Hogyan kell helyesen használni egy turbós diesel motort?
Egy motor sem szereti a hidegen hajszolást, de a turbós erőforrásokat főleg nem illik provokálni, mielőtt eléri az üzemi hőfokot. Épp ezért rossz a modern, közös nyomócsöves turbódízeleknek a városi használat (tudniillik sokára melegednek be).
Leállítás előtt pedig hagyni kell egy kicsit alapjáraton ketyegni a motort. Ekkor a magas fordulaton pörgő turbófeltöltő fordulatszáma lecsökken, leállítás után hamar megáll, nem fog sokáig kenés nélkül pörögni.
Illetve a turbómotorok (akár benzines, akár dízel) sokkal érzékenyebbek a megfelelő olajminőségre (egyben olajcserére) és a légszűrőre. Gyenge olajjal hajtva hamar megadják magukat (a turbó középrésze elég jelentős kihívás az olajnak), az eltömődött légszűrőbetét hatására pedig mindent szívnak, amit csak tudnak - leginkább a motorolajat "kapják fel", amit utána bele is égetnek a turbinába.
Tehát röviden:
reggel kimész egy hüvős nap hideginditás, gyujtásra kapcsolsz izzitasz amég az izzitó jel el nem halványul a müszerfalon majd inditasz. Járatod pár percig, hogy melegedjen majd ameddig nem melegszik be addig ne nagyon forgasd. Majd ha uticélod elérted akkor megálsz a kijelölt parkolóban és vársz kicsit, csak pár másodpercet és utánna leállitás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!