Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rosszat tesz az autónak, ha a...

Pityupocse kérdése:

Rosszat tesz az autónak, ha a hideg motorral, egyből elindulok, és magas fordulaton használom?

Figyelt kérdés
Én álltalában, a gyorsabb melegedés érdekében, nagy hidegekben, agresszív gázadásokkal, próbálok minnél hamarabb hőt generálni a motorblokkban, ez káros lehet a motorra nézve?
2011. febr. 16. 21:15
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
100%
Igen. Sőt mi több, ez a legkárosabb a motorra nézve.
2011. febr. 16. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
100%
így lehet legkönnyebben hazavágni.
2011. febr. 16. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 A kérdező kommentje:
:)) fasza, alacsony fordulaton meg lefullad magától :)) KO
2011. febr. 16. 21:22
 4/22 anonim ***** válasza:
70%

Én azt olvastam hogy az sem jó ha csak járatod alapjáraton....(lehet hülyeség)

Azt írják hogy mivel hideg a motor ezért több üzemanyagot kap ami nem tud mind elégni és lemossa a henger faláról az olajfilmet.

(ezt olvastam)

2011. febr. 16. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
100%
De benzinesnél sem szabad 3000 fölé pörgetni hidegen. Ha a 92%-os gondolja hosszan is leírhatja, a lényeg, hogy a henger, és a hengerfal a hőtágulás miatt hidegen nem tökéletesen illeszkedik egymáshoz. Tehát ilyenkor szépen le tud reszelődni a hengerfal és a hengerek is.
2011. febr. 16. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
44%

92%-os????

Te melyik kérdésre válaszoltál???

2011. febr. 16. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
Régi főleg dízel autóknál szokták javasolni az alapjáraton melegítést. Mostanában azt szokták mondani, rövid alapjárat után (kényelmesen elhelyezkedsz, bekapcsolod az övet stb.) kis vagy közepes terheléssel (óvatosan nyomod a gázt és nem pörgeted túl a motort) közlekedsz amíg fel nem melegszik.
2011. febr. 16. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
100%

Tévedés, hogy a motort a fordulatszám "fűti". A hulladékhő, ami felmelegíti a motort, a terheléstől függ. Vagyis terhelés nélkül hiába pörgeted csillagászati fordulatszámokon, a belső súrlódás akkor sem termel annyi meleget, hogy elfogadható mértékben melegedjen az erőforrás. Ezért ha felépült az olajnyomás, célszerű elindulni az autóval, hogy terhelést kapjon. Lehetőség szerint nem padlógázzal, kereket pörgetve mert akkor talán többet is kap, mint szeretne. Nyugisan pörgetve, a legnagyobb fordulatszám 1/3-áig húzatva nagyon szépen be lehet melegíteni a motort. Perceken keresztül álló helyzetben, alapjáraton ketyegtetni nem túl kifizetődő, mert a motor alig melegszik, közben forog, kopik, a hidegben megnövő illesztési hézagoknál elszökik az olaj, a gyűrűk nem tudnak kellően tömíteni, benzin jut a motorolajba... Nem sok haszna van az ilyennek.

Ha pedig rövid ideig tartó (legfeljebb 30 s) alapjárati melegítés után fullad az autó, akkor a hidegindító berendezést kell alaposan szemrevételezni, mert annak dúsítania kell annyit, hogy használható legyen az autó hideg motorral is. Az alapjárat ugyan megemelkedik és nem is lehet olyan hirtelen terhelni a motort, de egy átlagos elindulástól nem szabad lefulladnia.

2011. febr. 16. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:

Utolsónak!

Én is tljesen azonos véleményen vagyok.Én rengeteget vitatkzok erről,ha ide terelődik a beszélgetés.Megválaszolnád nekem,hogy milyen szakmában vagy jártas?Csak a hitelesség kedvéért.Köszi:)

2011. febr. 16. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, ha egy dízel motort (főleg TDI-s) így használsz hidegen akkor rövid időn belül hazavágod, a benzinesnek se tesz jót de az tovább bírja mint a dízel. Kreszen ezt oktatták hogy az autó motorjának a bemelegítésére a legcélszerűbb az ha kíméletesen jársz vele, magyarul nem pörgeted tiltásig, én speciel benzinesnél 2000-2300 nál elváltom magam (nekem ez a kímélő) ha hideg és nem agresszívan hanem finoman kezelem a pedálokat és a váltót, dízelt még nem vezettem úgy hogy nem volt üzemi hőfokon szóval annak a bemelegítéséről nem tudok nyilatkozni.


Minnél előbb ki kell deríteni hogy miért fullad le magától ha hideg a motor, a betegségnek se a tüneteit kezeljük elsődlegesen, hanem a betegséget próbáljuk meg minnél előbb megszüntetni.

2011. febr. 16. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!