Csak francia autót NE, vagy MÉGIS?
Sokan mondják, olvasom itt is, hogy csak francia autót nem szabad venni, rosszak, elromlik rajtuk minden...
Ismerősömnek már több francia eredeti autója volt éveken át, mindennapos használattal. Renault Megnae Clio, Espace Citroen Picasso. És nem romlott el egyik sem. Nem kellett javíttatni, semmit rajta. És mindegyiket évekig használta!
Ő is mondta, hogy mondják, hogy Francia autót nem szabad, de neki semmi gondja nem volt egyikkel sem.
Akkor mi ez a dolog, a francia autókkal, hogy vacakok, meg ócskák?
Gondolom, neki csak szerencséje volt ugye???
Sok esetbe igaz amit a francia autókról írnak persze vannak kivételek, lehet hogy jó de biztos vannak bosszantó kis dolgok amik elromlanak, amit az ember nem is tekint hibának, vagy éppen úgy elromlik hogy hónapokig nem lehet használni.
Ki kell fogni a jó vételt meg szerencse is kell nem is kevés.
Általában a céges franciák szoktak a legszarabbak lenni, ez tapasztalat.
Én ezt a Dacia-ról hallottam, h állítólag a leggyakrabban meghibásodó típus.......( francia autóról mintázták ugyebár :DDD xD)
Amúgy sztem nem rosszak a francia autók, meg az újabb szériájú dacia-k sem....
Nekünk egy renault scenic ünk van 2000 es gyártású 2 literes motorral.
Csak rosszat tudok róla mondani.
Az akksi csavarja ott van ahol csak hosszabítós dugókulccsal vayg csőkulccsal éred el. Tök szar.
A motorháztető esőlevezetője pont ott van, hogyha a szigetelés kicsit elöregszik pont a gyertyákhoz csöpög a víz. Így már egykétszer e miatt nem tudtunk indulni.
A váltója űberszar. A belső kidolgozás 0 A csavarokat nem rejtetteék el. elektronika 0 az egész kocsiban. Az első felfüggesztés olyan kialakítású hogy még az új is zörög.
A hátsó féket csak a csapággyal együtt lehet cserélni.
A motorháztetőben nincs teleszkóp.
Ami jó benne a biztonságos kulcs és zár. Hátul torziós rugó. Hátsó ülés kényelme.
na jó annyira nem szörnyű, de ami az egyik oldalon szuper az a másikon bówli.
kedves utolsó!
és szerinted melyek azok a francia autó típusok, amik jól sikerültek? Pl. Citroen saxo, xsara, picasso, c1? Peugeot? Ezek a jobbak? Vagy pont hogy nem?
Nekem van egy 2000 évjáratú Twingo-m. első tulajdonosa vagyok. Igazából a kötelező dolgokon túl (olaj, fékpofák, stb), ami ugye a többi autónál is "kötelező", semmit nem kellett javítani rajta. Ma is jól működik, és nagyon meg vagyok elégedve vele. Nyilván ki lehet fogni a francia autókból is jót, és más gyártmányúakból is rosszat.
maci
"és szerinted melyek azok a francia autó típusok, amik jól sikerültek? Pl. Citroen saxo, xsara, picasso, c1? Peugeot? Ezek a jobbak? Vagy pont hogy nem?"
Én most nem akarok történelmi áttekintést adni francia autó ügyben, se nem megmondani mitől jó vagy rossz egy autó, csupán a tényeket nézdd meg: Afrikában a sivatag közepén a legnépszerűbb autók a Peugeot 504-esek a (régi) Toyota Land Cruiserek és Land Roverek mellet. Gondolom ott csak nincs úton-útfélen márkaszervíz. Ugyanígy híresen strapabíró kisautóik a Renault R4, Citroen 2CV, Peugeot 205 hogy csak néhányat említsek. De hogy ne csak a távolabbi múltból hozzak fel példát, a Peugeot 405 mai napig a legmagasabb pontszámot elért autó a "Car of the Year" szavazáson. Ugyanígy az utódai a 406 és 407 is elég megbízható autók hírében állnak (szemben mondjuk a kategóriatárs, Passat utolsó szériáival). Aztán ott van a Renault Modus, vagy a Clio hogy az új Citroen C5-t vagy DS3-t már ne is említsem. Persze ha valaki eleve úgy áll hozzá a dologhoz hogy "minden francia hulladék" legyárthatják neki akár a Perpetuum Mobilet is, azt az embert úgy sem lehet majd meggyőzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!