Hogy van az, hogy egy új autó ára 3 év alatt esik 30%-ot, utánna meg 17 év alatt csökken 30%-ot, és 20 évesen árulják újkori ára 40%-áért?

























#6
Végre egy értékelhető válasz.
Köszi.





Úgy, hogy közben volt egy Covid, alapanyaghiány, ezt megfejelte egy energiaválság + európa-rekorder infláció, a forint árfolyama meg a béka popója alatt...
Volt olyan időszak, amikor a pár éves autókat drágábban kínálták, mint az egy-két évvel korábbi vadi újakat.
Nekem két autóm van:
1. 2012-ban vettem 6 évesen, teljesen újszerű állapotban, pont a pénzügyi válság végén, amikor még lent voltak az árak: 1,3 millióért. Azóta 12 évet használtam, beletoltam rengeteg km-t. Igaz ezalatt vigyáztam is rá, meg a mai nap minden karbantartást megkap. Ahogy nézem az árakat 1 misi környékén ma is elmenne. Tehát abszolút értékben alig veszett az árából. Árnyalja a képet, hogy 2012-ben ez a pénz jóval többet ért mint ma.
2. 2018-ban rendeltem újonnan, még pont a dráguálsi hullámok előtt 9,1 millióért. Ma egy ugyanilyen paraméterű autó 17-18 millió körül lenne, esélyem se lenne újonnan megvenni. Áldom az eszem, hogy akkor rászántam magam. Erre is vigyázok, teljesen újszerű, kevés km is van benne, 63e-nél tartok. Ez akár 6-7 környékén is simán elmenne. De itt is ugyanaz érvényes, mint amit a másiknál leírtam.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!