Ha van egy kocsim, hogyan tuningoljam fel motorilag?
Gondolom, a karosszéria hibátlan, a csomópontokat megerősítetted, a futóműben új rugók és állítható, gázos gátlók vannak, illetve a fékeket is erősebbre cserélted. És persze a féltengelyek erősítettek, a differenciálmű önzáró, a váltó is komolyabb darab és a kuplung sem fog elcsúszni nagyobb nyomaték esetén sem. Ha nincs így, akkor talán ezekkel kellene kezdeni.
Utána pedig jó lenne legalább nagyjából felmérni, mit szeretnél. Lehet, hogy az igényeidnek bőségesen megfelel egy nyitott légszűrő, valami kisebb ellenállású kipufogórendszer és némi bűvészkedés a hengerfejen (csatornaillesztések síkba dolgozása, csatornafalak polírozása, éles kanyarok lecsapása és társaik). De amíg elképzelésed sincs, csak annyi, hogy "motorilag tuningolod", nem lehet továbblépni.
Kasztnit erősítsd meg; ne csavarodjon.
Féket nézd át, fogjon.
Ezután lehet gondolkozni, hogy mire is kell neked az autó.
Turbót felejtsd el, nem éri meg rárakni. Egy befecskendezős motor nincs arra kiképezve hogy elbírjon hosszú távon egy turbót. Én vezérlő elektronika cserével, és kipufogórendszer cserével kezdeném.
A turbós motor is befecskendezős, nem keverendő a szívó motorral.
Egyébként elbír akár hosszú távon is egy kisebb turbót egy jó állapotban lévő szívómotor. Ha csak egy akkora turbót építesz elé ami kiegyenlíti a vákuumot, vagy netán csinál egy 0.2-0.4 baros töltöttséget, azt már észreveszed egy szívó motornál. Nem kell arra izmos 2.5-3 baros feltöltő.
Egyébként ha csináltatsz bele kemény olajos gátlókat -nekem volt benne kétcsöves gázos is, én nem szerettem most extra kemény olajos van szerintem jobb- meg kicseréled a rugókat, a szilenteket, meg raksz be egy toronymerevítőt is, akkor már van egy érzésre sokkal jobb autód. Ehez jöhet még hozzá esetleg 4cm nyomtáv pogácsával, rendesen tőcsavarral, nagy fékekkel, hátra rakhatsz tárcsát ha nem az lenne, meg nagy kerekeket perses gumikkal amik nem nyúlnak úgy el kanyarban. Kihegeszteni és megerősíteni a rugótányérokat és a tornyokat. Egyébként is a tuning mindig azzal kezdődik, hogy kihegesztjük az egész kasznit, és megerősítjük ahol kell. A motor és a hajtáslánc tuningja pedig csak ezek után jön, ahoz pedig el kellene dönteni, hogy milyen karakterisztikájú legyen a motor.
Meg jó lenne tudni azt is, hogy milyen az autó, mert érdemes azt is felmérni, hogy mivel jössz ki jobban. Lehet, hogy az évek során belefektetett pénzt és munkát át kellene csoportosítani egy jobb alapanyagra, amiben gyárilag egy átlagtól erősebb motor van, amihez persze jár a komolyabb futómű és sokszor más váltó is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!