Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem szabad padlógázzal...

Miért nem szabad padlógázzal gyorsítani?

Figyelt kérdés
2009. máj. 15. 17:18
 1/10 anonim ***** válasza:
77%

Ki meri állítani, hogy nem szabad?!

"Csak úgy érdemes és úgy az igazi"

...had füstöljenek a gumik!

2009. máj. 15. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
68%
Szabad padlogázzal gyorsitani csak akkor készülj fel rá hogy nem lessz hosszu életü az autod és nagyobb lessz a fogyasztás is.nagyon erölködik az auto és sokkal többet fogyaszt.
2009. máj. 15. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Szabad, csak nem mindíg érdemes. Ha magasabb fokozatban padlógázt nyomsz, csak feleslegesen sok benzint nyoatsz a hengerekbe. Megnő a fogyasztás értelmetlenül
2009. máj. 15. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
75%
csak elindulni nem szabad, amúgy meg, ha gyenge a kocsi lefulladhat, ha meg 4x4-es terepjáróval próbálod megtépheti a váltót és egy életre fizeted a javíttatását. Fiamat egyszer odaengedtem a kocsihoz, kuplungcsúsztatás nélkül sikerült elindulnia a roverrel :D
2009. máj. 15. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
60%

Mi az hogy nem szabad meg káros???

Ha a sok szakártő olvasna néha autós szakfolyóiratokat, időnként van olyan teszt ahol a fogyasztásról írnak, és direkt javasolják hogy a kívánt sebességre minél hamarabb felgyorsítsunk, hogy aztán már azt tudjuk tartani. Egy előzésnél is hasznos ha minél gyorsabban letudod. Arról nem is beszélve hogy ha kis szar gyenge kocsid van akkor rendesen oda kell szögezni a padlóhoz a gázpedált hogy mennyen valamennyire. A fogyasztás az állandó gyorsítás, lassítástól nő meg, a motornak meg a huzamos magas fordulat, és a hidegen való pörgetés nem használ.

2009. máj. 15. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

"és direkt javasolják hogy a kívánt sebességre minél hamarabb felgyorsítsunk"


De azt nem írják, hogy padlógázzal. Most beszéltem egy szakival, azt mondta, hogy akkor optimális a gyorsítás, ha a fordulatszám lépést tart a gázpedállal (nem marad le), mert amúgy fölöslegese túldúsítja az elektronika a keveréket.

2009. máj. 15. 19:53
 7/10 anonim ***** válasza:
85%
Miért ne szabadna? Persze szigorúan meleg motorral!!! A kézikönyvek szerint is minél hamarabb el kell érni az utazósebességet. Nem utolsó sorban nagyon jó alázni a többieket!!!! Többet ártunk a lassú tötyörgős indulásokkal az autónak. Amúgy a padlógáz nekem nem azt jelenti, hogy eltiltásig nyomom a gázt, na az már károsítja a motort!
2009. máj. 15. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Lehet gyorsítani padlóval, de csak akkor, ha nem túl alacsony a fordulatszám, mert akkor több cucc megy bele, ami károsíthatja a motort. Tehát pl indulásnál 1esben kaparással lehet padlózni, de ugyanezt menet közben 40-el 4esben nem, csak 2esben kb :D
2009. máj. 15. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Mikor padlógázt adsz, a fojtószelep(ek) teljesen nyit(nak), olyankor pedig hirtelen nagy mennyiségű levegő áramlik a hengerekbe. Ez a keverék elszegényedését okozná, ám a keverékképző rendszer (legyen szó akár karburátorról, akár befecskendezőről) időlegesen dúsítja a keveréket, hogy ez elkerülhető legyen. Az elszegényedés hatására ugyanis gázadáskor megtorpan az autó, csak utána gyorsul, ami a legkevésbé sem kellemes.

Ilyenkor tehát jelentősen túldúsul a keverék, ami érdekes következményekkel járhat. Hideg motornál extrém esetben akár a kenőolajréteget is leoldhatja a hengerfalról, meleg motornál pedig nem ég el, hanem továbbjut a katalizátorba és azt az üzeminél jóval magasabb hőfokra hevíti. Ez a két hatás csaknem elhanyagolható a harmadik mellett: a bejuttatott üzemanyag mindkét esetben feleslegesen került be, a motor nem tud vele mit kezdeni, így a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is nő (főképp a HC-érték ugrik meg félelmetesen).

Ezzel szemben ha a keverékképző rendszernek van ideje követni a gázpedál utasításait és a lambdát (üzemanyag-levegő keverési arány) folyamatosan 1-hez közeli értéken tudja tartani (mindig összekeverem, de azt hiszem, 1 alatti jelenti a normálisnál kicsit dúsabbat), akkor a bejuttatott többletüzemanyag nem távozik dolgavégezetlenül a kipufogón, hanem tényleg növeli a motor fordulatszámát.

A "gyenge motornál padlógázt kell nyomni" és a "hamar túl kell lenni" az előzésen kategóriájú érveléseknek pedig nincs alapja. Működési elvéből és a levegő- illetve üzemanyagrészecskék tehetetlenségéből adódóan a keverékképző rendszernek megvan az a maximuma, amilyen mértékben növelni tudja a motor fordulatszámát adott idő alatt. Az ehhez tartozó - fogalmazzunk így - "gázadási sebességet" hiába lépi túl az ember, a motor egyszerűen nem fog tudni jobban pörögni, akármi is történik.

2009. máj. 15. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kimerítő választ! :)
2009. máj. 16. 22:34

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!