Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbo nélküli, benzines...

Turbo nélküli, benzines autóba is lehet rakni lefújó szelepet?

Figyelt kérdés

[link]

Erre az elsőre gondolok.


2009. dec. 11. 10:34
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Lehet, csak semmi értelme. A turbós autókban ugyanis azért található ez a szelep, hogy a hirtelen bezáródó fojtószelep mögött feltorlódó légoszlop ne fékezze a turbinakereket. Olyankor ez kiengedi a légkörinél nagyobb nyomású levegőt, a turbinakerék szabadon pörög és gázadáskor nem kell kivárni a turbó késedelmi idejét.

Szívó benzines autón a szívócsőben uralkodó nyomás a légköri nyomás környékén van (általában kicsit alatta), így ha gázelvételkor kinyit a lefújószelep, akkor a levegő a motortérből a szívócső felé fog áramlani (hiszen a nyomáskülönbség hajtja) és szűretlen levegő jut be a motorba. Azt pedig nem szereti.

(egyébként sincs gyakorlati haszna egy ilyen szerkezetnek szívómotornál, épp a fent leírtak miatt)

2009. dec. 11. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Nekem van egy 1.6-os Fiat Bravo-m a régi fajta. Most akkor arra lehetne ?
2009. dec. 11. 11:50
 3/13 A kérdező kommentje:

Nagyon tetszik nekem ez a hang. Nagyon zsíír.

De dízel autót meg nem akarok .

2009. dec. 11. 11:57
 4/13 anonim ***** válasza:
66%

Ahogy az első is leírta neked nincs mit lefújni.

Esetleg a keréknyomást engedheted le :)


Turbó Dízel autóknál a lefújó szelep paraszt vakítás.

2009. dec. 11. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
szívó autóban egy ilyen szelep nem is működne sztem, mer ez csak akkor nyit ha túl nagy a nyomás, és turbó nélkül nem lehet elérni
2009. dec. 11. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
13:19 mondta a frankót, a sima kocsiknál nincs túlnyomás, éppen fordítva van, ezért: SZÍVÓMOTOR. Szívja a levegő, a kevés nyomást pedig nem tudod kiengedni, mert nincs fölösleg. Kell hozzá turbó.
2009. dec. 11. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Hiába vennél dízelautót, abban sincs értelme a lefújószelepnek, mivel ott meg nincs fojtószelep. A dízelek ugyanis nem mennyiség-, hanem minőségszabályozással működnek, vagyis állandó mennyiségű levegőt kapnak, te csak a hozzáadott gázolaj mennyiségét szabályozod. Így nincs, ami mögött feltorlódna a légoszlop.
2009. dec. 11. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Én már hallottam ilyen turbohang és lefújószelep imitátorra... Néhány ezer Ft-ért lehet rendelni külföldről és pont ez a lényege hogy olyan hangja legyen a kocsidnak mint ha turbós lenne.


Sok értelme nincs, de van aki erre gerjed :)

Keress utána neten.

2009. dec. 12. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Aki ért hozzá az a 16:14 s.Valoban nem létezik semmilyen légoszlop.Tul van buboskodva ez az egész.Jó ötlet az imitátor használata.
2009. dec. 12. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Arról az imitátorról képet mutatnátok ? meg mi a neve ?
2009. dec. 12. 18:41
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!