Kuplung kímélő módszer?
Most lett lendkerék + kuplung cserélve a peugeot-mban (HDI, 1.6) és szerintem túl hamar tönkrement (120 ezer km). Kicsit keveslem ezt a km számoat, szóval a kérdésem igazából az, mit tegyek, hogy meghosszabbítsam az élettartamát? Milyen vezetési stílust kövessek?
Az alap, hogy pirosnál nem benyomott kuplunggal várok, de arra vagyok kíváncsi:
- mennyiből van jelentősége a fordulatszám alapján a sebességfokozat megválasztásának?
- egészséges-e üresben gurulni lejtőn, vagy a pirosig hosszabb távon?
Haladsz a dugóban: mi a megoldás? Nem az, hogy kettesben csúsztatod? Vagy bekapcsolsz egyesbe és lassan haladsz, vagy egyes, majd kettes indulsz - megállsz...
A váltás nálam annyi szokott lenni, hogy kuplung benyom, vált, lassanként kienged.
Üresben gurulást ha csak lehet, kerülni kell, lejtőn meg pláne!
Lejtőn a motorfékkel fékezzük meg az autót attól, hogy túl gyorsan elinduljon lefele. Kresz szerinte lefele ugyanabban a fokozatban kell menni, mint amilyennel felfele is mennél, vagyis általában kis fokozatban, éppen azért, hogy erős legyen a motorfék hatása. Üresben guruló autót csak fékezéssel lehetne megállítani, de a féket egyfolytában nyomni nem ajánlott, mert felmelegszik.
Pirosig gurulni is felesleges üresben. Motorfékkel gurulsz amíg lehet, amikor már leesik a fordulat nyílván kiveszed üresbe. Motorfékkel ráadásul még üzemanyagot is spórolsz, és a kocsi is jobban irányítható marad. Esetleges vészhelyzetben gyors gázadással jobban van esélyed kitérni, mint üresben haladáskor (akkor ügye nyomkodhatod a gázt, sok hatása nem lesz).
Úgy tudod kímélni, ha pl. üresbe kuplung nélkül veszed ki, kivárod a fordulatot, és simán szépen érzékkel kihúzod.
A Te esetedben viszont inkább az lehet a gond, hogy túl sokat csúsztatgatod másodikban, illetve akkor is kettesben pörgeted szerintem, amikor egyes kéne neki.
Dugóban:
- ha csak lassan gurulsz, egyes, kettesig fel sem kapcsolsz.
- ha kicsit többet mész, felkapcsolsz kettesig, majd megállás előtt ki üresbe, kuplung felenged, féket nyom
- elindulás előtt megint 1-es, és indul.
120e ténleg kicsit kevés, egy kuplungnak azért a 200e-t illenék kibírnia.
előző vok.
Nem az a gond nálad, hogy dugóban kettesben indulsz el, vagy túl sokat csúsztatgatod 2esben? 2-ben már alig kell csúsztatni, szinte semennyit.
Lendkereket lehet külön is cserélni, bár az tény h le kell venni hozzá a kuplungot is :)
...lendkerék-kuplungtárcsa-szerkezet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!