Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplung kímélő módszer?

Kuplung kímélő módszer?

Figyelt kérdés

Most lett lendkerék + kuplung cserélve a peugeot-mban (HDI, 1.6) és szerintem túl hamar tönkrement (120 ezer km). Kicsit keveslem ezt a km számoat, szóval a kérdésem igazából az, mit tegyek, hogy meghosszabbítsam az élettartamát? Milyen vezetési stílust kövessek?


Az alap, hogy pirosnál nem benyomott kuplunggal várok, de arra vagyok kíváncsi:

- mennyiből van jelentősége a fordulatszám alapján a sebességfokozat megválasztásának?

- egészséges-e üresben gurulni lejtőn, vagy a pirosig hosszabb távon?


2011. márc. 19. 20:44
1 2
 11/12 A kérdező kommentje:

Köszi, bár fura ez az egész:

- régebbi benzines VW könyvében ott volt, 1-esben csak max autó-hossznyit menjünk, utána kettes legyen (ebből nekem adódik, ha lassan kell menni, akkor kettes csúsztatgatva)

- régi zastava, amin tanultam vezetni 15 éve: elsőbbségadástábla, gurulunk, majd ha nem jön semmi, kettest csúsztatva indulunk

- a diesel persze másként viselkedik: egyesben nem rángat, mint régen a Vw, és nem látok problémát, ha egyesben megyek, gurulok, itt a benzines Vw már tiltakozott, esetleg rángatással

2011. márc. 20. 15:17
 12/12 anonim ***** válasza:

Bocs, nem akarlak megsérteni, de Te kitől tanultál vezetni? Mert vagy nem figgyeltél oda rendesen, vagy valami nagyon elcs*ett oktatód volt. Megint csak nem sértésből, de lehet el kéne menned vár órát a helyes vezetéstechnikából.


"régebbi benzines VW könyvében ott volt, 1-esben csak max autó-hossznyit menjünk, utána kettes legyen "


Ez arra vonatkozik, hogy amikor már az autó gurul, nyugodtan lehet tenni a 2est (nagyon kicsi, épp egy pillanatnyi csúsztatással, de koránt sem úgy mint az egyesnél). Ezt csak azért írhatták bele, mert régen a 4seb.-es váltók idejében a kevesebb seb. fokozat miatt az egyes kicsit hosszabb volt. 5 seb.es autóknál már az egyest csak az autó megmozdítására használjuk, utána kettes. A könyvbe csak azért írták ezt bele, hogy ne egyesben pörgesd mondjuk 30km/h-ig.


Az hogy a könyv azt írja, hogy kettesbe tegyed, nem egyenlő azzal, hogy 2esben csúsztatod, ezt azért leszögezhetjük.


elsőbbségadástábla:

Ja ezt meg is lehet tenni, ha van még akkora sebességed, és nyomatékod, hogy a kettest elbírja az autó, de akkor sem illik csúsztatni. Kettesben gurulsz, esetleg pillanatra benyomod a kuplungot, ha kell megállsz, ha nem, kis gázzal megtartva felengedheted és mehetsz tovább kettesben. De ebben az esetben sem kell sokat csúsztatgatni.


Csúsztatni mindig csak 1.esben történő elindulásnál kell. Ott is csak azért, mert az álló kerék és a mozgó motor közötti forgatónyomaték közötti különbség óriási. Ha így a tengelyeket hirtelen összekapcsolod (kuplung felenged), azt nem bírja a motor és lefullad. A további fokozatoknál már nincs ekkora nagy nyomaték különbség, hiszen a kerék is gurul, a motor is forog. A kisebb nyomatékkülönbség miatt már nincsen szükség csúsztatásra, elbírja anélkül is.


Dízel:

A dízelnek sokkal nagyobb a nyomatéka főleg 1-esben és kettesben, gáz nélkül is elbírja húzni az autót.

2011. márc. 20. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!