Rosszat tesz az autónak, ha a hideg motorral, egyből elindulok, és magas fordulaton használom?
Én benzineshez mind az oktatótol, mint az autó szerelőtöl azt tanultam, hogy akkor indulhatsz, ha hűtővíz mutatója, magától megmozdult felfelé, télen ez a minimum.
Nyáronis, de ott ez rendszerint maximum percekbe tellik.
A Fulladás pedig nemtermészetes dolog. Kavarj utánna.
"
Én benzineshez mind az oktatótol, mint az autó szerelőtöl azt tanultam, hogy akkor indulhatsz, ha hűtővíz mutatója, magától megmozdult felfelé, télen ez a minimum."
Hát nemtom de nekem így télen még lassú, kíméletes tempóban haladáskor is ez legalább 10 perc. Ezek szerint 10 percig melegíted a motort egy helyben?
Jól néznénk ki, ha csak akkor indulnánk el, amikor már kimozdult a hűtővíz mutatója!!
Jó oktatód volt.
Mondjuk lehet is látni az utcán, hogy kinek milyen oktatója volt...
Kopás szempontjából jobban járnál, ha sikerülne gázról is indítanod és melegítened. Ugyanis a gáz nem mossa le az olajat a hengerfalról, azaz az autók általános kopásainak jó része nem lép fel.
Nekem ez a második gázos kocsim, volt, hogy egy évig rossz volt az AC pumpa:) Még a leghidegebb télen is második tekerésre indul.
(VW varnyú motor 1.3 és most VW T4 2.0)
Igen, nagyon árt neki!!
Dízelt járatni, majd üzem meleg motorig 1000-2000 között használni...
Benzinest sem árt járatni, majd 1800 és 2500 között használni... 1500 alatt terheled a benzinest, és feszegeted szét a hideg alkatrészeket, amik fordulatra készültek... Nem jó neki...
Amúgy a bemelegedés alapja a jó termosztát... És hogy ne fűts csutkán amint langyosabb!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!