Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy mai autót mennyi használat...

Egy mai autót mennyi használati időtartamra terveznek?

Figyelt kérdés
Sok elektronika, sok műanyag alkatrész, szinte már közhely, hogy a mai autók milyen silányak a 20 évvel ezelőttiekhez képest. Mi az igazság?
2011. ápr. 19. 19:50
1 2 3 4
 11/37 anonim ***** válasza:

21:40

Ilyen hiszékeny embereknek is lenniük kell, végülis belőled élnek a szervízek.

2011. ápr. 19. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/37 anonim ***** válasza:
3%
Mondom! Járj a 2-es Golffal nekem jó az Alfa GT 10 légzsákkal, 170-es utazóval, meg 6 literes fogyasztással.
2011. ápr. 19. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/37 anonim ***** válasza:

Nemtalált:D

De én megcsinálom az autómat a saját műhelyemben te meg 100ezreket fogsz otthagyni és pár év múlva feleannyitsem fog érni a guruló szappantartód:D

2011. ápr. 19. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/37 anonim ***** válasza:
3%

Jó barátom autó szerelő, anyagárban dolgozik. A kocsikat pedig világ életemben külföldről hoztam 1-2 éven belül 0-án vagy haszonnal szállok ki belőlük..

Na de menny kettyintsd meg inkább a csajod.

2011. ápr. 19. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/37 anonim ***** válasza:

ha nem az eladótt példányok száma akkor mi bizonyítja egy autó minőségét??

méghogy az astont és a porschét nem szokták tesztelni :O te jó isten te hol élsz vízalatt?

2011. ápr. 19. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/37 anonim ***** válasza:

Nem vagyok autószakértő, de szerintem ez "bezzeg a régiek" jó nagy baromság.


20 éves golfom van, tudom miről beszélek.


Régen a szoci érában a VW pl. a megbízhatóság szimbóluma volt, de csak azért, mert igazából nem volt más, amihez érdemben lehetett volna viszonyítani. Az orosz és egyéb keleti csodáknál nyílván mérföldekkel jobb volt, ezért alakult ki ez a kép.


Akkor a kocsiját mindenki maga szerelte, havernál, sufniban így úgy amúgy jó olcsón tudta szerelgetni, de lényeg hogy szinte az összes addigi autót azért havonta, két havonta javítgatni kellett. Lehet hogy csak pár száz ft-os tétel volt, de csinálni kellett.


Nekem is a kocsimon havonta van valami, amit csinálni kell. Ugyan mindig csak pár ezer ft, de a lényeg, hogy hozzá kell nyúlnom. Most pénteken pl az indexet kellett javítanom, mert nem működött.


A régi autókban (tisztelet a nagyon kevés kivételnek) az alkatrészek többsége már cserélve lett. Apámnál jobban kevesen vigyáznak a kocsira, VW-je van, réggi passat, ami elvileg megint a minőség szinonimája. Van benne kb. 400e km, de ha most le akarnám írni miket cseréltünk benne, hát kb 10 oldalt tele tudnék írni. Jó persze ebben benne van a jó magyar utak áldásos hatása, de akkor is.


A mai autóknak kis túlzással már a motorháztetejét sem tudod számítógép és internet nélkül kinyitni (nincs már messze az idő amikor valóban csak internetes regisztrációval lehet belenyúlni, hogy csak a márkaszervíz szerelhesse). Ezt pedig otthon már nem tudod megcsinálni, csak ha elviszed valahova. Olyan szakértelem, szerszámok, tapasztalat kell, ami egy átlag embernek nincsen meg.


Szóval hogyha nagy ritkán esetleg el is kell vinni a szervízbe, az nagyon feltűnő (mert bezzeg régen sose vittem szervízbe. Ja, mert otthon szerelted :P) illetve nyílván drágább is.


De azért nem mindegy az, hogy a mai autók 200-300e km-t elmennek zokszó nélkül úgy, hogyha a kötelezőt mindig megkapják. A régi autókban ugyan lehet hogy van akár 400-500e km is, de hogy az már nem a gyári, az is biztos.


Abban van valami, hogy a mai autókat kevesebb időtartamra tervezik (mondjuk 10-12 év) de addig viszont bírják, és ennyi idő alatt jóval több km-t bele lehet tekerni megbontás nélkül, mint régen. Amikor a "gagyi" gyártók is 7 éves garit vállalnak, az már azt jelenti, hogy 7 évig a kocsi tuti bírni fogja (és bírja is).


Nem elhanyagolható továbbá az a tény, hogy a mai autók sokkal nagyobb teljesítménnyel, több extrával rendelkeznek ugyanannyi (vagy kevesebb) fogyasztással mint pl. 20 évvel ezelőtt. A fogyasztás csökkentésének viszont sajnos a mikro technológiák bevezetése az ára annak minden hozadékával együtt.


Vannak elhibázott konstrukciók, mint pl. a PDTDI. A mérnökök próbálkoznak aztán vagy összejön nekik, vagy nem. Régen nem volt ekkora hibázási lehetőség, mert (maradva a VW-nél) jóformán 30 évig pakolták csont ugyanazt a technikájú motort a létező összes kocsiba. Ma viszont ezt már nem lehet megjátszani, vinni kell valahgoy lefele a fogyasztást, amihez fejleszteni kell. A fejlesztések sikeressége pedig sajnos csak a hétköznapok során derül ki.


Ezért kell olyan autót venni amiben már köztudottan bizonyított és bevált motor duruzsol.


Hozzátenném még hogy a mai autók átlagos önsúlya 300-400k-val nehezebb mint régen.

2011. ápr. 20. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/37 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Néhány észrevétel.

Szerviz.

A szervizeknek is meg kell élniük. Igen, a rendes karbantartásokból és kopó alkatrészek cseréjéből. De az abszurdum, hogy direkt azért csináljanak valamit elromlósra, hogy lehessen szervizelni, pedig a fizikai adottságok alapján tartósabbra is lehetne. Ha meg szándékoltan rövid élettartamra terveznek egy kocsit, hogy le kelljen cserélni, akkor: ad1 rohadt drágák, akkor párszázezerbe kéne kerülni egy kocsinak, nem milliókba ad2 a sok új autó hamar kopik, hamar csere, hát ez minden, csak nem környezettudatosság. Ha egy kocsi minimum 20-30 évig használható lenne, akkor kevésbé terhelnénk a környezetet.


Anyag.

A maiakban több van, ettől olyan indokolatlanul nehezek, mint egy elefánt. Ez nagyobb motorteljesítményt igénye.


Fogyasztás.

Attól tud kisebb lenni, hogy pont a motorokban viszon nincs anyag, ergo kisebb tehetetlen tömeget mozgat meg az égés, vékonyabb falú dugattyúk, üreges hajtókarok és főtengelyek ergo hamarabb behalnak. Igaz, hogy kevesebbet fogyasztanak, de hamarabb válnak szemétté.


Kényelem.

Extrém irányba megy el ez a dolog is. Nem mondom, hogy a lovasszekér szint a jó, de néha olyan túlzások vannak autóextrák terén. hogy csak na. Masszírozós ülés, automatikusan kivilágító térképzse, ha benyúlsz, dvd, tv, többzónás klíma, italhűtő kesztyűtartó stb. Ezek nélkül még vígan jól érezné magát az ember. A biztonsági extrákkal és egy alap klímával egyetértek.

Azzal viszont nem ,hogy egy mai prémiumautó olyan heltiikus, hogy kéthónapos merci többet van szervízben az elektromos hibák miatt, mint kint az úton??? Jujjjujjujujujuj.

2011. ápr. 20. 09:00
 18/37 anonim ***** válasza:

A kis kategóriás autók anyagminősége elég rossz és nem is bírják olyan sokáig mint egy középkategóriás vagy annál nagyobb autók.

A mai autókban általában az elektronika szokott meghibásodni, amúgy meg motorikusan megbízhatóbbak a régebbi autóknál. A mostani autónk 12 éves és semmi baja sincs, nem új de volt ennél régebbi kocsink is.

10 éve volt egy autónk ami akkor volt annyi idős amikor eladtuk mint a mostani. Azt már műszaki nélkül adtuk el, többször volt javítva, ott is hagyott már párszor az út szélén pedig elektronika szinte nem is volt benne.


A PD TDi-ről azt hallottam hogy a fejlesztésénél zsákutcába jutottak. A fogyasztása alacsonyabb mint a TDi-é és erősebb is de drágább az alkatrész hozzá és érzékeny az üzemanyag minőségére.

2011. ápr. 20. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/37 anonim ***** válasza:

00:09-es vagyok.


"

De az abszurdum, hogy direkt azért csináljanak valamit elromlósra, hogy lehessen szervizelni, pedig a fizikai adottságok alapján tartósabbra is lehetne."


Ki mondta neked hogy direkt csinálnak meg valamit elromlósra? Semelyik gyár sem arra törekszik hogy szart gyártson.

Az autógyártók megpróbálják eltalálni az optimális egyensúlyt az ár, érték és egyéb szempontok között.


Lehetne gyártani olyan autót ami sosem romlik el, csak éppen 100 millió ft-ba kerülne. Végülis majdnem van már ilyen, úgy hívják hogy Rolls Royce.


Ezért vannak különböző árkategóriában különböző tulajdonságú autók. A mérnökök nem szándékosan terveznek rosszra egy autót. Nagyon sok esetben elég kemény kompromisszumokra kényszerülnek egyrészt a technikai megoldásokkal kapcsoltban (műszaki) másrészt pl. a gazdasági elvárásokkal kapcsolatban ( adott dologra csak X pénzük van, vagy kényszerítve vannak arra, hogy X alkatrészt használjanak, mert a másik típusba is az van, ne kelljen belőle újat gyártani.), idő nyomás: X időre ki kell jönni új modellel ha szakad, ha törik. Persze emiatt nincs idő normálisan letesztelni, szimulálni aztán az első X példány legyártása után lehet is szépen visszahívni őket. Állítólag egyébként a gyárnak sok esetben még ígyis jobban megéri (presztízsveszteséggel is számolva), mintha csúszna az új modell megjelenése.


A beszállítókon is nagy a nyomás: minél olcsóbban, minél gyorsabban, minél jobb minőségben gyártani valamit. Ez van akinél összejön, van akinél nem. A nagyobb autóvisszahívások pl. majdnem mindig valamilyen beszállítói hanyagság miatt vannak, a legritkább esetben rontja el maga a gyár.



Ad1 drágák: hát ahogy vesszük. Gondold el hogy egy új autóba mennyi alkatrész van, amit mind le kell gyártani, a kocsit annak idején meg kellett tervezni, sőt még a jövőn dolgozó fejlesztő mérnököket, tesztelőket is meg kell fizetnie valakinek (neked).


ad2: hamar elkopik. Szerintem nem, időben lehet hogy ugyanannyit bírnak mint a régi kocsik, de km-ben sokkal többet. És itt megint bejön a gazdasági szempont: ha egy gyárnak macerásabb lenne úgy gyártani (akár csak 1 dollárral is kerüljön többe) valamit hogy több darabból álljon és a darabjait is lehessen cserélni, nem fog ezzel vesződni, mert nem éri meg nekik. A kocsik gyártása előtt azért komoly piackutatás folyik, elemzések mennyiért éri meg nekik kihozni egy kocsit, stb... Ha úgy olcsóbb hogy az egészet tudod csak cserélni, hát így lesz. Ugyanez van az elektronikában is: ma már drágábban gyártanak olyan kis nyák-okat amiben bármilyen kis IC vagy bármi cserélhető mint az egyben cserélhető alaplapokat.


Ezen csak úgy lehetne változtatni, ha a kormányzat nyomással kényszerítené a gyárakat arra, hogy mindent a lehető leg környezetbarátabban gyártsanak le. Amíg ez nincs így, a kapitalizmusnak hála a gazdasági szempontok fognak győzedelmeskedni.


A mai kocsik nem a motor tömege miatt fogyasztanak kevesebbet, hanem a computeres vezérlés miatt. Így sokkal pontosabban és a valós igényeknek megfelelően lehet adagolni a benzint, nem úgy mint régen, hogy benyomunk amennyit sikerül aztán lesz valahogy...


Informatikusként (jó nem gépészmérnök vagyok, de gondolom ott is hasonló a szitu) látom hogy nem olyan könnyű valami teljesen új dolgot úgy kitalálni hogy mindennek tökéletesen megfeleljen.


Megterveznek valamit aztán reménykednek hogy az életben is fog működni, mert bizony sokszor az élet felülbírálja az asztalon kitalált dolgokat. PL. hiába alkot a gyár olyan motort ami a szabvány szerinti benyával el kell hgoy menjen. Ha egyszer a magyar benzinkutak tartályai tele vannak szmötyivel (mert mondjuk nem tartják be az előírás szerinti tisztítást) akkor te csak annyit fogsz látni hogy milyen szar ez a kocsi, be sem indul. Az már más kérdés, hogy esetleg a mérnökök tervei alapján működnie kéne.


Az elektronika valóban sokszor gyenge pont, főleg Mo-n. Az itteni szar utak megviselik az érzékeny elektronikát, nem erre van az kitalálva. A német jó minőségű, nem kátyús utakra.


Vicces de a BKV volvo buszai alig pár évesek de már vannak gondok abból hogy az elektronika nem bírja a rázkódást (mert a svédeknél sosincs fagy, és kemény telek sem, teljesen egyértelmű hogy náluk tükörsíma az aszfalt).

2011. ápr. 20. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/37 anonim ***** válasza:
Lehet józanodni.. [link]
2011. ápr. 20. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!