Turbo nélküli, benzines autóba is lehet rakni lefújó szelepet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Lehet, csak semmi értelme. A turbós autókban ugyanis azért található ez a szelep, hogy a hirtelen bezáródó fojtószelep mögött feltorlódó légoszlop ne fékezze a turbinakereket. Olyankor ez kiengedi a légkörinél nagyobb nyomású levegőt, a turbinakerék szabadon pörög és gázadáskor nem kell kivárni a turbó késedelmi idejét.
Szívó benzines autón a szívócsőben uralkodó nyomás a légköri nyomás környékén van (általában kicsit alatta), így ha gázelvételkor kinyit a lefújószelep, akkor a levegő a motortérből a szívócső felé fog áramlani (hiszen a nyomáskülönbség hajtja) és szűretlen levegő jut be a motorba. Azt pedig nem szereti.
(egyébként sincs gyakorlati haszna egy ilyen szerkezetnek szívómotornál, épp a fent leírtak miatt)
Nagyon tetszik nekem ez a hang. Nagyon zsíír.
De dízel autót meg nem akarok .
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahogy az első is leírta neked nincs mit lefújni.
Esetleg a keréknyomást engedheted le :)
Turbó Dízel autóknál a lefújó szelep paraszt vakítás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én már hallottam ilyen turbohang és lefújószelep imitátorra... Néhány ezer Ft-ért lehet rendelni külföldről és pont ez a lényege hogy olyan hangja legyen a kocsidnak mint ha turbós lenne.
Sok értelme nincs, de van aki erre gerjed :)
Keress utána neten.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!