Szabályszerűtlenül felvillanó töltésjelző lámpa. Mi lehet az oka? Ford Focus
Ford Focus 1.6 ti-vct 125 le (2012)
Sziasztok!
Adott a fent leírt típus. Teljesen szabályszerűtlenül bedobálja a töltésjlező lámpát. Van amikor csak néhány percig ég, van, hogy csak újraindítás után tűnik el. Amikor eltűnik magától a lámpa, nem veszem észre, hogy töltési gond lenne. Egyszer viszont nem tűnt el 30 percig, úgy mentem vele, akkor lemerült az akkumulátor, tehát a lámpa felvillanásával egyúttal töltési gond is van, ez biztos.
3x volt szerelőnél az autó. Egyelőre akkumulátor csere, kábelek tisztítása, generátor tisztítása történt. Sajnos szerelőnél nem produkálja a hibát soha, a generátor mérés alapján jó, de ahogy írtam a szerelőnél soha nem ég a visszajelző lámpa. A hibaüzenet nem egyértelmű.
2 szerelő 2 különböző véleményen van: egyik generátort cserélne, másik vezérlőelektronikát (ECU)
Találkozott valaki hasonlóval? Köszi!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sajnos a szerelő nem tudom pontosan mit csinált. Ő azt mondta szerinte a generátor jó állapotban van. Sajnos csak az ő szavait ismerem. Nem voltam ott, amikor kivette és átnézte.
Most megnéztem 2018as generátor van benne. Szerintem volt már cserélve. Én 2020-ban vettem ezért a teljes előéletét nem ismerem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Egy töltésjelző lámpa nem gyullad fel minden szarság miatt."
A Fordoknak ú.n. "intelligens" töltése van. Az ECU impulzuskóddal kommunikál a generátorral. Ha ezzel valami gond van, kigyullad a töltéshiba jelző lámpa. De a töltés 3,9V-tal folytatódik.
Érdemes lenne menet közben folyamatosan mérni a feszültséget. Ha csak ennyire esik vissza, akkor ez a gond. Bár ezt többnyire a feszültségszabályozó elektronikájának a hibája okozza, de előfordulhat ECU oldalon is gond.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Héten elviszem szakszervizbe egy diagnosztikára, hátha ott pontosabban megállítják a hibát.
ECU cserén nekem is fennakadt a szemem, amikor meghallottam. Elég drasztikus megoldás anyagilag is.
Ennek ellenére fél analfabéta vagyok a témában. Hibakódot megpróbálom kideríteni.
Generátort, kábelezést esélyesebbnek érzem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azaz egy zavaró van a történetben, hogy nem gondolom ügyetlen lenne a szerelő, aki az ECU cserét javasolta. Pozitív vélemények voltak róla autóvillamossági problémák esetén.
Ha ő javasolt volna egy generátor cserét, akkor pillanatig nem gondolkodom rajta.
Természetesen jobban utána kellett volna kérdeznem mi alapján gondolja ezt, de akkumulátort cserélt. Kábeleket megtisztította. Generátort megtisztította és átnézte. Jónak látja (persze nála soha nem produkálta a hibát az autó).
Gondolom ez lenne az utolsó és legfájdalmasabb lépés, de mivel a többi lehetőséget kizárta így maradt ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!