A használt autó kereskedők miért vágják ennyire át az embereket, illetve miért nézik ennyire hülyének?
Haverom rokkant, ezért automata sebváltós kocsit akart venni. Mivel kb. minden 20. ilyen (lefuttattunk egy keresést az egyik leggyakoribb kocsira, az Opel Corsara), ezért utána kell járni. Felmegy Bp-re a kereskedőhöz, kikéri a kocsit, a szomszédban +nézi a szervize. Törött. Visszaviszi, mondja, hogy hát ez törött. Letagadta a kereskedő. Azt mondja nem törött. (Holott az volt.) Potyára ment fel az ember.
Más kérdés, hogy még aznap egy privát eladó ugyanígy akarta átverni. :(
Szóval nemcsak a kereskedők ilyenek.
Persze a kilométerórapörgetésről nem beszéltem most. :(
Mo-n vannak korrekt emberek és vannak kereskedők. A kettő metszete viszont igen elhanyagolható :)
A viccet félretéve:
A dolog nagyon egyszerű: vegyünk mondjuk egy 1 milliót érő kocsit. Ha mindenki tudja hogy mennyi a reális értéke, akkor az eladó is 1ért akarja eladni, és a vevő is 1-ért megvenni. A kereskedő így nem keresne egy fillért sem. Mit tud tehát tenni:
a: olcsóbbért veszi meg (mondjuk 800-ért) és adja 1 milláért
b: 1 milláért veszi, de 1.2 ért adja el
Drágábban senki nem lesz olyan hülye hogy megvegye tőle, amikor ma már a neten percek alatt száz sokkal jobb ajánlatot lehet találni. Az eladó pedig olcsóbbért nem fogja odaadni, hiszen akkor már a: elviszi beszámíttatni az új autóba, b: eladja maga.
Mit tud tehát tenni a kereskedő? Trükközik:
a: behoz kintről valamit, megpróbálja feltuningolni és eladja amennyiért tudja
b: megvesz egy töröttet 700-ért, felpofozza 50-ért, és kiírja 1 milláért. Te lealkudod 900ra és még boldog is leszel, ő meg keresett rajtad.
c: megveszi eladótól 950-ért, eladja 1 millió 100ért. Ebben nagyon nagy a rizikó, mertha nem viszik el 1.1ért, akkkor vagy magától kell levinni az árat, vagy foglalja neki a placcot, vagy a végén még bukik is rajta, és közben egy csomó ideje elment vele.
Az autó business befektetés. Ha megveszi és nem tudja eladni, az gáz. Persze van a bizományos értékesítés, az megint más tészta.
És akkor még minderre rátesz egy lapáttal a válság, hogy most minden pang, nehéz autót eladni.
Mivel milliós tételekről van szó, ide olyan habitus (értsd:laza, nem érdekel) kell, ami már azért valamennyire leszűkíti azt a kört, aki ezzel foglalkozik. Ehhez tevődik még hozzá, hogy mivel látszólag az autó business a könnyen gyorsan kevés munkával pénzt kereső lehetőség, akik ezzel foglalkoznak, így is tekinenek rá. Innen már nem kell sokat gondolkodnunk hogy lássuk: ezen tulajdonságok mellett már nem lepődünk meg az önző, másokat kihasználó hozzáálááson. Tisztelet persze a kivételnek, az mindig van.
Az autóhoz az emberek többsége nem ért. Ügyes kozmetikával és marketing dumával egy naív ember könnyen megvezethető. És mivel a fentebb említett tulajdonságok miatt erkölcsi problémájuk ebből nem fog származni, viszont bevételük annál inkább, gondolkodás nélkül ezt, a legkönnyebb utat választják.
Vannak persze tisztességesek is, mint minden szakmában, de kevesen.
20:49
Ezt csak azert gondolod igy mert lehet, hogy meg nem jartal mashol. Az 1 hetes gorogorszagi last minute nyaralas nem er, ott nem kerulsz kapcsolatban igazibol a kulfoldiekkel! :)
Igen, az autokereskedo egy erdekes allatfaj, ezt mar megfigyeltem en is. Igaz, hogy sok kereskedo trukkozik, meg probalja a termeket jobb szinben feltuntetni mint amilyen de valahogy az autokeresekedoket en is gatlastalanabbnak, pofatlanabbnak tartom. Talan azert mert az emberek nagy reszet tenyleg ra lehet szedni mert nincs akkor muszaki tudasuk, hogy felmerjek az auto tenyleges allapotat, erteket. Ez nagyjabol igaz sok, az autoiparral kacsolatos szakmaban. A taxisok, benzinkutasok, szerelok is ott verik az embert ahol tudjak. Tisztelet a kivetelnek!
Ezen felul nem csak, hogy elhallgatnak, letagadnak bizonyos allapotokat, hanem iszonyat nagy penzeket szakitottak a hiteleken is, igy ez a szakma igazi aranybanya volt eddig. Kepzeld el, hogy 20-22%-ot visszakaptak a banktol az altaluk intezett autohitel utan, plusz meg a kocsit is haszonnal adtak el, igy akar millios nyereseguk is lehetett egy auto eladasabol.
Egy pelda:
Mr. X meg akar venni egy autot aminek az ara 3M Ft. Ehhez kell neki kb 2M Ft hitel. a kereskedonek van mondjuk (szerenyen szamolok) 500 ezer haszna az auton eleve. A hitelhez kell 50% onero, igy papairon felhuzzak az arat 4M-re, beadjak a hitelkerelmet az 50%-ra, azaz a 2M-re, a kapcsolatoknak koszonhetoen ez sikerul is. A boldog tulaj hazaviszi a 2 millioval megterhelt autjat es azt hiszi, hogy a kereskedo onzetlenul segitett pedig az o haszna mar bele van epitve a hitel torlesztesebe. A kereskedo megkapja a hitelugyintezotol a 2M 20%-at, azaz 400 ezret, plusz az 500 ezer haszon, es maris majdnem 1 millaval gazdagabb. Ha meg feljanlja, hogy segit az atiratasban, muszakiban, miegymasban, arra megint csak ramegy 5-10 ezer Ft haszon kulon-kulon. Kinek ne erne ez meg?
Es ez meg csak egy "tiszta" uzlet. Nem beszeltem arrol amikor torott autokat javitanak meg es adnak el serules menteskent, vagy 1-2 evvel "megfiatalitjak" azaz az evjaratot meghamisitjak es/vagy visszatekerik a km orat. Ezekkel a trukkokkel meg egy zsak extra bevetelhez jutnak, persze a vevot megkarositva.
Előzőeknek:
Egy "érdekes állatfaj" kommunikatív képviselője vagyok.
Aki igyekszik néhány rosszindulatú tévhitet eloszlatni.
Az irigy mocskolódás maradhat hiszen "ki mint él-úgy ítél"....
Gátlástalanul pofátlan vagyok (előző szerint) mert én vagyok az AUTÓKERESKEDŐ.
Nem az a roma lókupec vagy nepper akivel összetéveszteni méltóztatik a tisztelt publikum.
Kis ideje csak,mintegy 3 évtizede.
MINDENT tudok az autókról,az autózásról,az üzletről,a trükkökről és a vevőkről,az esendő emberekről is.
Akik zöme 5%-ért a saját jó Édes Anyját is - odahozza...
Akik miként Ti is szeretnének gombokért ökölnyi aranyrögöt vásárolni. Néha sárdarabot csereként beiktatva.
Szóval.
Eladni akarok,nem árulni.
Ezért a példa 1 milliós autóját 900-ért árulom - és el is adom. Más kérdés,hogy neked nem tetszik amikor csak 700 kp.-t adok érte. De azt adom és MOST. Ha nem kell,ott a Provident,de a bank is ad személyi kölcsönt. Az 1 millásra tartott verdát meg áruld egyért míg az infláció adja a számot.
Bankos jutalék 20-22 % ???? MESE.
5-10 a bevett. SZANKCIÓVAL. Vagyis ha a tisztelt vevő nem fizeti a törlesztőt (nem szokta) egy éven át legalább akkor a jutalékot vissza kérné a bank.
Az enyémet nem mert én jutalék nélküli hitelt közvetítek,ezzel is olcsóbbá téve az árult autót.
Aminek a kilométer óráját lehet,hogy valaki már visszatekerte - én bolond volnék ebbe plusz pénzt rakni hiszen úgyis a szerelő haveroddal jössz aki festékvastagság mérővel kopogtatva igyekszik éltanulót imitálni azon az egyetemen ahol én vagyok a rektor.
Akinek én javaslom a kompressziómérést mint mérvadót amitől végképp zavarba jön.
Egy-két évet fiatalítani?!
Aztán hogyan "drágatestvérem"???
Amikor az ÖSSZES műanyagba bele van égetve az évjárat sőt hónap is,megemlítve az üvegeket és a kábelkötegeken lévő vonalkódos matricákat (elmesélem mit takarnak a kódok) de már a 13 éves kisebbik Fiam is a biztonsági öv címkéjét keresi mert ott NAPRA PONTOSAN meglelni az évjáratot.
Szeretek törött autóból jó kocsit csinálni.
Haszon nincs több rajta mint egy kp.-ért vásárolton viszont munkát (és pénzt) adok a tréleresemnek,a lakatosomnak,a fényezőmnek etc.
Ja és fotódokumentációt a töréstől a befejezésig,bizonyítván milyen ügyesek a Srácok akiket sok év óta szponzorálok.
Átíráson keresek ötezret??
Az álljon sorba ennyiért reggeltől estig aki sajnálja ... De én ingyen kínálom ezt is mert belefér, a spanom barátnője a Központi Okmányirodában dolgozik.
"Tiszta haszon"????
Drága Rosszindulatú Felebarátom elmesélem neked az első 10 000 forintom alakulását.
Telephelyet bérlek,nem pitit 1.5 millióért/hó. Két értékesítő,egy bankos ügyintéző-titkárnő,két éjjeliőr,három autószerelő és négy srác a mosóban.
Ez 12x150 000 vagyis újabb 1.8 millió/hó. Nagyjából ÚJABB egy milla járulék vonzattal.
Vonzatok... Villanyszámla,víz,telefon stb. ismét 500. Ezerben és havonta. Közel 5 000 000 KIADÁSNÁL járok havonta. Szerinted 5 autó haszna.Szerintem 25-é.
A 26. autóból KERESEM az első tízezremet amit persze még le is kell adóznom.Amennyiben elmegy havi 30 vagy NAPI EGY autó akkor keresek annyit mint az közel 20 ember akinek a kenyere tőlem függ,rajtam múlik...
Aki tőlem vásárol nem csak autót vesz hanem egy kis részt belőlem is. Pontosabban a kapcsolati tőkémből,mely komplex szolgáltatást takar. Autó A-Z...
Engem hív ha lerobbant az út szálén és megy érte a tréler - akár csereautóval a hátán.
Javítás nem probléma ha kell a Kárpát utcából jön a legprofibb szerelő vagy Kecskemétről indul el hozzáértő aki aki Ferrari Scaglettit is kezelésbe vesz egy laptoppal. OLCSÓN,fele annyiért mint egy "szakszervíz".
Visszaveszem az autót készpénzért egy hónap de évek múltán is. Adok egy nagyért két kicsit vagy három korosért egy újat akár.
"S" Mercire 26% kedvezményem van és ez nem úgy jön ki,hogy elcsalom a mwst.-t.
De Unix,Bárdi és hasonló cégeknél néhol 40-45 (!) % kedvezménnyel vásárolok alkatréászt ami MINIMÁLIS rátéttel adok tovább,ezzel is pörgösebbé téve a forgalmamat.
Ja és a lényeg.
Nem az Atyaisten földi helytartója vagyok.
Csak egyike annak a sok száz (ezer) autókereskedőnek aki szeretne tisztességgel megélni.
Ami annál nehezebb minél több negatív kritika kering közszájon elhallott félinformációkra alapozottan.
Amit dilettánsok és EGYMÁST átverő tulajdonosok igyekeznek a kereskedőre (mint megtalálható személyre) hárítani.
Na itt a piros kéz jobbra Gonoszka.
Én nyugodtan alszom.
:p))
"Csak egyike annak a sok száz (ezer) autókereskedőnek aki szeretne tisztességgel megélni."
Tudom, szeretnenek, de nem tudnak a gonosz allam miatt. Mindenkinek ez a kifogasa, hogy miert csal adot vagy mast.
Nyugodj meg mert szivrohamot kapsz es akkor ki tartja el azt a 20 csaladot akinek a lete a te joindulatodtol fugg?
A hitel jutalekokat elsokezbol, autokereskedo-hitelkozvetitotol tudom, igaz, hogy most mar lenyegesen megvagtak ezt a lehetoseget, es az a szam valos amit te irsz, de elotte evekig a 20%-os jutalek porgott. Ezert is sir a szatok annyira. Az atirasi dijakat szintugy. A legutobbi 2 automnal sem sikerult szemelyesen elinetni az atirast mert a hienak, zugugyvedek, egyebek elore lefolalgatjak az idopontokat interneten akkor is ha nincs is szukseguk ra, igy:
1. a kisember nem tud elintezni semmit mert le vannak fogalalva az idopontok es elhajtjak az okmanyirodabol.
2. Csipkebokor vesszo! :)
3. A jolelku "ugyintezonek" nem kell sorban allnia hanem csak felhasznal egyet a mar elore lefoglalt idopnotkbol igy a 10 ezer zsebpenzert kb 10 perces meloja van.
Szoval ne nezz ennyire jaraltlannak a temaban! Elhiszem, hogy nem minden kereskedonel mukodik igy a dolog, talan azt is, hogy te sem tartozol kozejuk. Bar amilyen idegbeteg gorcsos modon probalod vedeni az osszes "fajtarsadat" fene tudja. Amit irtam azt tapasztalatobol irtam, nem masod vagy harmadkezbol ,vagy varosi legendakra alapozva.
Egy altalaons sztori kb igy nez ki (megtortent eset):
Egy haverom el akarta adni az autjat mert kulfoldre akart koltozni, megerdeklodte kereskedonel aki felajanlott 1.3 millat. Mire a srac hazaert felhivtak, hogy csak 1.2. Erre felhivott engem, hogy nem veszem-e meg mert szivesebben oda adna. Nekem ugyen a marka volt csak 2 evvel oregebb. Nem vettem meg, igy elvitte a kereskedohoz aki akkor mar csak 1.1-et adott erte. Par nap mulva kivancsisagbol elmentem arra, hogy megnezzem mennyiert van kint. 1.55 millara volt kiteve. Odavittem a 2 evvel oregebb hasonlo markaju (igaz, hogy 2.0 benzin volt, a masik meg 2.5 dizel) automat es megkerdeztem, hogy mennyiert vennek be, ugy, hogy a maradekot behiteleznem rajtuk keresztul. Atneztek az autot, meg meg is dicsertek, hogy milyen jo allapotban van es hosszas szamolgatas utan benyogtek, hogy hagyjam ott az autot es vegyek fel 1 milla hitelt (persze csak rajtuk keresztul)meg pluszban es akkor rendben vagyunk. Kicsit szamoljuk csak utana:
1,1-ert megvettek az autot a haveromtol
1 millat felvettem volna hitelbe nekik
megkapjak a hitel utani jutalekot (ami legyen CSAK 100 000)
Visszajott a kocsi ara igy az enyemet mar akarmennyire teszik ki 100% haszon, ami a legszerenyebb szamitasok szerint is 800 000 ha gyorsan el akarjak adni, de ha realis aron akkor 1 milla.
Es ez egy "tiszta" uzlet.
Akkor ki nez hulyenek es hasznal ki kit???
A válasz írója 69%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 10:14
Elhisszük hogy te azon kevesek közé tartozol, akik tisztességesek, és sajnáljuk hogy rád is kivetül az előítélet.
Viszont azzal meg sajnos neked kell tisztában lenned, hogy minden előítéletnek van alapja. Méghozzá az előítéletek tipikusan statisztikai valószínűség alapján születnek, és nem úgy hogy valaki kitalálja hogy "márpedig a kereskedők mekkora szemetek".
Ha X esetből Y-ban az ember megjárja az autókereskedőtől való vételt, akkor bizony joggal merül fel benne az, hogy minden kereskedő átverős. Ha X-ből X-el totálisan meg lenne elégedve, nyílván nem ez lenne az előítélet.
Nem akarom offolni a választ, de a romák elleni előítéletek sem véletlenek, mert van alapjuk, ha tetszik ha nem. off: a gyökér amnesty international-t továbbra is szeretettel várjuk egy 8.i kerületi teszt hétvégére :P
Attól persze még vannak normálisan dolgozók, én is ismerek ilyet, de a statisztika nem azt mutatja.
Ugyanez van a kereskedőkkel is.
Ami pedig az autót darabokból való összerakását illeti: Te is tudod hogy itt nem arra gondoltunk hogy valaki bejelentett alkalmazottakkal, számlákkal igazolhatóan, precíz és tartós munkát végez.
A kókány gányolásra a " tegyük bele a totálkárosból kiszedett X alkatrészt, ezret még kibír, utána meg már nem a mi bajunk", a "feri fújjál már rá egy kicsit a lopott festékből" a "heggesszük össze valahogy hogy tartson amíg kigurul vele" és még sorolhatnám esetekre gondoltunk alapvetően. És ilyenekből milliószámra van.
Egyébként a képlet nagyon egyszerű: a kereskedőnek akkor érdemes foglalkozni autókkal, ha legalább 10%ot tud keresni, egyébként tök deficites az egész. Vagyis ha piaci áron akarja adni, akkor az eladónak fog kevesebbet adni. Sok eladó ebbe nem hajlandó belemenni, mert tudja mennyi a piaci értéke, miért adná olcsóbban csak azért hogy a kereskedő megéljen? Már bocs de egy átlag ember úgy gondol a kereskedőre "mint egy szükséges rosszra, kényszerű közvetítő közegre" "miért az én pénzemen kell eltartani a kereskedőt?"
Ha pedig az eladónak a valódi árat adod, akkor a vevőnek csak többért tudnád adni, amit nyílván nem venne meg, valamivel bele kell csalogatni.
Tehát én azt gondolom hogy a rendszerbe bele van kódolva az, hogy a kereskedők rákényszerülnek a trükközésre. Kicsit hasonlatos a dolog az autó szalonokhoz. A különbség az, hogy az új kocsit hozzájuk fogod vinni szervízeltetni, ezért nekik a szervíz szolgáltatásban van a business. Viszont egy használt autót már egyáltalán nem biztos hogy oda fogsz vinni ahol vetted....
És sajnos az sem a véletlen műve hogy sok kereskedő "rossz arcú" "fuxos" " ha nem akarsz legalább 10 millás kocsit venni, húzz innen"....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!