Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplung kímélő módszer?

Kuplung kímélő módszer?

Figyelt kérdés

Most lett lendkerék + kuplung cserélve a peugeot-mban (HDI, 1.6) és szerintem túl hamar tönkrement (120 ezer km). Kicsit keveslem ezt a km számoat, szóval a kérdésem igazából az, mit tegyek, hogy meghosszabbítsam az élettartamát? Milyen vezetési stílust kövessek?


Az alap, hogy pirosnál nem benyomott kuplunggal várok, de arra vagyok kíváncsi:

- mennyiből van jelentősége a fordulatszám alapján a sebességfokozat megválasztásának?

- egészséges-e üresben gurulni lejtőn, vagy a pirosig hosszabb távon?


2011. márc. 19. 20:44
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Ha nem érsz a kuplung pedálhoz, akkor semmi köze hozzá. Nálad valószínűleg ott a probléma, hogy rajtafelejted a lábad a kuplungon menet közben, valamint az, hogy a szükségesnél nagyobb gázzal indulsz, és a sebességeknél csúsztatod a kuplungot. (Legalábbis a többségnél az a hiba szokott lenni.) Az a helyzet, hogy az én autóimban még egyszer sem kellett kuplungot cserélni, pedig fiatal autóm sose volt.
2011. márc. 19. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Haladsz a dugóban: mi a megoldás? Nem az, hogy kettesben csúsztatod? Vagy bekapcsolsz egyesbe és lassan haladsz, vagy egyes, majd kettes indulsz - megállsz...


A váltás nálam annyi szokott lenni, hogy kuplung benyom, vált, lassanként kienged.

2011. márc. 19. 21:04
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Üresben gurulást ha csak lehet, kerülni kell, lejtőn meg pláne!


Lejtőn a motorfékkel fékezzük meg az autót attól, hogy túl gyorsan elinduljon lefele. Kresz szerinte lefele ugyanabban a fokozatban kell menni, mint amilyennel felfele is mennél, vagyis általában kis fokozatban, éppen azért, hogy erős legyen a motorfék hatása. Üresben guruló autót csak fékezéssel lehetne megállítani, de a féket egyfolytában nyomni nem ajánlott, mert felmelegszik.


Pirosig gurulni is felesleges üresben. Motorfékkel gurulsz amíg lehet, amikor már leesik a fordulat nyílván kiveszed üresbe. Motorfékkel ráadásul még üzemanyagot is spórolsz, és a kocsi is jobban irányítható marad. Esetleges vészhelyzetben gyors gázadással jobban van esélyed kitérni, mint üresben haladáskor (akkor ügye nyomkodhatod a gázt, sok hatása nem lesz).


Úgy tudod kímélni, ha pl. üresbe kuplung nélkül veszed ki, kivárod a fordulatot, és simán szépen érzékkel kihúzod.


A Te esetedben viszont inkább az lehet a gond, hogy túl sokat csúsztatgatod másodikban, illetve akkor is kettesben pörgeted szerintem, amikor egyes kéne neki.


Dugóban:

- ha csak lassan gurulsz, egyes, kettesig fel sem kapcsolsz.

- ha kicsit többet mész, felkapcsolsz kettesig, majd megállás előtt ki üresbe, kuplung felenged, féket nyom

- elindulás előtt megint 1-es, és indul.


120e ténleg kicsit kevés, egy kuplungnak azért a 200e-t illenék kibírnia.

2011. márc. 19. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
A kuplungnak szerintem a hő a legnagyobb ellensége.Nem szabad sokat csúsztatni.
2011. márc. 19. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

előző vok.

Nem az a gond nálad, hogy dugóban kettesben indulsz el, vagy túl sokat csúsztatgatod 2esben? 2-ben már alig kell csúsztatni, szinte semennyit.

2011. márc. 19. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Az én peugeot-mban (2006 1.4 benzines) 90ezernél kellett kuplungot csapágyat és szerkezetet cserélni. Mondjuk nálam 80ezertől van szóval nem ismerem az előéletét. A lendkerék csere azért kellett (szerintem) mert a teljesen elhasznált kuplungtárcsával össze lett marva vagy a szerelőd átvert. Egyébként el lehet akár extrém esetben 20ezer alatt is koptatni. Az előttem szólok jól leírták hogyan kímélheted.
2011. márc. 19. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
Igazából nem is a kuplung ment tönkre, hanem a lendkerék, ami ha jól értettem csak egyben cserélhető a kuplungszerkezettel, ha jól értettem a diagnózist.
2011. márc. 19. 23:06
 8/12 anonim ***** válasza:

Lendkereket lehet külön is cserélni, bár az tény h le kell venni hozzá a kuplungot is :)

...lendkerék-kuplungtárcsa-szerkezet...

2011. márc. 19. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
na az! lendkerék-kuplungtárcsa szerkezet - ebben a szóösszetételben történt a javítás :D
2011. márc. 19. 23:35
 10/12 anonim ***** válasza:
Megvan a hiba. Ahogy írtad dugóban kettesben csúsztatod... Ez nem jó módszer. Ha nagyon lassan mész, rakd vissza elsőbe, a másik, ha dugó van, úgyis lassan kell haladni, indulásnál ne használj gázt, amíg teljesen fel nem emeled a kuplungot. Úgy megértem, hogy 120-at bírt a kuplung, hogy kettesben csúsztatgatod... Ha annyira lassan halad a sor, próbálj meg alapjáraton haladni. A fogyasztásod is kisebb lesz, és a kuplungot sem kínzod meg.
2011. márc. 20. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!