Felvillanó töltésjelző lámpa Ford Focus 1.6 Ti-vct. Mi lehet az oka?
Ford Focus 1.6 ti-vct 125 le (2012)
Sziasztok!
Adott a fent leírt típus. Teljesen szabályszerűtlenül bedobálja a töltésjlező lámpát. Van amikor csak néhány percig ég, van, hogy csak újraindítás után tűnik el. Amikor eltűnik magától a lámpa, nem veszem észre, hogy töltési gond lenne. Egyszer viszont trélerrel kellett elvinni, mert 30 percig égett a visszajelző lámpa és leállt az autó.
5x volt már szerelőnél, ebből 1x márkaszervízben. Nem találják a konkrét hibát. Nem tudják reprodukálni azt, ritkán dobja be az autó. Mondjuk 200km-enként egyszer.
Időközben vettem egy szivargyújtós töltésjelzőt, hátha látok valami. Tudom nem a legjobb megoldás, de kínomban, már saját magam próbálom diagnosztizálni a hibát. (nem értek hozzá amúgy sokat)
Hidegben 14,7-15,0 V töltés mutat. Melegebb időben visszaesik 13,4 V-ra és motorfék esetén felmegy 14,3V-ra. Azt tudom, hogy ebben a gyártású Focusban már "okos töltési rendszer" van, ami állítja a feszültséget.
Ami a legfurcsább, hogy tegnap a hibajelzés mellett is 14,7 V töltést írt, tehát olyan, mintha a töltés nem változott volna.
Leállított motornál amúgy 12,0 V töltöttséget ír, ami gondolom az akkumulátor kapacitása állóhelyzetben.
Elnézést, hogy ilyen hosszan írtam, de igyekszem információt adni.
Annyi plusz infó még, hogy eddig ezt történt:
- akkumulátor csere
- kábelek és generátor átnézése, tisztítása
- szoftverfrissítés a márkaszervízben
Márkaszervízben amúgy visszaadták az autót "nincs semmi baja" megállapítással. 2x szerelőnél volt amúgy a maradék 4 alkalommal.
Egyikük a végén generátort akart cserélni (megérzésre), másik pedig vezérlőelektronikát (megérzésre). Konkrétan nem tudták megállapítani a hibát.
Náluk se állt fent a hiba, mindketten azt mondták, hogy a generátor mérésre jónak tűnt, de nem tudták a hibát reprodukálni.
Mi egyszer azt csesztük el, hogy berlinben egy 528-as BMW-t bikáztunk meg, és az akkora áramot vett fel, hogy majdnem befulladt a ford. Igaz még MK1, de ezután ugyanezt a jelenséget hozta.
Később hibás földelés miatt (a fesszab rögzítőfüle korrodálódott és volt hajszálrapedés) cseréltem generátort, bontóban kaptam egy 30 ezret futott totálra tört fordból, ezzel a cserével meg is szűnt a jelenség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!