Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szabályszerűtlenül felvillanó...

Szabályszerűtlenül felvillanó töltésjelző lámpa. Mi lehet az oka? Ford Focus

Figyelt kérdés

Ford Focus 1.6 ti-vct 125 le (2012)


Sziasztok!


Adott a fent leírt típus. Teljesen szabályszerűtlenül bedobálja a töltésjlező lámpát. Van amikor csak néhány percig ég, van, hogy csak újraindítás után tűnik el. Amikor eltűnik magától a lámpa, nem veszem észre, hogy töltési gond lenne. Egyszer viszont nem tűnt el 30 percig, úgy mentem vele, akkor lemerült az akkumulátor, tehát a lámpa felvillanásával egyúttal töltési gond is van, ez biztos.


3x volt szerelőnél az autó. Egyelőre akkumulátor csere, kábelek tisztítása, generátor tisztítása történt. Sajnos szerelőnél nem produkálja a hibát soha, a generátor mérés alapján jó, de ahogy írtam a szerelőnél soha nem ég a visszajelző lámpa. A hibaüzenet nem egyértelmű.


2 szerelő 2 különböző véleményen van: egyik generátort cserélne, másik vezérlőelektronikát (ECU)


Találkozott valaki hasonlóval? Köszi!



jan. 3. 11:17
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
Valóban lehet, hogy egy jó szakember. Viszont azt is tudom, hogy nagyon nehéz úgy pontos diagnosztikát végezni, ha a hibajelenség éppen nem jelentkezik, amikor nálad van az autó. És hiába nézte meg a generátort, ránézésre nagyon sokat nem lehet mondani az állapotáról. Tehát itt még nincs kizárva az ECU hiba, de anyagiakban sokkal jobban megéri generátort cserélni/felújítani először, mint ECU-t. Ha mégsem jön be, akkor legalább lesz egy friss darab a kocsin, ami hosszú ideig ismét jó lesz.
jan. 5. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 krwkco ***** válasza:

" nem gondolom ügyetlen lenne a szerelő, aki az ECU cserét javasolta."

Ez csak akkor jöhet szóba, ha kommunikációs problémák vannak a generátor és az ECU között.

Ennek a felderítésére megírtam, hogy mi a teendő: tegyél be állandóra egy multimétert az utastérbe és vezesd oda az aksi (voltaképpen a generátor) feszültségét.

Ha a hibajelző felvillanásakor 13,9V-ot látsz, akkor a generátor áramtermelő része hibátlan. Ami rossz lehet: a generátor feszszabályozójának az "intelligens" elektronikája, az ECU vagy a köztük levő vezeték.

Ha a feszültség kevesebb, akkor a generátor a hibás.

Vagy ami még jobb: várd meg, amíg a hiba állandósul, akkor könnyebb javítani.

jan. 6. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Hasznosak voltak!
jan. 6. 06:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!