Milyen autót vegyek? (21/f)
Kedves felhasználók!
Ez lesz az első autóm, de nem friss jogosisként.
A keretem 2.000.000 forint, de természetesen nem ennyiért venném,
hanem 1,4 1,5 millióig mennék el.
Leginkább hétvégén használnám munkába járáshoz (autópályán)
Dízelt és sedant szeretnék elsősorban, fiatal autószerlemes fiúként a küllem sem utolsó számomra de az elhanyagolható ,éppen ezért teszem fel itt a kérdésem hogy ki mit ajánlana?
Köszönöm!










Férjem autószerelő.
Ő állítja, tévhit az, hogy a dízelesnek drágább javíttatása mint a benzinesé.
Én, mivel pályán jársz, dízelt vennék. Szintén 1.9 TDI-t. Férjem arra esküszik. Nekünk eddig beváltak.
Ezen belül pedig rajtad múlik.
Nekem hiába mondanák, hogy vegyek pl skodát, fordot, citruent és még sorolhatnám, ha számomra az olyan autó, ami rohadtul nem tetszik.
Én audi, Volkswagent vennék, mert nekem azok tetszenek. De ez én vagyok.
Anyám meg pl az én audimba nem ül be, mert ő meg azt nem érzi át.





Dízel: Jó választás, ha minimum 30-50 km-t mész naponta, plusz ha eleve sokat utazol (lehetőleg nem városban). Ha dinamikusabban szeretsz vezetni, mivel már alacsony fordulatnál is elérhető a nagyobb nyomaték. Ha esetleg fejleszteni kell, kicsit húzni akarsz rajta, sokkal többet ki lehet hozni egy turbódízel motorból (pl chiptuning). Nem forog el annyit, alapjáraton pl simán eljár 1500-as fordulattal, a benzinesek jobban szeretik a 2000 körülit(de inkább többet), így AKÁR lehet tartósabb is egy dízel. Negatívumok: kényes technika, eleve több meghibásodási lehetőség (kettőstömegű, befecskendezés, porlasztók, eleve a turbó is, EGR, részecskeszűrő), hiába a jobb fogyasztás, simán elmehet szervizekre, tehát költségesebb lehet sokkal. Hideg jobban megviseli, nehezebben melegszik be, így sokkal nagyobb mértékű lehet a kopás. Rövidtáv szintén megviseli, ahogy a városban tötyörgés. Korom, kokszosodás nagyobb mértékű lehet, de alapjáraton is jobban oda kell rá figyelni, és karbantartani. Ketyegős dízel traktor hang, de ezt embere válogatja, sokan nem szeretik. Szeretnek kigyulladni, viccen kívül, konstrukciós hiba, természetesen nem minden típust és gyártót érinti.
Benzin: Hamar bemelegszik, városi lámpázás így nem probléma neki, jobban tűri a napi 16x leállás-beindítást. A szó jó értelmében igénytelen, időjárást le se kakilja, nincsenek porlasztók, nem kormol annyit, ahogy szokás mondani, ami nincs, az nem romlik el. Lényegében sokkal jobban fenntartható, egyszerűbben karbantartható, ha baja is lesz nem kell annyira zsebbe nyúlni. Egy klasszik egyszerű szívó motor örök mint a nyomorúság (már ha jó konstrukciót választasz, mert mindkettőnél lyukra lehet futni, de nagy általánosságban sosem jársz rosszul egy szívóval). Gyönyörű hang már egy kétezres motornál is akár, egy minőségibb kipufogóval. Benzines V6, V8 motorok hangjához közelébe nem ér semmi, bárki bármit mond. Negatívumok: Sajnos össze sem lehet hasonlítani egy nyomatékosabb turbódízellel. Ég és föld egy szívó és egy turbó 1,6. Ha dinamikusabban vezetsz az átlagnál, szeretsz haladni, akkor nem biztos, hogy jó választás, vagy veszel turbós benzinest, vagy ha szívó, akkor minimum 2 ezres motorral, de ott már jóval több lesz a fogyasztás. Chippelni, húzogatni nem sok értelme van, turbó nélkül keveset lehet belőle kihozni. Többet forog, előzésnél jobban ki kell húzatni, ez inkább még a nem teljesen üzemmeleg motornál okozhat gondot.
Egy átlag sofőrnek A-ból B-be eljutni szerintem sokkal jobb választás egy benzines. És a legtöbbünk szerintem ilyen. Hobbinak persze simán mehet egy V6, V8 otthonra attól függetlenül. De mászkálgatni, boltba menni, alapvető napi rutinokat elvégezni, asszonyért menni, gyereket vinni sokkal jobb egy benzines. Minden más esetben, ha sokat tekeregsz, hosszú távokra jársz, messzebb van a melóhely jobb a dízel. De ami igazán fontos, hogy utána nézzünk a pontos típusnak, érdeklődjünk, informálódjunk, típushibák stb. Fanboyoskodás nélkül. Mindkét oldalon mellé lehet lőni, még ha benzines oldalon nagyobb valószínűséggel nem is, de egy lelakott autó mindkét motorral megkeserítheti az életünket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!