Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szívó vagy turbó (benzines)?

Szívó vagy turbó (benzines)?

Figyelt kérdés

Üdv!

Nos, megpróbálom rövidre zárni (de úgysem fog sikerülni:))!

Tudom, hogy a legtöbbeteknek, akik többé-kevésbé értetek is hozzá, a tökötök tele van a sok 15 éves janival, akik a kettes golfjukat meg az f astrájukat akarják 300 lóra felhúzni...nos én nem fárasztalak benneteket hasonlóval. Igaz, én is autó tuningra adtam a fejem: a kis ezerhatosomat fogjuk megcsináltatni egy hozzáértő ember segítségével, és ő már adott tippeket, de kiváncsi lennék mások véleményére is.


Természetesen a motor tuningja előtt (ami igazából egy komplett blokk csere lesz, tehát nem turbósítás meg chiptuning) megcsináljuk a futóművet, fékeket, miegymás...ne értsetek félre, én nem igazán értek hozzá, ezért nem tudok részletekkel szolgálni, de azzal tisztában vagyok, hogy egy rendes tuning nem arról szól, hogy +100 LE azt kész, tehát ezen a téren nem lesz gond. Ami szükséges, az meg lesz csinálva, hogy bírja a megpróbáltatást. Azzal is tisztában vagyok, hogy nem olcsó mulatság, de szívből, az autóm iránti szenvedélyből fogtam bele, tehát erre fel vagyok készülve.


Az új motorról...most egy ezerhatos sornégy van benne, kb 110-120 LE. Márkát, típust szándékosan nem mondok, mert általánosságban érdekel ez a kérdés. Szóval gyárilag van 150 lóerős, 2000 köbcentis motorral szerelt modell is, ehhez képest azok a hathengeresek, amiket néztünk bele, 190-210 lóerő körül mozognak, tehát egy megerősített futómű- és fékrendszerrel nagy gond nem kéne, hogy legyen, nem extrém tuningról van szó. Az új blokk vezérlését is úgy programoznánk, hogy inkább legyen hosszabb élettartamú, és takarékosabb, mint vadállat, hiszen 70-80 plusz lóra így is számíthatunk, ami nekem több mint elég ;)


És itt elérkeztünk a sarkallatos ponthoz, a fogyasztáshoz. Tudom, mindig azt írjátok a kisp*csű tuningtrolloknak, hogy akinek számít a fogyasztás, ne gondolkodjon tuningban...de azt hiszem érezhető, hogy nem extrém dolgokban gondolkodok, és nekem igenis számít a fogyasztás. Az autót (sajnos) nagyrészt városban használom, így az átlag fogyasztás helyett leginkább városival kell számolnom. Tisztában vagyok azzal is, hogy az 1,6-os sornégyről a 2-3 literes V6-ra váltással legalább 3-4 liter többletfogyasztással számíthatok. Ez rendben is van, de a felmerülő lehetőségek közül mégis azt választanám, amivel kisebb fogyasztás mellett tudok elérni kb. hasonló teljesítmény növekedést...és persze élményt :)


Tehát...mi a gazdaságosabb, olcsóbb fenntarthatóságú (de más szempontok is számítanak: szebb hang, vezetési élmény, stb): egy kétliteres turbó, vagy egy háromliteres szívó moci?


Végsebességben, teljesítményben 10-20 km/h ill. lóerő van a kettő között, tehát ebből a szempontból mindegy. Ami számomra érdekes: városban, relative alacsony fordulaton autózva melyikkel lehet gazdaságosabban eljárni? Hisz alapvetően nem a lakott területen belül akarok erődemonstrációt tartani, igazából az egész tuning téma a minél biztonságosabb előzések, illetve hétvégi/nyaralós, országúti/autópályás örömautózások miatt játszana szerepet. Ergo nem egy kezelhetetlen, brutális sportkocsit szeretnék, csak egy, a mostaninál jóval nagyobb erőtartalékkal rendelkező gépet, amelyet nem feltétlen használnék ki maximálisan a mindennapokban, de azért néha meg-megdolgoztatnám.


Van egy elméletem/elképzelésem, de laikus vagyok, ezért is írok ide, javítsatok ki kérlek, ha tévedek. Tehát, ha a kétezres turbót úgy lőjük be, hogy mondjuk 2500-3000 körül épüljön fel a turbónyomás, akkor bár afölött inna rendesen, de ha figyelek, és elváltok korábban, akkor el tudok érni egy relative diszkrét fogyasztást, nem igaz (jelenleg is ritkán pörgetem 3000 fölé az egyhatost)? Hasonlót pl, mint a gyári kétliteres sornégy, persze annál picit magasabbat a +2 henger miatt (ugyanakkor turbónyomás nélkül is erősebb lenne az alap ezerhatos sornégynél, nemigaz?)? Gondolom ilyenkor (relative) erőtlen is lenne a motor, de különösebben nem zavarna, ha 2500-3000-től pedig megvadulna, ahogy kell. Az emberem, aki a munkálatokat végzi, azt mondta, szerinte egy diszkrét jobb lábbal a szívóval gazdaságosabban kijönnék. Tudom, hogy jót akar nekem, de a neten olvasgatva láttam: ahány ember, annyi vélemény a különféle típusú és működésű mocikról. Olvasni ilyet is, olyat is, és persze nyilván sok közte a végtelenül elfogult vélemény. Az tény, hogy a szívó alacsony fordulaton is húzna, viszont nem lenne a fincsi hátbavágós fless a turbó határnál, se a lefújószelep jótékony slisszanása, nomeg a visítás. Őszintén megvallom, soha nem is vezettem még benzines turbót, csak dízelt, azok közül viszont modernebbet, és elég meggyőző volt a sovány fordulatszám tartomány ellenére is. Ugyanakkor a turbós moci szervízköltsége gondolom magasabb, sőt, már a beszerzésnél és a beszerelésnél is mélyebbre kell a pénztárcámba nyúlnom...és alapvetően nem idegenkedem a szívómocis verziótól sem. Csak dilemmázok, nem tudom mi lenne a jobb :P


Szóval, ha hülyeséget írtam valahol, azért utólag is elnézést, én csak vezetni szeretem az autókat, érteni nem igazán értek hozzájuk, csak annyit, amennyi a netről és az autószerelőmről rámragadt :) Bocsi a hosszúra nyúlt szövegért, és ha valakinek mégis volt elég türelme végigolvasni, és van kedve megosztani velem a tapasztalatait, vagy tanácsot adni, azt nagyon megköszönném. A trollok pedig kérem kíméljenek! :)


2010. dec. 7. 03:36
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Gábormaci: Ez ugye valami Audi?
2010. dec. 8. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
Nem. Ez egy Maserati Ghibli GT
2010. dec. 9. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:
Ó te mázlista. Nagy álmom az az ótó...
2010. dec. 9. 12:23
 14/14 anonim ***** válasza:
Az szép, gratulálok.
2010. dec. 10. 02:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!