Minden autót "kinyír" ha naponta csak 8-10 km-t megyünk
vele?
Néha ha üzemmelegen kicsit jobban meghajtod/jobban kihuzatod, azzal lehet valamelyest orvosolni az ellustulást. Télen minden auó többet fogyaszt egy kicsivel. Am sztem olyan nagy károkat nem okozhat, m a személyautók nagy része ennyit megy csak. Be a munkába, majd vissza. Ilyen célra leginkább kisköbcentis benzines lehet a jó választás ;)
2011. febr. 7. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem fog elpusztulni egy autó sem, ha csak rövid távon van használva. Ha normális stílusban használod az autót, akkor nem fog ez gondot okozni, igaz amíg hideg a motor, fokozottabb a kopás, de ha nem pörgeted kibírja. Arra kell figyelni, hogy időben megkapja az olajcserét, és egyéb karbantartást, hiszen az állandó városi használat nagyobb igénybevételt jelent.
2011. febr. 7. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem a napi 8-10 km végzi ki az autót, hanem az, hogy nem tudja elérni az üzemi hőfokot, főleg városban. Amíg hideg, dúsabb keverék kell neki, ebből származik a nagyobb fogyasztás, illetve a hideg olaj nem képes olyan jó filmet alkotni és hidegen az illesztések is másak, mint melegen, gyorsabban kopik a motor. Ha viszont 8-10 km alatt eléri az üzemi hőfokot és tud is egy darabig úgy futni, akkor nincs gond - csak ugye a mai, korszerű motorok esetén a hulladékhő igen kevés, sokára melegednek be. Erre igazán jó megoldás csak az elektromos autók vagy a plug-in hibridek lehetnek, amelyeknél nem kell belsőégésű motort használni ezeken a rövid távokon. A villanymotor ugyanis kevésbé érzékeny ezekre a rövid távú menetekre, sokkal gyorsabban eléri az üzemi hőmérsékletét és már ilyen kis távokon sem károsodik.
2011. febr. 7. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
Hát meg a katalizátornak sem okés,hogy soha nem lesz elég forró.
2011. febr. 7. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, kb. ilyesmire számítottam. A 10 km az reggel 5 és délután 5, nem egyben, ennyi idő alatt esélye sincs rendesen bemelegedni a motornak.
Tehát indulás előtt járatni, olajcserére odafigyelni, és lesz ami lesz... :-(
Sajnos elektromos autóra nincs sok esélyem...
Ha nem kell nagy nagy tárgyakat szállítanod és egyedül jársz,akkor szerezz be egy 50-es robogót,esetleg Simsont.Ezek olcsó kis gépek,és pont az ilyen rövid távokra vannak tervezve.Beindítod és hagyod ketyegni egy kicsit,mire kinyitod a kaput már aránylag jó hőmérsékleten van a motor.A háztömb sarkáig tuti eléri az üzemi hőfokot.
2011. febr. 7. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
Szia!
Tudom nem válasz a kérdésedre, csak egy ötlet vagy ha úgy jobban tetszik tanács (én legalábbis így csinálom). A leghidegebb, téli hónapokat leszámítva én (segéd)motorral járok. Természetesen egy robogó is megoldás kényelmesebb...kisebb karbantartás igényű. Gondolom nem ügyvezető igazgató vagy különben nem ez lenne a legnagyobb gond... így nem leszel köznevetség tárgya sem. Szóval egy ilyen gép felét, harmadát fogyasztja egy kocsinak, a biztosítása meg akár 1/10-es is lehet a beszerzési ára is viszonylag alacsony. Nem beszélve arról ha kinyírja esetleg a napi 8-10 km-es út akkor a javítása is sokkal olcsóbb! (teszem hozzá az én 2ütemű léghűtésesem az 1 perces melegítés után szerintem már a sarki boltnál eléri az üzemi hőmérsékletet) Az autót meg meghagyom a családi utakra illetve a hosszabb távú közlekedésekre.
2011. febr. 7. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
Úgy látom nagyon egyre gondoltunk az előző válaszolóval...
2011. febr. 7. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
9/15 A kérdező kommentje:
Köszi nektek is, de hazafelé el kell hoznom s bölcsiből a kisfiamat, ez robogóval nem menne. :-)
akkor egy kisköbös auto a legmegfelelőbb amely keveset is fogyaszt
2011. febr. 7. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: