Rosszat tesz az autónak, ha a hideg motorral, egyből elindulok, és magas fordulaton használom?
Én azt olvastam hogy az sem jó ha csak járatod alapjáraton....(lehet hülyeség)
Azt írják hogy mivel hideg a motor ezért több üzemanyagot kap ami nem tud mind elégni és lemossa a henger faláról az olajfilmet.
(ezt olvastam)
92%-os????
Te melyik kérdésre válaszoltál???
Tévedés, hogy a motort a fordulatszám "fűti". A hulladékhő, ami felmelegíti a motort, a terheléstől függ. Vagyis terhelés nélkül hiába pörgeted csillagászati fordulatszámokon, a belső súrlódás akkor sem termel annyi meleget, hogy elfogadható mértékben melegedjen az erőforrás. Ezért ha felépült az olajnyomás, célszerű elindulni az autóval, hogy terhelést kapjon. Lehetőség szerint nem padlógázzal, kereket pörgetve mert akkor talán többet is kap, mint szeretne. Nyugisan pörgetve, a legnagyobb fordulatszám 1/3-áig húzatva nagyon szépen be lehet melegíteni a motort. Perceken keresztül álló helyzetben, alapjáraton ketyegtetni nem túl kifizetődő, mert a motor alig melegszik, közben forog, kopik, a hidegben megnövő illesztési hézagoknál elszökik az olaj, a gyűrűk nem tudnak kellően tömíteni, benzin jut a motorolajba... Nem sok haszna van az ilyennek.
Ha pedig rövid ideig tartó (legfeljebb 30 s) alapjárati melegítés után fullad az autó, akkor a hidegindító berendezést kell alaposan szemrevételezni, mert annak dúsítania kell annyit, hogy használható legyen az autó hideg motorral is. Az alapjárat ugyan megemelkedik és nem is lehet olyan hirtelen terhelni a motort, de egy átlagos elindulástól nem szabad lefulladnia.
Utolsónak!
Én is tljesen azonos véleményen vagyok.Én rengeteget vitatkzok erről,ha ide terelődik a beszélgetés.Megválaszolnád nekem,hogy milyen szakmában vagy jártas?Csak a hitelesség kedvéért.Köszi:)
Kedves kérdező, ha egy dízel motort (főleg TDI-s) így használsz hidegen akkor rövid időn belül hazavágod, a benzinesnek se tesz jót de az tovább bírja mint a dízel. Kreszen ezt oktatták hogy az autó motorjának a bemelegítésére a legcélszerűbb az ha kíméletesen jársz vele, magyarul nem pörgeted tiltásig, én speciel benzinesnél 2000-2300 nál elváltom magam (nekem ez a kímélő) ha hideg és nem agresszívan hanem finoman kezelem a pedálokat és a váltót, dízelt még nem vezettem úgy hogy nem volt üzemi hőfokon szóval annak a bemelegítéséről nem tudok nyilatkozni.
Minnél előbb ki kell deríteni hogy miért fullad le magától ha hideg a motor, a betegségnek se a tüneteit kezeljük elsődlegesen, hanem a betegséget próbáljuk meg minnél előbb megszüntetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!