Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nissan vagy Opel ?

Nissan vagy Opel ?

Figyelt kérdés
Melyik autómárka a jobb/megbízhatobb?

tegnapelőtt 19:07
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
36%
#9, inkább csak te nem tudod, hogy hogy kell. Még TID kijelzőn is ki lehet. 6 db céges H Astrát használtam, + volt saját is. Mindegyiken ki lehet. Fórumokon, facebook csoportokban is eddig kivétel nélkül ment mindenkinek.
tegnap 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
0%

[link]


Sebességváltó összeköttetés problémák

Az Opel Astra H esetében a sebességváltó összeköttetés gyengesége gyakran problémát okoz, különösen a kézi váltós modelleknél. Ez a hiba a sebességváltás nehézségeiben mutatkozik meg, ami akár a mindennapi használatot is megnehezítheti. A váltórendszer kopása és az összeköttetések lazasága miatt a váltás nehézkessé válik, különösen alacsonyabb sebességeknél. Az Opel Astra H típushibák közé tartozik ez a probléma, melynek javítása sokszor jelentős költségekkel járhat.


Hűtőfolyadék-hőmérséklet érzékelő meghibásodása – Opel Astra H típushibák egyike


Kép forrása: Seans Auto

Az Astra H hűtőfolyadék-hőmérséklet érzékelője szintén gyakran okoz gondot. Ha ez az érzékelő meghibásodik, a motor hőmérséklete nehezen kontrollálhatóvá válik, és a műszerfalon helytelen hőmérsékletadatok jelenhetnek meg. Ez a hiba gyakran túlmelegedéshez vezethet, és súlyosan károsíthatja a motort, ha nem vesszük észre időben. Az „Opel Astra H típushibák” közül ez az egyik leggyakoribb, és a csere költséges lehet, ezért a rendszeres ellenőrzés javasolt.


Kézifék gyenge hatásfoka

A kézifékrendszer problémái szintén gyakoriak az Opel Astra H modellek esetében. A kézifék hatásfoka gyakran nem megfelelő, különösen hideg időben vagy hosszabb használat után. Az elhasználódott fékbowden és a gyengébb kézifékmechanizmus miatt az autó parkolási biztonsága csökkenhet, és nehezebb lehet a jármű rögzítése meredek helyeken. Az Opel Astra H típushibák közé tartozik ez a gyenge kézifékrendszer, amelyet érdemes rendszeresen ellenőrizni.



Kép forrása: Etsy

Vezérműtengely-érzékelő hibái

A vezérműtengely-érzékelő meghibásodása szintén gyakori hiba ennél a modellnél. Ha az érzékelő nem működik megfelelően, a motor teljesítménye csökkenhet, a gyújtás időzítése zavarossá válhat, és az autó rángathat vagy nehezen indulhat el. Az „Opel Astra H típushibák” között ez a hiba kiemelt figyelmet érdemel, mivel nemcsak a teljesítményt befolyásolja, hanem a motor hosszú távú működését is. Ennek az alkatrésznek a cseréje nem mindig egyszerű, de a hiba elhárítása feltétlenül szükséges.


Fékpedál útja és fékhatás csökkenése

Az Opel Astra H típushibák között gyakori a fékpedál hosszabbodása és a fékrendszer gyengébb hatékonysága. Idővel a fékpedál útja megnő, és nehezebb megfelelő fékerőt kifejteni, ami a fékbetétek vagy a fékcsövek kopása miatt alakul ki. Ez a hiba különösen veszélyes lehet, ha gyors reakcióra van szükség. A rendszeres fékrendszer-ellenőrzés segít felismerni ezt a problémát, és a megfelelő alkatrészek időben történő cseréjével a fékhatás újra megbízhatóvá válhat.


Opel Astra H Motorral kapcsolatos hibái

1.6 és 1.8 literes Opel Astra benzinmotorok hibái:


Kép forrása: BontóPláza

Vezérműlánc nyúlása: Az Opel Astra H 1.6 és 1.8 literes benzinmotorjai gyakran szenvednek a vezérműlánc nyúlásából adódó problémáktól. Ez főként akkor jelentkezik, ha az autót sok rövid útra használják. A megnyúlt lánc miatt a motor járása egyenetlenné válhat, komolyabb esetben pedig a motor komoly károsodást is szenvedhet.

Vezérműtengely-érzékelő hibái: A vezérműtengely-érzékelő meghibásodása az 1.8-as motor esetén gyakori probléma, amely az autó váratlan leállását, illetve ingadozó alapjáratot eredményezhet.

Opel Astra 1.7 CDTI dízelmotor típushibái:


Kép forrása: Njuskalo

ECU (motorvezérlő) meghibásodása: Az 1.7 CDTI motorral szerelt modelleknél az ECU, vagyis a motorvezérlő egység hibái kifejezetten gyakoriak. Ez az alkatrész hibás működése esetén az autó indítási problémáit vagy váratlan leállását okozhatja.

Légtömegmérő (MAF szenzor) problémák: A dízelmotoroknál gyakran előfordul a koromlerakódás a légtömegmérő körül, ami rontja a motor hatékonyságát és növeli az üzemanyag-fogyasztást. A szenzor rendszeres tisztítása vagy cseréje jelentősen javíthatja a motor teljesítményét.

Opel Astra H 1.9 CDTI dízelmotor hibái:


Kép forrása: B-Parts

Hűtőrendszer problémák: Az 1.9 CDTI motor különösen hajlamos a hűtőrendszer hibáira, beleértve a vízpumpa meghibásodását is, ami hűtőfolyadék-szivárgást vagy túlmelegedést eredményezhet. A rendszeres ellenőrzés elengedhetetlen ennek a problémának a megelőzésére.

Olajégetés és fekete füst: Ez a motorváltozat hajlamos az olaj túlzott égetésére, amelyet fekete füst kísérhet a kipufogóból. Ez nem csak környezetkárosító, de a motor élettartamát is jelentősen csökkentheti.

Összegzés:


Az Opel Astra H típushibák között tehát számos olyan gyakori és jelentős probléma található, amelyeket fontos megismerni a vásárlás előtt. A sebességváltó összeköttetés problémái, a hűtőfolyadék-hőmérséklet érzékelő hibái, a kézifék gyenge hatásfoka, a vezérműtengely-érzékelő meghibásodása, és a fékpedál megnövekedett útja mind olyan tényezők, amelyek befolyásolhatják a jármű teljesítményét és biztonságát. Amennyiben tisztában vagyunk ezekkel a típushibákkal, sokkal megalapozottabb döntést hozhatunk az Opel Astra H használt autó vásárlásakor.

tegnap 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
46%

#12, érdekes felsorolás...

Azt azért tegyük hozzá, hogy kapásból nekem minimum 11-féle motor jut eszembe, amivel szerelték a típust. Itt meg ömlesztve van felsorolva minden. Egy konkrét típushoz 2-3 dolgot ír, ami szerintem nem kirívó.

Cégesként használtam benzineseket. Soha semmi bajuk nem volt, Pedig ridegtartásban voltak. Nem kizárólagos használatú autók voltak, minden nap más vitte őket. Olajcsere szigorúan 30.000 km-enként, a kollégák meg rúgtál tiltásig jéghideg motornál is. Én azt csodáltam, hogy bírják! Olajat persze ennek is köszönhetően csipegették.

A sajátom egy 1.7 dízel volt. 13 éven és 320.000 km-en keresztül használtam. Út szélén soha nem hagyott. Egy főtengely jeladó, egy generátor felújítás és egy elektromos kontakthiba (tisztítás megoldotta) volt a legnagyobb problémája. Ezek miatt nem menekülnék sikítva a komplett típustól. A tipikus szopóroller, közel sem ez a kategória! Elég aktívan jelen voltam fórumokon is. Erről az ECU meg légtömegmérő hibáról, amit gyakorinak ír a felsorolás, nem is hallottam.

tegnap 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Nem törvényszerű, hogy minden vélt vagy valós típushiba előjön egy konkrét típusnál. De mindig érdemes több helyről informálódni és több aspektusból megvizsgálni a dolgokat.


Mert például itt is rengeteg érdekességet lehet olvasni.


[link]



Én azt gondolom, hogy az utolsó igazán jó autójuk az F astra volt. Óriási karriert futott be és szerintem meg is előzte a korát. Nagyon tartós és még mindig a róják az utakat, valamint még nagyon sokáig fogják is. Nagyon vagány, áramvonalas és gyors autó volt a calibra (már mint a 4x4turbo). Aztán az Opelnak, volt közös fejlesztése is a Lotus-al. Az volt a Lotus Omega, ami egy igazi sleeper. Vannak még legendás típusai. Pl a Monza vagy a Manta. A Senator is egy igazán vagány, retro luxus limuzin. De a 150lovas Kadet GSI is egy elképesztően jó pofa autó.


Azt viszont lássuk be, hogy olyan műszaki tudást és színvonalat nem képviseltek mint a Nissan.


Rengeteg nagyon unalmas, de golyóálló típusa volt. Persze nem csak unalmas és megbízható autókat gyártottak.



Például a GTR-R35 Szerepelt a NatGeo - Gyáróriások - Szuper autók c. sorozatban. Amit nyilván, nem minden gyártó mondhat el magáról.


https://www.youtube.com/watch?v=b25EnqiMHS4&t=159s

tegnap 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

#8 Igen is nagy előrelépés volt a J a H-hoz képest! Ezt csak az tudja, aki mind két típust vezette. Igen, nehezebb lett a J széria, de csak mert egy masszívabb, jobb törértesztű modellel akartak versenyre kelni a konkurenciával szemben és ez sikerült is! Annyi, hogy nem az alap 1.4 szívóbenzines motorral kell venni, hanem minimum a 116 lovas, vezérlés módosítós 1.6-al. Az autó stabilitása, futóműve is sokkal jobb lett. Egyszerűen jobban fogja az utat, nagyobb autós az érzet is. A belső téri dizájnról szerintem megint csak nem érdemes beszélni! A H astra belső terétől én konkrétan rosszul vagyok. Ugyan ez igaz a C vectrára, Signumra is. Ilyen ocsmány autóbelsőt szerintem autóban még nem láttam. Ez abszolút visszalépés a G astra egyszerű, letisztult műszerfal világához képest!

A j astra sedan karosszéria formája szerintem egész elegáns, sőt! De basszus, nézd már meg a H astra Szedánját.. Darth Vader sisakja jut róla eszembe hátulról:)

Igen is fontos, hogy a vízhőfok mérő ott legyen a szemem előtt! Én nem akarok 15 menüben turkálni, hogy lássam a fontosabb adatokat, mint a még megtehető km, vagy a pillanatnyi fogyasztás.

Szerintem egy vicc a H, de használja egészséggel, akinek van:)

tegnap 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

"jobb törértesztű modellel akartak versenyre kelni"

A H is 5 csillagot kapott az EuroNCap tesztjén Annál több tudtommal nem volt szerezhető.


"hanem minimum a 116 lovas, vezérlés módosítós 1.6-al"

Igen, pontosan ugyanez a motor volt a H-ban is.


"Ez abszolút visszalépés a G astra egyszerű, letisztult műszerfal világához képest!"

Ugye ez most csak szándékos trollkodás?! A G Astra 90-es éveket időző minden szögletes, minden ugyanolyan fekete egy komor okádék. Nagyon divatjamúlt volt már a 2000-es években is. A H-ban pedig nem csak az Essentia full fapad, TID kijelzős, alap hokedlis belső létezett. Egy CID kijelzővel, szálcsiszolt dekorbetétekkel, félbőr, netán Recaro sport ülésekkel, esetleg panorámaszélvédővel szerelt H ma is megállja a helyét, nem kell szégyenkezni vele. A J-ben ugyanaz a CID kijelző van. A középkonzol meg egy gomberdő. De kinek a pap, kinek a paplan...


"futóműve is sokkal jobb lett."

Ugyanaz a futómű. A J sem kapott multilinket. Az IDS+ is ugyanaz a rendszer maradt. Volt watt-rudas futómű felárért a nagyobb motorokhoz, komolyabb felszereltségekhez. Ez lehetővé tette, hogy lágyabb szineteket használjanak. Így valóban inkább komfortra lehetett hangolni, mint feszes, pattogós sportosságra. Aláírom, hogy a magyar utakra ez nem hátrány.


" j astra sedan karosszéria formája szerintem egész elegáns"-

Oké, szerinted. Pont egy ilyen volt a teremgarázsszomszédom 2018-19-ben. Inkább nem mondok róla semmit, mert ízlésről kár vitatkozni. Az eleje még úgy ahogy rendben van. Az az ormótlan kuffer meg... hagyjuk!


"Ezt csak az tudja, aki mind két típust vezette."

Opelból eddig H Astrám, J Astrám (igaz nem saját), A Insigniám, C Combom és K Astrám volt. Nyilván nincs összehasonlítási alapom...

A H-t én visszasírom. Valaki írta az indexkart. Na, nekem utána volt nagyon furcsa a másik autón. Eleinte mindig azt hittem, hogy letörtem a kart. Nagy reccsenéssel ment, jobban mondva esett be a helyre és ott is maradt. Kézzel kellett visszacibálni. Azelőtt ez fel se tűnt. A H után iszonyat furcsa volt, sokáig tartott megszoknom, hogy ez ilyen.

tegnap 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

#16 Legalább tudnád, hogy miről beszélsz!G astrából nem csak szűrke/fekete belső terű, hanem "trikolor" bőrbelsős változat, ami végigfutott a műszerfalon is! Igen, ez ritka felszereltség és inkább a coupe/cabrio kiváltsága volt, de akkor is volt! Egyébként a polgáribb ferdehátú, változatokban is volt "Edition 2000" limitált kiadás, ami már fedélzetis volt, combtámaszos sportülésekkel, automatikus szabályozású klímával, esp stb..

Egyáltalán nem trollkodás szebbnek nevezni egy H-nál a G astrát, külsőleg-belsőleg. Az általad felsorolt extrák nagyrésze értelmetlen. Igen, az indexet én írtam. Egyik pillanatról a másikra megyen tönkre és a javítása sem egy olcsó mulatság! Mi neked az órmótlan egy J astra hátuljában, te szerencsétlen? Ismered a klasszikus Szedán karosszéria építési elvet? Nem úgy tűnik!

De ahogy te is mondtad, ízlések és pofonok. Előbbi belőled hiányzik barátom:)

Az első insignia beleköthetetlen autó! 10db H astráért nem adnàm oda!

tegnap 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!