Egy Simsont milyen átalakításokkal lehet gyorsítani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amúgy meg ha kekeckedős a süni,akkor meg tökmindegy a kipufogód.Azért is megbüntet,mert nem tetszik neki a pólód színe. :D
Én is sokáig jártam egy ilyen pöckölt Simsonnal.Pályagumi,60-as henger,4-es váltó,herélt gyári rezó stb...
Kb 85-el fordultam ki a kanyarból egy erdős részen amikor leintettek.(üveghangon ordított a gép)Gondolta is,hogy nem 40-el megyek.Elkérte a jogsit,a biztosítást,az adásvételit,az izzókészletet,elsősegély csomagot.Megnézte a világításokat,indexeket.A sisak E-jelzését.Meg kb 20 percig kereste a hibákat,de nem tudott megfogni.Egyedül a gyorshajtás miatt büntethetett volna,de nem tudta bizonyítani(hála istennek:)).
A másik sztorim az volt,amikor 80-al húztam a fülét,mögöttem pedig jött egy kisteherautó.Persze akkor még nem láttam,hogy a kisteher mögött szolgálnak és védenek az úriemberek.:) A kisteher megelőzött,a bácsik meg csúnyán néztek ki az ablakon amikor mellém értek.Már megijedtem,hogy a helyszínen agyonlőnek,de aztán megelőztek és eltávolodtak.
Ezzel csak annyit szerettem volna mondani,hogy nem kell paráznod tőlük.Akár milyen bunkó is a nagy többségük,ők is emberek.Ők is voltak kamaszok és fiatalok,ők is átestek a Simsonos korszakon.
Gondolj csak bele.Kinek van kedve sok példányos jelentést írni egy megfúrt szimó miatt?Van nekik jobb dolguk is. :)
Amúgy szívesen! Ha van még kérdésed akkor válaszolok,persze csak ha tudok. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Másik válaszoló vagyok. Egy 10 köbcentis hengerűrtartalom növekedés miatt nem fog a gép egyből 6litert enni, viszont érezhető hatása lesz nyomatékban és végsebességben is. A kipuról. Ha már rezó, akkor Vrezo. 15-ért kapni a legalapabb változatot, szépen kivitelezett, akár 40%-os teljesítmény többletet is jelent. A hangerejét a gyapot tömésének a keménységével változtatod. Ha ezt nem akarod, akkor marad a gyári kipufogó, vagy a gyárinak kinéző, ún. "belsőrezós" kipufogó. Ez a rezó és a gyári kipu keveréke. Nyilván nem olyan hatásos, mint egy Vrezo, de jobb mint egy gyári. A henger miatt meg ne aggódj, én is tuning géppel járok, nem egyszer állítottak már meg, pedig nem belsőrezós kipu van rajta és egyszer se kérdezték, hogy több-e 50ccm-nél.
A gyagyirezót meg felejtsd el, ha bevonod arannyal, akkor se lesz tőle jobb a gép, mint egy folytásos gyárival :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bocsi! A fogyasztást kihagytam. Nem fog tőle többet enni, ha eddig az 50-es hengerrel evett 3 litert, akkor ezzel 3,2litert fog :) De persze csak ha be van állítva a karbi és a gyújtás is rendesen.
Utolsó voltam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Annyival egészíteném ki,hogy teljesítmény növelő kipufogó nem létezik.A kipufogó minden esetben csak optimalizálja a meglévő teljesítményt!Egyszerűen fogalmazva a rezonátor huzatot csinál a hengerben,ezáltal gyorsítva a levegő-üzemanyag keverék beáramlását és a gázok kiáramlását.Valamint kevesebb anyagot fog feleslegesen kinyomni a kipufogón a 2T motor.A diffúzorból nagy sebességgel kiáramló gáz amikor beleütközik a konfúzorba egy örvényt hoz létre a kipufogó középrészében.Lényegében lamellák helyett a gázáramlással érik el a motor folytását.Ezáltal is csökken a fogyasztás és nő a teljesítmény.A rezó végén a dob csak a hangtompításért felel,ez nem folyt semmit.
Ezt a 40% erőt nem a rezó fogja ráadni,mert ez már meg van a motorban.A kipu csak előcsalogatja a rejtett tartalékot.
Simson esetében kedvező a nagyobb hengerűrtartalom,mert jobb lesz a teljesítmény-tömeg aránya.Magyarul ugyan azt a súlyt mozgatja kisebb erőkifejtéssel,ami kisebb fogyasztást eredményez.Ha nem is kisebbet,de semmivel se többet mint a gyári.Ezt segíti egy négy sebességes váltó és a rezonátor jótékony hatása.
A fogyasztás növekedését egedül csak te fogod okozni,mert nem fogod kibírni,hogy nagypapis piacra járós stílusban motorozz.:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!