Mikor TSI motorokban szakadt a lanc miert tertek at szijra?
Miert nem egy minosegi, erosebb lancot tettek bele? Vagy ha nem tudnak ilyet gyartani, akkor vehettek volna japan beszallitoktol is.
Ok ezzel szemben atterveztek az egesz motort szijasra.
Mi ertelme volt ennek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én inkább azt nem értem, hogy ezeknek a mai saláta-láncoknak mi értelme van.
Más gyártóknál is vannak olyan konstrukciók, amik már 160 ezernél átugranak, szakadnak stb.
Namost ha szíj van, pl. annakidején az MK1 focusban már 140 ezernél írták elő a cserét.
Akkoriban a láncok még 300 ezreket is elmentek mire elkezdett hangja lenni.
Akkor több értelme a van a szíjnak, amit tudok, hogy legkésőbb 100 ezernél cserélek vízpumpástól, feszítőstől gombokért, minthogy vegyek egy autót, aminél 150 ezernél cserélem a vezérlést, hengerfejet bontok, esetleg a láncekerek kopottak stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ilyen tartósság mellett nem sok értelme van már a láncnak" 😂😂😂
A 320 ezrett futott autómban még a gyári lánc van, ami nem csörög nincs és megnyúlva sem. Most volt szelepfedél tömítés cserélve és mondtam a szakinak, mindenképpen nézzen a rá a láncra, de mondta, hogy nincs vele teendő. Szerintem meg van értelme a láncnak amennyiben, hozzáértők tervezték, megfelelő anyagból.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A vízpumpa független tőle, nem kell vele cserélni. "
Lehet, az említett motort nem ismerem, általánosságban írtam. Volt olyan motor szerintem aminél a vezérművel volt egy fogasszíjon, de lehet csl már a memóriám.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A 320 ezrett futott autómban még a gyári lánc van, ami nem csörög nincs és megnyúlva sem."
Nekem is volt, de nem is népautónak hívták, és nem egysoros lánc volt rajta.
Gondlom neked sem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!