyzettől függ, mi a legjobb.
6/17 anonim válasza:
Egy sebességbe. A visszaváltogatásnak semmi értelme csak gyilkolja a kuplungot meg a váltót.
Elmondanám hogy fékezésre a FÉK való és nem a kuplung, mint ahogy az egyik válaszoló írta ("finom kuplungcsúsztatással fékezel"), a fék ugyanis fogyó alkatrész, előbb-utóbb úgyis cserélni kell, a kuplung viszont tartós, azt elvileg SOHA nem kell cserélni, majd az autóval együtt megy a bontóba. Viszont ha kuplunggal fékezgetsz akkor könnyen előfordulhat, hogy kuplungcserére is sor kerül, mert idő előtt elkopik.
7/17 anonim válasza:
Egy sebességben a leggazdaságosabb, a visszaváltás elvileg azért sem jó, mert az új motorok annyi idő alatt beszabályozni sem tudják magukat az új fordulatszámhoz, amilyen gyorsan visszaváltogatsz. Mondjuk ez engem nem szokott zavarni, gázfröccsel váltok vissza, tehát a kuplungot és a váltót nem terheli egyáltalán, csak a fogyasztáson látszik kicsit.
8/17 anonim válasza:
Egy adott sebességben motorfékezve és még mielőtt elkezdene rángatni, ki üresbe. Szerintem nem érdemes visszaváltogatni, mert nem a legjobb a kuplungnak még gázfröccsel sem, de ez mindenkinek a magánvéleménye.
9/17 anonim válasza:
Visszaváltogatni hülyeség, amúgy meg sebességfüggő.
10/17 anonim válasza:
helyzetfüggőt akartam írni sebességfüggő helyett :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!