Szabadon futot hasznalnak 2T es 4T motorokban is?
Az igaz hogy 2T-nel nem lehet mert a kenesre szuksege van a motornak? Vagy hogy mukodik ez?
4T motorokban miert van a generatornal? Mashol nem hasznaljak belsoegesu motorok eseten?
A szabadon futónak ugyan az a feladata, egyirányusítja a behajtást, konkrétan egy tengelykapcsoló. Olajzó rendszerrel ellátott motor esetén nincs szükség rá, mindig van elegendő kenése a motornak tolóüzemben is.
Generátoroknál is darabosabban járó dízeleknél és kis henger számú /downsizeing/ varrógépekben szokták ezzel a tengelykapcsolóval óvni a generátort a motor "káros" terhelésétől.
"Az igaz hogy 2T-nel nem lehet mert a kenesre szuksege van a motornak? Vagy hogy mukodik ez?"
Hát pont a tabantnál meg a varnyúnál használták, és pont azért, mert kenésre volt szükség fordulaton, ami lejtmenetben nulla gáznál motoféknél nagyon nem lett volna meg. ìgy inkább lemondtak a morofékröl, ha lejtönek gurultál, és elvetted a gázt, akkor pöfögjön alapjáraton, és nem forgatod szét olajozás nélkül.
"konkrétan egy tengelykapcsoló. Olajzó rendszerrel ellátott motor esetén nincs szükség rá, mindig van elegendő kenése a motornak tolóüzemben is."
Ha ezzel azokra a 2T motorokra gondolsz, ahol külön olajszivattyú gondoskodik a a kenésről, akkor rosszul tudod. Különolajzású 2T motoroknál, kettéágazik a gázbowden, és egyik ág a porlasztóra a másik pedig az olajszivattyúra megy, így nagyobb fordulatnál több olajat kap a motor. Motorféknél meg csak annyit, amennyit alapjáraton kap, ez pedig akár kevés is lehet.
#4 Nem a 4T motorokra gondoltam, hogy ha forog a motor, folyamatos az olajzás, bocs ha félreérthető voltam.
2T-nél a beszívott üzemanyaggal arányos a kenés.
A generátor tehetetlensége miatt így nincsenek egymás ellen dolgozó erők, csak egyirányú behajtás.
Észre vehető, ha tönkremegy, kell oda.
Kelleni nem kell mindig, hisz a régieken nincs. 10 év alatti autót meg még nem láttam szétkapva, de írták korábban, hogy a kisebb motorknál miért lehet.
Igazából ez is olyan okosság lehet, mint a VW-nak, amikor kapcsolgatja a kompresszort, hogy alapon az adja a nyomást, amikor meg dolgozik a turbo, akkor leválasztja a kompresszort.
Ötletnek nem hülye, csak plus hibalehetöség is egyben, amit az élet már boznyított.
Az egymás elleni vektoros erők nem jók, ha tönkremegy a szabadonfutó, akkor eszi a szíjat és gyilkolja a csapágyazást a generátorban. Ha nem javítják szétszedi a kéttömegű (gumiágyas) főtengely szíjtárcsát vagy a szíjfeszítőt.
Igen plusz hibaforrás, de nem véletlen a létezése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!