A használt autó kereskedők miért vágják ennyire át az embereket, illetve miért nézik ennyire hülyének?
A válasz írója 69%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: 06-05 10:14
Ez a kommentelő úr nekem szimpatikus volt,én szívesen vennék ilyen embertől autót,de a tapasztalatok alapján sajnos nem az ilyen típus a jellemző.
Nem szeretem a nagy szavakat de azt kell hogy mondjam hogy a renoméjukat saját maguk rontották/rontják el most is a kereskedők.
Mert ráírják a kocsira h nem dohányzó és belül több helyen ki van égetve,ráírják hogy sérülés mentes és közben olyan illesztési hézagok vannak rajta hogy ordít,mert a 15 éves autóra ráírja hogy garantált 86 ezer km,mert a szervízkönyvben van egy bejegyzés 10 évvel ezelöttről és ráírják h vezetett szervízkönyv,mert a 200 LE géphez odaírják hogy idős fogorvos házaspár hölgy tagjáé volt mert ugye nem elég hogy MINDEN autó hölgy tulajé volt,de jellemzően a 150 LE feletti aszfaltszaggatók szinte csak nő tulajdonosokkal bírtak...
És a szakmai felkészültségük is elég sok kívánnivalót hagynak maguk után(tisztelet a kivételnek).
Ha az ember érdeklődik egy évjáratról és annak típushibáiról vagy egyéb műszaki megoldásairól vagy kérdez az automata váltóról,szelepvezérlésről stb stb akkor a legritkább esetben kap rá érdemleges választ.(tapasztalatból írom,nem sárdobálásból).Mindig jön a duma hogy hát az azé'nem jó neki érted mer' akko há' nem úgy müködik a váltó érted ahogy neki kellene.. ha kérdezel az autó méreteiről-ami azt hiszem fontos infó-mert vannak akik centire ismerik a garázsukat,vagy állandó felszereléssel utaznak vagy csak a jelenlegi autójuk méreteihez akarják hasonlítani..hát az sem igazán megy.. amit mondanak ahhoz egy plusz minusz félméteres eltérést bele kell kalkulálni :)
Abban is igaza volt a kommentelő úrnak hogy mindenki aranyrögöt akar gombokért...de azt hiszem ez csak azt jelenti hogy mindenki szeretne előnyös üzlethez jutni
és ez nem csak a vevő,de a kereskedők részéről is így van.
Bár nem vagyok autentikus az autókereskedelemben de talán ha nem akarna mindenki annyít húzni egy autón-és ezért nem tenne meg mindent(visszatekerés,6 liter szilikon a műszerfalon,motor mosás Brigéciollal stb stb)akkor talán többen és bátrabban vennének... és bár lehet h mindenki előnyös üzletet akar és aranyrögöt,azért az is igaz,hogy ha "mernének" venni,akkor talán mindenki jobban merné arra használni az autót amire neki szüksége van abban a pillanatban/élethelyzetben.
Például arra gondolok hogy én nyáron lehet hogy szívesen járnék egy nyitott 3000 benzines V6os valamivel és ősszel eladnám és vennék egy egyterűt mert sokan használnánk vagy pl ha valakinek csak rövid időre kell kocsi akkor venne egyet mondjuk 200 ezerrel is...
De mivel a fent vázolt helyzet van,ezért az emberek nem kockáztatják a többszöri vásárlást,hiszen EGY vásárlás is a fenti okok miatt nagy rizikóval jár,hát még ha többször csináljuk is meg egy évben,és EZ az oka h mindenki aranyrögöt akar,EZ az oka hogy az emberek olyan autót keresnek amiben minden olyan megvan amit lehet h külön külön próbálnának más esetben ki...legyen erős,nagyköbcentis,sportos,de legyen akkora csomagtere hogy a három gyereket kajak edzésre lehessen vinni(a csónakokkal)legyen fiatal és kevés km stb stb... hogy kibírja sokáig hogy jópár évre megszabaduljunk az autóvásárlás kínjától de főleg az azzal járó kockázatoktól!
Lehet hogy naiv vagyok de én inkább az autokereskedőknek valami egységes platformot képzelnék el egy olyan autószerelő háttérrel,akik az autókat pl egy 50 pontos minőségvizsgálaton végigvezetik és ha vannak hibái azt leírják és amit persze a vevő kérésére ha akarja ki is javítják az annak megfelelő költségért.Na egy ilyen átvizsgált autót szerintem mindenki nyugodt szívvel venne.
De ez csak az én véleményem nem az igazság,mint említettem én sosem dolgoztam ezen a területen,lehet hogy irreális az elképzelésem.
(Ha igen,akkor miért?).
Üdv
A válasz írója 61%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: tegnapelőtt 19:00
Informatikusként egy kicsit másik oldalról fognám meg a dolgot:
Persze szép lenne egy ilyen rendszer, csakhogy itt is mint mindenhol máshol érvényesül az az elv, hogy "mindenki sütögeti a saját maga kis pecsenyéjét" és a vevő érdeke abszolút az utolsó.
Néhány példa az informatikából:
Kész csoda (és ezt szó szerint kell érteni) hogy az internet működik, ugyanis kismillió cég van, aki mindegyik a saját technolóigáját nyomja, ami persze még csak véletlenül sem kompatiblis a másikkal. Ennyi cég és "bábeli zűrzavar" mellett kész csoda hogy sikerült pár alapfeltevésben megállapodni.
Emberek milliói (szó szerint kell érteni) szívnak mind a mai napig a számítógépek miatt csak azért, mert mindegyik gyártó a saját technológiáját helyezi előtérbe, midnegyik cégnek a saját maga érdekei dominálnak.
Nincs valódi közös szabvány, egy olyan megállapodás amihez mindenki kötné magát. Kb 20 évbe tellett (és hosszas küzdelembe) hogy végre azt megoldják hogy a mobilok egységesen mikro USB-n keresztül tölthetőek legyenek....
Ezek után miért várnád el, hogy a sokkal szubjektívebb, sokkal több céget átfogó autópiac szabályozva legyen? Senkinek (legalábbis az ebben levők) nem érdeke.
A vevő pedig le van szarva, oldja meg.
Sajnos a kapitalizmus ilyen...
Na, ezek után talán csökkenni fog a csaló autókereskedők trükkjeinek a száma. Bár még így is marad mivel okoskodni.
És még itt is van pofájuk azt állítani, hogy a vevők érdekében tekerik vissza a kilométerórákat.
Mellesleg hol van a kedves autókereskedő barátunk aki olyan nagy hévvel védte a "mundér becsületét" és hazugozott le amikor ideírtam a tényeket, tapasztalataimat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!