Mercedes Benz 190 első autónak?
Mercedes Benz 190 dízel vagy benzin? első autónak.
télen mennyire lehet használni? :)
dízel 6,5
tudom a benzin eszik 10-et.
Nekünk a 124-es kombiban volt 2 literes szívódízel, nem volt erögép, mert ugye a kasztni is nagyobb, de 100-110-el kivisz a világból kétszer.
Átlagban lehet tartani a 6 litert, autópályán 5 literrel beéri.
Télen tökéletesen lehet használni, csak tudni kell vezetni és be kell tenni a csomagtartóba némi ballasztot.
Egyszóval tökéletes és értelmes választás!
Igen,a Diesel 190-es 6.5litert evett mikor kijött a gyárból.
20 éve... :D
El ne hidd,hogy az "egykori" gyári adat közel 20év elteltével is megállja a helyét megtett kb. 200000km után.
akkor még talán km-ben nem is mondtam sokat.
A motorok kopottságát figyelembe véve ezek az értékek nem csökkenni szoktak,hanem nőni. Saját tapasztalat.
Nem leírni akarom a merciket,mert tudomásom szerint a 2,5 Turbós változata már elég jóra sikeredett anno.
Autók » Mercedes-Benz » 190 (1982-1993)
190 190 2.5 turbo diesel
Az ítélet értékelése
Szöveges ítélet
Előre bocsátom, hogy egy jó állapotú Citroen BX-ből ültem át, mert egy attól erősebb, klímás autóra vágytam. Gondolom aki itt a mercikről akar olvasni, az a BX-ekért nem rajong, de nekem azért egészen kellemes élményeim vannak róla:)
Több típust néztem meg, köztük szerepelt a 525 tds BMW, nem egy 124-es diesel merci és egy- két 190 -es is, alapvetően mercit akartam, végül egy aránylag szép állapotú 190-es mercit 2.5 TD motorral, automata váltóval sikerült találnom, úgy gondoltam megmentem a következő nemzedéknek!
Az általam adott név onnan ered /utolsó mercedes II./ hogy azt hiszem ez az utolsó mercik egyike amit érdemes igazán rendbe rakatni és ha teheted soha se eladni.
A teljesség igénye nélkül nem csak a 190-es merciket tartom még "tisztességes" merciknek, ebben a sorban van a 123, 124, 126, 116-os is és a jó öreg W115-ös, ismertebb nevén állólámpás is. Sajnos ezen merciket igazán ápolgatni már csak kevesen akarják, inkább mindenki csak ütni-vágni akarja őket. Emellett a hatóság is egyre jobban arra "ösztönöz" hogy 1.0 -es vagy max 1.2 -es autókkal járjanak az emberek. Nos véleményt nem írnék ezekről le, maradjunk abban nekem nem igazán jönnek be.
Sajnos rengeteg a nepper aki próbál ezeken a kocsikon keresni még, meg az az igazság rengeteg leélt, a végletekig széthajtott merci fut az utakon.
Pedig ezt a típust elég nehéz hazavágni, de nekünk magyaroknak azért sikerül.....
Én 1 millió körüli összegért jutottam hozzá ehhez a 92-es diesel mercihez egy idősebb úrtól.
Viszonylag meg van kímélve, de azért 1-2 szervíz elmaradása érződik. Várhatóan a teljes rendbetétel 300 ezer körül még biztosan lesz, de szerintem nem érdemes sajnálni rá a pénzt.
Aki nagyon garasos, annak szerintem nem ez a típus az ajánlott vétel. Jótanács: 1 millióért már jó suzukit vagy opel corsa/astrát lehet kapni!!! Még a kötelezője is kevesebb ezeknek.
Aki 15 év körül vagy idősebb diesel mercit vesz, ott már szerintem érzelmi alapnak is érvényesülni kell, tehát nem csak A-ból B-be a legolcsobban akar eljutni, hanem ebbe némi presztízs, mögöttes érték is van.
A kocsinak szerintem 14-15 évesen is van tekintélye, nem dudálnak úgy rám, mint a korábbi hasonló korú autómmal.
Bár rengeteg szabadon futó örült van az utakon, akik ki tudja miért céges autókhoz jutottak hozzá.... de inkább kikerülnek de nem dudálnak rám:)
Alkatrész árak jók, ez is szempont volt nálam, amiért ezt a típust kerestem, de azért kezdetben relatíve több mindent érdemes megcsináltatni a kocsin, így a kocsira ráköltött pénzt több év távlatából érdemes max. vizsgálni szerintem.
Hangja gyönyörű, csöndes kívül és belül is. Mível 126 LE-s igy menettulajdonságai is kimondottan jók szerintem, bár én inkább öregurasan vezetem. Hosszú autópályás szakaszokon a 140-et szereti, itt jól eszik és végtlenül csöndes is.
Ezek az autók tudom mennek 200-at is, de igy 14-15 évesen már szerintem kíméletesebb ha 140-nél nem hajtjuk meg őket jobban.
Kényelme még a francia autók után is jónak mondható, úthibákat nem nagyon lehet vele érezni, persze azért az aknamezőt kerülgetem, ha tudom.
Most nyáron Lengyelországba is készülök vele, kb. 3000 Km-es túrára, ott lesz azért a kocsinak is bizonyítania, bár ezek a kocsik alapvetően akkor romlanak el, ha elhanyagolják őket, amugy kimennek a világból.
Lengyelországi útról visszatérve azt mondhatom nagyon jól és kultúráltan viselkedett a kocsi. Összesen 3500 km-t mentem vele és semmilyen hibát nem produkált az uton.
Mivel L. országban, főleg északon finoman szólva rosszak az utak, igy 100-110 főle nem mentem. Itt 7.5 liter főlé nem is ment a fogyasztás. Szerintem ez több mint jó egy 2.5 Literes, automata, klímás kocsitól.
Talán már mondanom se kell se olaj, se vizfogyasztás nem volt a kis túra alatt....
Eddigi tapasztalatom alapján nagyon szerethető tekintélyes kocsik most is.
Eladni nem akarom, nem érdemes és miért is tenném, ezeket nem 10-12 évre tervezték mint a mai kocsikat....
Ha lesz helyem még a garázsban késöbb egy álló lámpást lehet veszek mellé. Persze ez a jövő zenéje!!!
Annak tudnám ajánlani a típust aki picit többet vár el egy autótól, mint hogy A-ból B-be elvigye. Számít a mögöttes érték is.
Jó állapotú 190-esért jobban a pénztárcába kell nyúlni, de szerintem érdemes. A kocsim átlagfogyasztása 8-8.5 liter, ami szerintem klímásan, automatával, 2.5 turbo motorral 5 hengerrel nem vészes. Öreguras vezetésnél és országúti 140 km/h körül maradva 8 literre jön ki, ami nekem megfelelő.
Igaz a barátnőm Golf III-s 1.9 TD-je hosszútávon 5,5 körül eszik, de azért kényelembe, utazási komfortba az messze elmarad.
Talán egyetlen negatívum, hogy néha elektromos "parajelenségeket
" produkált már, de ezek aprobb kontakthibák, bármelyik elektromos dolgokhoz értő szerelő 1 óra alatt rendbe tudja ezeket szedni.
Szerkezetileg sokkal jobban össze vannak rakva mind bármelyik újabb társaik az utakon.
Átlagos Magyarországi használathoz a 190 D vagy a 250 D elég ehhez a kasznihoz, a 250 TD inkább már inyenceknek való:)))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!