Érdemes-e Shell V-Power Diesel vagy Mol Evo Diesel üzemanyagot tankolni? Megéri egy modernebb Diesel-motorhoz a drágábbat választani?
Én télen szoktam V-Power Diesel -t tankolni. Nálam ilyenkor, észrevehetően kevesebbet eszik, szinte alig füstöl. Illetve hidegindításnál sem volt akkora füst, mint hagyományos dízelnél.
Illetve nyári hosszú utak előtt szoktam tankolni, mert tényleg szépen kitakarítja az üzemanyag rendszert.
Barátom is tankolt ilyet. Neki előtte EGR szelep problémái voltak. Hiába vitte fel autópályára kikormolni, utána is néha elkezdett dadogni, hideg motornál néha az is előfordult, hogy leállt a motor. Tankolt egy teli tank V-Power Diesel-t utána megszünt a probléma.
Én se azt mondom, hogy állandóan ezt kell tankolni, de néha főként kemény fagyok előtt, vagy rengeteg városi használat után, érdemes egy üres tankot félig rakni és azzal járkálni.
Kicsit a kutas véleményén meglepődtem, nekem egy jó állapotban lévő 2,0 V16 TDI -m van. Napi rendszerességgel használom az autót és minden apró neszt,hangot, zajt, menetteljesítmény változást érzékelek.
Direkt szoktam tesztelni az üzem anyagokat.
Nálam nagyon is észre vehető az olcsó diesel és a V-power közötti különbség.
3 könnyen észrevehető jel:
- 50-80km-el hosszabb út 1 teli tankkal.
- Halkabb motor. Hallom, úgyhogy nem érdekel a hülyeség.
- Erősebb a motor. Ezt úgy tesztelem, hogy 5.ben városban 50-nél V-powerrel nem rángat, mezei diesel-el meg igen. Ezen nincs mit vitatkozni. Rángat vagy sem.
Ja, erőre közelmúltbeli tapasztalat.
Auchan Smart Diesel teszt. Ilyenkor kb. 4-5 L marad a tankban. Full Smart diesel, ici picit jobb mint a sima diesel. De nem is ez a lényeg. Elfogyott, van ilyen. Na akkor a jól bevált V-power. Vazzeg. Azt vettem észre, hogy a gáz pedálról le kell vennem a lábam mert nagyon rámegyek az előttem haladóra.
Megvan?
Az előző üzemanyaggal megszokott gázadással mentem. Rutinból. Ez sok volt a V-powernek. Nála nem kell akkora gáz adás.
Nekem nagyon bevált. Ha nem lenne pozitív tapasztalatom, mondhatna a kutas amit akar akkor sem venném meg.
Ha mind ezen felül még a motorban is pozitív hatást fejt ki, ami ugye majd hosszú távon jön elő akkor nagyon is megérte. Most, hogy lent van az üzemanyag ára ~20e ből tele raktam. Ez kb. 2-2,5e Ft plusz. Nem nagy különbség. A szerelő többet kér, sokkal.
A Shelles cucc tele van adalékkal, és baromi sárgás a színe (mondjuk ez lehet festék is) és jobb is!
A dCi-m viszont az osztrák prémiumot szereti!
A sok bezzeg jánosnak ne higgy, mert az ő 1,6D egyes Golfjukba valóban tökmindegy.
Nehari az egyik újság is úgy teszteli, hogy 2 litert beletölt, megy 10 km-t és kijelenti, hogy semmi különbség...
Sokat tankoltam külföldön (kelet) VW 1,6D/TD;1,9TD,1,9TDI bírták, a TDI füstöl, Renault 1,9D nem szereti hangosabb volt.
1,6D néha kapott SHELL adalékot kikormolt azután jobban ment egy kicsivel.
1,9TDI kapott hazai SHELL MOL normál diesel-t nem sok a különbség. Viszont egyszer mellé nyúltam és kapott 1 tele tank (80 liter/~1000km)EVO-t. Hogy mennyivel ment jobban azt nem tudom megmondani, viszont utána nem kormolt, és megjött a dúsító!!! 8 év ~190000km után.
Nem is a kevesebb fogyasztás miatt kell hanem mert jobb a motornak, gondolok itt az EGR-re a DPF re a porlasztókra turbó stb. Kevésbé kormol jobban(tisztábban) ég. Ez az előnye nem lesz tőle versenyautó se fogyasztás bajnok :)
Én Molnál tankolok Diesel Plus-t mivel OMV nincs a közelben, de mivel prémium üzemanyag így gondolom ez se rossz. Biztos jobb mint a sima MOL diesel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!