Mit lehetne tenni az ellen hogy ne emeljék tovább az üzemanyagokat, hanem jelentősen csökkentsék?
Emlékszem, régen mikor a jelenleginek a töredéke volt a benzin ár, országos méretű blokád volt. Most meg semmi, mindenki sz*rik rá hogy hetente emelik 3-5 ft-tal?
Senkit sem érdekel hogy lassan 500 ft lesz 1 liter benzin?
KB.ugyanazt csak senki nem meri beválalni,pláne most,hogy a munka érték.A discos csajok nem véletlenül árulnak paradicsomot a piacon.
Persze a munkanélküliek mehetnének blokádozni ha akarnának.
Mult héten volt az a közösségi oldalas felhívás,hogy ne tankoljunk 3napig,de lesz@rták (én nem).
és? Ez nem csak magyarországon ennyi, mindenhol!
Lásd németországban most 1 liter:
1,469 Euros = 400,377 Hungarian forints
tehát itt még olcsó!!
Az igaz hogy Németországban drágább. Csak van egy apró különbség, ott 20x annyit keresnek.
Egyébként elsősorban nem a világpiaci ár miatt drágul az üz.anyag. Az állam akar egyre többet kaszálni, ugyanis az benzin árnak a fele adó. Sehol nincs annyi adó az üz.anyagba beépítve mint nálunk.
Ahoj!
Ha ennyiért sem csökken a kereslet, akkor miért is csökkentsék az árakat??? Egy Agip-os szakember mutatta nekem, hogy amikor a bűvös 300-as árat átlépte anno az üzemanyag, akkor a várt csökkenés (-4-5%) helyett meglepő (+2-3%)-os növekedést tapasztaltak az üzemanyagfogyasztásban, arról nem is beszélve, hogy mekkora pluszbevétellel járt ez nekik.
Tehát nézzétek kereskedelmi szemmel, amire igény van és drágábban eladható, azt miért ne adják drágábban? Nem jótékonysági intézmény, ez kapitalizmus. "Védelmező nem áll felettünk..."
Egy másik hasonló kérdésre válaszoltam ezt, de mivel ide is éppen illik, ezért bemásolom:
Németországban MA 1 liter benzin ára 1,50 Euro, ami 408 Ft. Itt (NO-ban) az átlagfizetés 2000 Euro - és ebben benne vannak a cégvezetö többszörös milliomosok is. Az összes hétköznapi dolgozó ember a környezetemben max. 1000 Euro !brutto!(272500 Ft) fizetést kap, de legalább a fele az ugynevezett Minijob rendszerben van, ami 400 Euro (109000 Ft)havi maximumot enged meg, és akkor a munkáltatónak nincs járulékos költsége - ezért inkább két embert foglalkoztat igy, mint egyet teljes fizetéssel.
Szóval még az átlaghoz képest sem annyira kevés a benzinár, másrészt a legtöbb ember (kivéve, aki kimondottan nagyvárosban dolgozik és él) legalább 30, de sokan akár 200 km-t is bejárnak a munkahelyre, és ez csak autóval megoldható, mert a tömegközlekedéssel gyakorlatilag nem tudsz eljutni, föként ha a cél egy kisebb város vagy falu.
Azt tehát el kéne ár felejteni, hogy itt 20-szoros a fizetés, lehet, hogy régen volt ilyen különbség, de most már nem igazán, és a megélhetés költségei itt azért sokkal drágábbak, mint Magyarországon - pl. egy egyszobás albérlet havi 300-400 Euro, plusz rezsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!