Motorhibás autó, tanácstalan vagyok. Melyik opciót választanátok?
- 1 millió forint kartérítés az eladó részéről és csináltassam meg én az autót
- megcsinaltatja ő, de 2 hónapba is telhet (amit nem értek, de gondolom csak arra megy ki, hogy ne ezt válasszam)
- visszaveszi az autót teljes áron, kivéve az átírás költségeit
Nem tudom, melyik opciót válasszam. Az autóra már költöttem kb 600 ezer forintot, mióta nálam van. Több szerelő szerint is teljesen egyben van az autó, a motorhibát leszámítva,minden téren. Tehát ha visszaadom, bukik rajta kb 700 ezret és állhatok neki a keresgélésnek elölről, és egy másik autó is zsákmacska lesz, hiába nézetem át. Ez is át lett nézve.
Ha pedig elfogadom az egymilliót, nekem kell onnantól vele bajlódnom és keresnem egy megbízható szervízt, ahol jó kezekben tudhatom. Valószínűleg cserélni kell a motort, így nem fog megállni a javíttatás 1 millióban, szintén rá kell majd még költenem. De akkor olyan autóm lenne, ami utána évekig jó és ismerem már.
Ti mit tennétek a helyemben?
Akkor szerintem minden a te oldaladon áll, hogy a lehető legkevesebb (akár 0 Ft) veszteséggel kiszállj ebből az adásvételből, de érdemes sietni, mert a 6 hónap lassan letelik.
Egy gyors kereséssel találtam ezt, indulásnak: [link]
Viszont a korábban említett ügyvéd általi szaktanácsadást én biztos megjátszanám, ha találnék megfelelőt. Most jutott eszembe: úgy emlékszem, a Magyar Autóklubnak van/volt ingyenes jogi szaktanácsadása, amineke az igénybevételéhez, még csak tagnak sem kellett lenni. Ha meg mégis kell a tagság, lehet, hogy jobban megéri 1 évre belépni mert az ügyvédi óradíj sem 5-6E Ft már ( [link] --> 21900 Ft/év).
#11
Pályán mentem vele, amikor kivillant a check engine és elkezdett gazadasra rángatni a motor. + EPC lámpa is kijött. Utánaolvastam, semmi arra utaló jel nem volt, hogy rögtön félre kéne vele állni. Lejottem a pályáról, óvatosan hazamentem vele, kb 30km-et.
Elvileg ha akkor nem megyek vele tovább, akkor elég volna kicserélni benne valamit. Az egyik alkatrész szétégett és károsodott a hengerfej meg maga a motorblokk is, ezt mondják.
Én elvittem az én szervizembe, ahol először trafó+gyertyacserere tippeltek, viszont a 4-es hengerben nem volt kompresszió, semennyi. Felkerestem a kereskedőt és ő elvitette az autót másik helyre, ahol ott r.had már egy hónapja. Szét lett szedve a motor és elvileg bontott motorral lehetne normálisan megszerelni. De mivel a szerelővel nem én voltam kapcsolatban, velem nem volt hajlandó normálisan kommunikálni, sőt meg volt sertodve, hogy kiadták nekem a kontaktjat. Mert ha tudta volna, hogy garanciális munka, neki sem állt volna.
Szóval jelenleg így állunk. Azt mondtam, hétfőig eldontom, mi legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!