Csak francia autót NE, vagy MÉGIS?
Sokan mondják, olvasom itt is, hogy csak francia autót nem szabad venni, rosszak, elromlik rajtuk minden...
Ismerősömnek már több francia eredeti autója volt éveken át, mindennapos használattal. Renault Megnae Clio, Espace Citroen Picasso. És nem romlott el egyik sem. Nem kellett javíttatni, semmit rajta. És mindegyiket évekig használta!
Ő is mondta, hogy mondják, hogy Francia autót nem szabad, de neki semmi gondja nem volt egyikkel sem.
Akkor mi ez a dolog, a francia autókkal, hogy vacakok, meg ócskák?
Gondolom, neki csak szerencséje volt ugye???
Valószínűleg én vagyok az egyetlen itt, aki nem szólja le az F-es (Ford, Fiat, Francia) autókat. Én is ilyen voltam régebben, tartottam ezektől mert azok sztereotípiák éltek bennem, amit sokan mondanak, mert a nagyon régi konstrukciók nem sikerültek valami jóra. Igaz, én olasz autót vettem végül nem franciát, de kb egykutya, mivel francia megoldások vannak benne. Tudni kell a francia, és olasz autókról, hogy karbantartásigényesek, be kell tartani a gyár által ajánlott szervízperiódusokat, és legalább a gyár által ajánlott kopóalkatrészek cseréjét. Ezeknek az autóknak az elektronika a gyengéjük, de nem úgy, ahogy sokan leírják. Apró kontakthibák okozzák a "hatalmas" problémákat, amiket rendszeres karbantartással el lehet(ne) kerülni. Kontakt spray, vagy WD-40 a legjobb rá. Időnként a csatlakozókat meg kell nézni rajtuk. Megmondva az őszintét, ezt a gyártók annó úgy gondolták, hogy lejár a szervízintervallum, és a tulajdonos bebattyog a szakszervízbe, viszi a kis bankkártyáját, és megejti az időszakos karbantartást. Persze, ezt sokan anyagi megfontolásból másképp oldják meg, és ilyenkor az apróságokra nem figyelnek, csak az olcsóságra. (Ezzel nem azt akarom mondani, hogy házilag nem karbantartható az autó, de a legtöbb esetben ez kimarad.) Én nem félek egyik F-es autótól sem, és nem bántam meg, hogy olasz autót vettem, egy fapados német helyett. Persze, ezzel jár az is, hogy időközönként törődök is az autóval, nem csak beszállok, és megyek.
Pici trődés, és soha nem lesz baj a francia autókkal.
Nem gyártanak a franciák rossz autokat,kivève a renault!a peugeot ès a citroen motorokkal igazábol sohasem volt baj.el árulom,hogy mièrt haljuk a francia kocsi szar,mindig is másabbak voltak mint a többi kocsi sok új megoldás .Citroen a hidraolikának köszönheti a rossz hirèt ami nem egy rossz ötlet tartos is,de mikor elromlott soha senki nem tudta megjavitani,Külföldön igen,!
Nem azèrt mert nem lehet,azèrt mert mikor ezek magyarországon megjelentek a 80" 90es èvekben meg egy lada is komoly müszaki megoldásnak számitott nem,hogy egy lègrugos vagy egy hidraolikus emeltetèsü auto.el romlott úgy is maradt (tehát szar) vagy nèha sikerült össze gányolni.peugeot igazábol futómü problèmái voltak a motorok terèn nagyon jok kiváltkèp a dieselek. Már a 80 as èvekben nagyon megbizható motorokat csináltak egy igazi koplaló müveszek a minimális fogyasztásukkal.gond nèlkül elmennek több száz ezret!lásd 1.9d vagy 20 èvig gyártották a peugeot ès citroen számára.ezt a motort kèsöbb turboval is felszereltèk majd ez lett a hdi alapja. 2000 es èvtöl inkàbb elektronikus problèmái voltak a citroen ès a peugeot tipusoknak de itt sem motorikus problèmárol beszèlünk.söt a diselek eddig is jók voltak de mára szinte a hdi motorok az eggyik legjobbak ès ezt szinte minden minden gyárto elismer.ha ojan szar lenne a francia kocsi mièrt kèrte a ford,hogy ök fejlesztjèk nekik a diesel motorokat ?amiböl a tdci lett ami egy hdi motor.a bmw ami egy nagy márka mièrt szeretett volna a peugeotal diesel motort fejleszteni? Amit Mára már eggyüt is fejlesztik .pl ha ww es az opel olyan jók mièrt nem velük gyártanak közösen motorokat pedig ök mèg nèmetek is.azèrt mert az opel soha nem tudott normális motort csinálni mindig más gyárto motojait hasznàlta.amit ök csinált mindig selejt volt.abbol a motorbol senki sem kèr!làsd a saját dieseleiket olyan jók voltak hogy isuzu motort kellett az opelba èpiteni .az eco motor finoman fogalmazva amilyen gyorsan jött úgy ment is.talán a twin port egy jó út az opel számára amit a fiat fejlesztett számukra.ww benzin motorok szarok voltak a mai napig,voltak jo diesel probálkozások de ezek közül is a 1.9 td ès a tdi volt jó.a pdtdi nevetsèges. Merci cdi mindenki tudja ,hogy ezek az autok 300000 km re kèszültek mert sajna ott kilehelik a lelküket,turbo hiba elektronika váltó hiba ès mèg rohad is elèg jó!na biztos,hogy csak a franciák gyártanak szart?tapasztalatbol irom volt egy pár tipusal szerencsèm.persze elromlik a francia is de gondold át mielött el itèled.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!