Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Felvillanó töltésjelző lámpa...

Felvillanó töltésjelző lámpa Ford Focus 1.6 Ti-vct. Mi lehet az oka?

Figyelt kérdés

Ford Focus 1.6 ti-vct 125 le (2012)


Sziasztok!


Adott a fent leírt típus. Teljesen szabályszerűtlenül bedobálja a töltésjlező lámpát. Van amikor csak néhány percig ég, van, hogy csak újraindítás után tűnik el. Amikor eltűnik magától a lámpa, nem veszem észre, hogy töltési gond lenne. Egyszer viszont trélerrel kellett elvinni, mert 30 percig égett a visszajelző lámpa és leállt az autó.


5x volt már szerelőnél, ebből 1x márkaszervízben. Nem találják a konkrét hibát. Nem tudják reprodukálni azt, ritkán dobja be az autó. Mondjuk 200km-enként egyszer.


Időközben vettem egy szivargyújtós töltésjelzőt, hátha látok valami. Tudom nem a legjobb megoldás, de kínomban, már saját magam próbálom diagnosztizálni a hibát. (nem értek hozzá amúgy sokat)


Hidegben 14,7-15,0 V töltés mutat. Melegebb időben visszaesik 13,4 V-ra és motorfék esetén felmegy 14,3V-ra. Azt tudom, hogy ebben a gyártású Focusban már "okos töltési rendszer" van, ami állítja a feszültséget.


Ami a legfurcsább, hogy tegnap a hibajelzés mellett is 14,7 V töltést írt, tehát olyan, mintha a töltés nem változott volna.


Leállított motornál amúgy 12,0 V töltöttséget ír, ami gondolom az akkumulátor kapacitása állóhelyzetben.


Elnézést, hogy ilyen hosszan írtam, de igyekszem információt adni.



ma 07:27
 1/7 A kérdező kommentje:

Annyi plusz infó még, hogy eddig ezt történt:


- akkumulátor csere

- kábelek és generátor átnézése, tisztítása

- szoftverfrissítés a márkaszervízben

ma 07:29
 2/7 anonim ***** válasza:
81%
Hány éves akku van benne? Mert az akku nyugalmi árama kicsit több szokott lenni, 14,6V körül, igaz ezt inkább ,műszerrel, és levett saruval kellene megmérni. Csak felmerült bennem, hogy nem-e az akkumulátor döglődik.
ma 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Upsz, kicsit megelőztél a válasszal :D
ma 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
1 hónapos akkumulátor, azzal kezdték, hogy cserélték.
ma 07:35
 5/7 A kérdező kommentje:

Márkaszervízben amúgy visszaadták az autót "nincs semmi baja" megállapítással. 2x szerelőnél volt amúgy a maradék 4 alkalommal.


Egyikük a végén generátort akart cserélni (megérzésre), másik pedig vezérlőelektronikát (megérzésre). Konkrétan nem tudták megállapítani a hibát.


Náluk se állt fent a hiba, mindketten azt mondták, hogy a generátor mérésre jónak tűnt, de nem tudták a hibát reprodukálni.

ma 07:42
 6/7 anonim ***** válasza:
A generátorban egy szénkefét azért cserélnék, mert lehet már kopott, és nem mindig érintkezik, meg a kommutátort nem ártana felcsiszolni. Vagy becserélteted egy felújítottra.
ma 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Mi egyszer azt csesztük el, hogy berlinben egy 528-as BMW-t bikáztunk meg, és az akkora áramot vett fel, hogy majdnem befulladt a ford. Igaz még MK1, de ezután ugyanezt a jelenséget hozta.


Később hibás földelés miatt (a fesszab rögzítőfüle korrodálódott és volt hajszálrapedés) cseréltem generátort, bontóban kaptam egy 30 ezret futott totálra tört fordból, ezzel a cserével meg is szűnt a jelenség.

ma 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!