Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményeteket a négyévsz...

Mi a véleményeteket a négyévszakos szgk. Gumikról, ill. jobb ha minden télen téli, ill. tavasszal nyári gumikra cserélünk, figyelembe véve, hogy évente nem megyünk többet 10. 000 km-nél?

Figyelt kérdés

Ha téli gumit vásárolnánk, az úgy lenne gazdaságos, ha felnikarikákat is vennénk hozzá, s saját magunk át tudnánk cserélgetni évszakváltásonként. De ez egy elég magas összegű befektetésbe kerülne.

Ha viszont négyévszakos gumit vennénk, egyszer kellene rátetetni a meglévő felnire, s mehetnénk vele télen-nyáron.

Van-e hátránya a négyévszakosnak a mi esetünkben, vagy nyugodtan vásároljuk meg azt?

Köszi előre is a válaszaitokat!


2011. szept. 30. 15:58
 1/7 anonim ***** válasza:
89%

A mi éghajlatunkon van hátránya, ugyanis a tél havas és jeges, a nyár meg tűzforró. A szélsőséges időjárási körülmények között nem éppen ideális (annál éppen jobb mintha télen nyári gumival mennénk vagy fordítva).

Nem igazán a mi éghajlatunkra találták ki.

Egy plusz garnitúra acélfelni nem olyan nagy kiadás, töredéke, mintha a tapadás hiánya miatt mondjuk csak 10 centit amortizálsz le a kocsid elejéből.

2011. szept. 30. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Nekem volt 4 évszakos gumim , vadi újan vettem.Nyáron kicsit zajosabb, télen viszont sokkal jobban tapad mint a sima nyári.Minden gumis szeretné megvetetni veled a külön garnitúrát hisz ő ebből él.Én most veszek felniket(acél) mert a kocsin alu van nyári cipőkkel, nem nagy pénz 4000Ft darabja.
2011. szept. 30. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Hülyeség az a szemlélet, hogy úgyis abból él.. ha mész 80 ezer km-t az autóddal, úgyis le kell cserélned az abroncsot.

Akkor már sokkal inkább van értelme nyári-téli abroncsok cserélgetésének, mintha veszel 4évszakosat, majd azt cseréled 4 évszakosra.

Téli gumi akkor is jobban tapad egyenesben, kanyarban, rövidebb a fékút, nagyobb a vonóerő 0 fok alatt, főleg ha havas az út.

2011. szept. 30. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Valójában ilyen hogy négyévszakos gumi NINCS! (csak így nevezik,de semmire sem jó)


Egyszerűen megmagyarázva a dolgot: télen túl kemény,nyáron túl puha,szóval semmikor sem jó!


A gumikat évszakonként cserélni kell...


ez olyan mint hogy a mi lábunkra sincs 4évszakos lábbeli:


télen nem fogsz járni abba a szandálba amit nyáron olyan jól kellemesen elviseltél és a nagy nyári kánikulába nem igazán fogsz hótaposó/csizmába mászkálni ami télen jól felmelegíti a lábad ;)

2011. szept. 30. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
se nyárra nem jó se télre, én ink. járok tálen is nyárival, minthogy egész évben szarabb gumival járjak, de ezt nem igazán ajánlom sankinek
2011. szept. 30. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

1.3D Fiat Uno-n volt a négy évszakos gumi.Nem egy forma 1-es versenygép ezt mindenki tudja, én meg legfőképen hogy viselkedett ezekkel a gumikkal mivel én vezettem, nem más!!

Csak úgy érdeklődés szinten, miért pont a gumis esne ki a kereskedelem örök törvényéből? Őt nem a haszon motiválja?

Egy garnitúra gumi x forint, kettő gari 2x! Nem? És most nem a téli-nyári közti különbségről hanem a mennyiségről beszélek.

2011. szept. 30. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
évi 10000 kmre tök fölösleges téli-nyári, mert soha nem fog kifutni, hanem elöregszik. Bőven jó a 4 évszakos.
2011. szept. 30. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!