Tesla otthoni töltés nélkül?
Érdemes.
Majd veszel egyszer kertes házat .
hát itt pl ahol lakom gyalogosan van egy penny kb 5percre, ott 179ft/kw a díja.
60kw aksival számolok akkor ez kb 10ezer forint egy töltés(elvileg ezzel teljesen töltöd)
városon belül ha 15kw-al számolok fogyasztást(kb csak városi használat) akkor ez 400km eredményez.
10ezer forintból 630forintos üzemenyag ár mellett, 15l kapsz.
ha számolsz városi használatra 7-8l fogyasztást akkor ez kb 200km-re elég(ha jó a matekom)
#5 Igen, de csak nyitvatartási időben tölhetsz, viszont ha elmész egy hosszabb útra, akkor egy Ionity-n akár 280 forinzos kilowattárat is fizethetsz. Ha jól emlékszem a Sámán is azon töltött.
A fogyasztás meg ugye sebességfüggö, és pályán, a tesztekben 25 kW körüli fogyasztások szoktak lenni.
Van egy Model 3 SR-em, ez még a hőszivattyú nélküli verzió. Télen a Teslák ajtónyitásra már elkezdik fűteni az akksit hogy normálisan tudd használni az autót (elérhető legyen az összes energia, rendes visszatöltésed legyen) és emiatt indulás után egy ideig brutális fogyasztásod van. Ha nem tudod otthon tölteni és rövidtávokra használod az autót akkor néhány hét után a síras fog kerülgetni hogy mit tettél.
Nekünk 80%-ról 10% körülre kb 100km alatt lemerül ha 8-10km-es etapokat csinálunk 0-5 fok körül, de ugyanez az autó 70%-ról csak 15%-ra merül ha azonos időjárásban egyben teszel meg 150km-t pályán.
A hőszivattyúsok jobban bírják a hideget, de nem tudom mennyivel.
Szerintem jó a villanyautó, de ha nem tudod otthon tölteni akkor olyat vennék ami nem fűti az akksiját és a rövid távol nem ölik meg extrém mértékben a hatótávot.
>Ha nem tudod otthon tölteni és rövidtávokra használod az autót akkor néhány hét után a síras fog kerülgetni hogy mit tettél.
Ez jó pár másik elektromos autóra is "igaz lehet"?
#9
Arról nincs információm hogy melyikben van akkufűtés, illetve amelyikben van ott elindul-e hideg időben automatikusan vagy csak akkor ha manuálisan indítod/gyorstöltőre tervezel a navigációban.
Eleinte nagy csoda volt hogy a Tesla ilyet is tud ellenben a többi autóval (pl korai Niro stb) és egyébként ez egy zseniális dolog ha villámtöltőre mész és az előfűtés miatt sokkal gyorsabban tud majd tölteni, csak hátránya hogy kellemetlen tud lenni hideg időben ha kis távokat mész és nem otthon töltöd.
Az biztos hogy levegőhűtéses akkumulátorok esetében az ilyen jellegű fűtés kivitelezhetetlen, pl Kia Soul 30 kWh, Ioniq 28 kWh, Lexus UX, ezeknél csak a beltér fűtése csíp le a hatótávból.
Szerintem a Tesla egy zseniális autó, ha sehogy nem tudnám megoldani az otthoni töltést akkor inkább költöznék minthogy lemondjak róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!