Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy mai autót mennyi használat...

Egy mai autót mennyi használati időtartamra terveznek?

Figyelt kérdés
Sok elektronika, sok műanyag alkatrész, szinte már közhely, hogy a mai autók milyen silányak a 20 évvel ezelőttiekhez képest. Mi az igazság?
2011. ápr. 19. 19:50
1 2 3 4
 31/37 anonim ***** válasza:

Persze kérdés hogy valóban mennyire éri meg pl. a sínbuszos macera a sima kábeles megoldáshoz képest, de biztosan olcsóbb ha a gyártók ezt a megoldást preferálják.


Még annyi, hogy azért azon is el kéne gondolkodni, hogy arányaiban az autók ára nem változik, azaz nagyságrendben ugyanannyi pénzért kapsz olyan kocsit, ami sokkal többet tud, sokkal több alkatrészből áll. Na most ha te ugyanannyit fizetsz a sokkal több alkatrészből álló autóért, akkor valahol spórolni kell. Persze az autógyárak mondhatnák hogy mégis visszatérnek a hagyományos kábeles vezérléshez, de pl. te fizetnél többet egy kocsiért csak azért mert régi típusú kábelezés van benne? Nyílván nem. Főleg amikor az elvárások szerint pl. ennek a sínrendszernek az MTBF-e pl. 15 év. Az más kérdés hogy Mo-n (az extrém körülmények miatt) ez hip hop lecsökken 8-10 évre.

2011. ápr. 21. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 frequency ***** válasza:

"Bezzeg a régiben még volt anyag"


Erről eszembe jutott valami.Sajnos én nem láttam hanem az öregem mesélte,hogy pl.régi skodába a hengeren belül perselyek vannak betéve.Szval azok kopnak.Ha elkopott ki lehet cserélni dugattyúkkal együtt persze és van egy 0 kilométeres autód.Mondjuk ez így persze nem üzlet az autógyártóknak ha 4-5 évente nem veszel új autót.

2011. ápr. 21. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/37 A kérdező kommentje:
Szép feladat lenne a fejlesztőmérnököket arra sarkallni, hogy fejlesszék ki a rázkódástűrő elektronikus alkatrészeket. Hiszen útminőségtől függetlenül egy járműben akármit csinálnak fellépnek rezgések, hiszen egy mozgó közlekedési eszközről van szó. Tehát olyan dolgokat kell(ene) beépíteni, ami a rendeltetésszerű használatot bírja. Ellenkező esetben kb olyan vicces lenne, mint egy műanyag, nem hőálló fazék, vagy egy porcelánkalapács, netán papír fürdőkád vagy viasz napellenző. Ami a magyar utakat illeti, nem tudom ki mire gondol, de én jó ideje járkálok az agglomerációban és Bp néhány részén és semmi baj az utakkal.
2011. ápr. 21. 11:20
 34/37 anonim ***** válasza:

08:32-nél az igazság

mi döntjük el jobban mondva a pénztárcánk dönti el hogy milyen tartos autót veszünk. keveseb pénzböl egyértelmű hogy nem tudnak a gyártók olyan kocsit csinálni mint 2-3 szoros pénzböl.

2011. ápr. 21. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 anonim ***** válasza:

A komment megírásának időpontja: ma 11:20


Ez nem feladat, és nem is lesz az még jó ideig. Az autókat mindenféle szempontból átlagos használatra tervezik, átlagos körülményekre. Mo-n (mint már említettem) extrém terhelésnek van kitéve az autó. Mo-ra még egy komolyabb gyár is max. csak az autóinak 1%át adja el, így mi mindennek számítunk csak éppen valós célcsoportnak nem. Európa útjai sokkal jobb minőségűek, így ott valóban az átlagosnak megfelelő rázkódást kap a kocsi.


Nem tudom hogy Te hol jársz BP-n, de akkor nagyon szerencsés vagy. Menj egyszer végig a Róbert Károlyon, vagy a nagykőrösin (mindenhol csatorna fedél), de még sorolhatnánk hol vannak szar utak (szinte mindenhol).


Menj végig az M0-s úton. Van egy rész, ahol olyan szarul betonozták le, hogy az úton oldalirányba kis vájúk vannak. Nagyobb sebességnél (márpedig a nulláson 100-al megyünk) ezek az oldal irányú vájúk rázzák az egész kocsit oldalirányban, ráadásul jó nagy tempóban. Na most ilyen sehol máshol a világon nincs, így erre a gyártók nem is optimalizálnak. Átlagban mondjuk kapna 10ezer ilyet a kocsi egy év alatt, nálunk meg egy reggeli munkába menet és vissza már teljesítette is ezt a "kvótát". És nem is egy ember van, aki mondjuk arra jár napona munkába és haza. Hát ez az óriási különbség!

2011. ápr. 21. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 anonim ***** válasza:

Elég sokmindent leirtatok már.

De én is azt vallom bezzeg a régi dolgokat jobban megcsinálták.

Példaként mondom volt egy régi orosz hűtőnk 24 évig tökéletesen működött és még működve adtuk el 2e ft ért a szomszédba lakó cigányoknak. Bezzeg az ujj zanussi hűtőnkben 3 év után termosztátot kellet cserélni 11e ft ért plussz szerelés 15e ft.


De hogy az autóiparól is irjak hogy direkt elromlósra tervezik pl valeo átételes önindítóiban az átételház fogaskerekeit normális acélból készítik de az átételház fogazását szat műanyagból.

Vajon miért?

Hisz a müagyogot nagyon szépen lesorjáza ha ezt is acélból készítenék valóban csak a bronzkefét kéne 150km enként cserélni.

De ez nyilván nem lenne jó a fogyasztói társadalomban.

2011. ápr. 24. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/37 anonim ***** válasza:

Valeo? olyan a venti a dacia loganomban.

Igen ez pont jó példa ide olcsón vettem, és 5 éve használom semmi baja, olcsóbb a fenntartása mint a biciklinek, nem romlott el 1x sem pöccre indul és nem japán, 91,8% francia 0,8 % román. Ha kibír még ugyan ennyit akkor ha elromlik az ilyen olcsó kocsit nem sajnálja az ember "betolom az árokba vagy szakadékba és veszek egy másikat :))". Ugyan úgy légzsákos szervós, ködlámpás...cd-s ... és mégsem 6 milla kevesebb mint 2... szval a mai kocsik között is van kivétel...

2011. ápr. 24. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!