Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üdv! Sokat hallani arról,...

Üdv! Sokat hallani arról, hogy a rövid távok nem használnak az autónak. De van itt olyan akinek ez ténylegesen emiatt lett motrproblémája?

Figyelt kérdés
A kérdésem a benzinesekhez szól.

jan. 21. 13:37
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
54%

10.

Az csak az 1 litereseknél van, de ne zavarjon, hogy ezen kívül még van legalább 5-6 féle Ecoboost motor, és akkor az évjáratokról nem is beszéltünk.

jan. 21. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
5. Pedig a fogyasztás igaz, csak nem 2 tized hanem 1 bar jelent valamit.
jan. 21. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

12.

Még az se igazán:

[link]

A Michelin szerint pedig 1 bar mínusz, az 30%-os gördülési ellenállás növekedés, ami 4%-os fogyasztásnövekedés. Észrevehetetlen gyakorlatilag.

[link]

Arról nem is beszélve, hogy 1 bar eltérést már simán észrevesz a kocasofőr is álló helyzetben és menet közben is és akkor meg megy az észosztás, hogy fél barral kisebb nyomás, jaj mennyit nő a fogyasztás. Hát semennyit.

jan. 21. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%

Sok gyakori hiba visszavezethető rá ha akarod, és le is lehet tagadni, ha akarod. A tények inkább a nem megfelelő használat jellege, de csak néhány példa:

Folyamatos gyorsítás lassítás -> Mint miden mechanikai gépezet, így motorok is (még elektromos is) kedvezőtlen a folyamatosan változó terhelés. Könyvet írnak erről, nem fogok regényt írni.

Olaj hűtés -> Városban nem gyorsulsz fel igazán sosem, ezért többnyire csak a ventilátor hűti a motort, (fontos megjegyezni, a ventilátor 90%-ban a vízhőfokkal van kapcsolatban, tehát pl az olaj adalékok simán lehetnek bomlás hőmérsékleten míg a hűtőfolyadék elvan üzemin.

Olajnyomás -> szintén a nem megfelelő üzemeltetési körülmény miatt alacsony az olajáramlásod, kopás tekintetében nincs jelentősége, de megint többet van az olaj a meleg blokkban mint kellene, és tovább bomlik.

Extrém esetben a rendszerben lévő víz nem ég ki az olajból, ezért hígul, ami miatt benzin/olaj elegyedés is fokozódik, megint bontja az olaj adalékokat.

Megoldás? Gyakori olajcsere, és nem számít a rövid táv/városi közlekedés. Mert hiába jók az olaj kenési paraméterei, ha kibomlik belőle az adalék, ami elég fontos egy olajban.

Ezért mennek el olyan sokat az autópályázó autók, mert a tervezés legkedvezőbb paraméteriben fut. De mivel egy városi autó eleve nem megy sokat, az évek alatti meghibásodás lehet minimális, vagy ugyan annyi mint a másiké, itt inkább a költség/km jelentősebb egy városi autóban. (mert nem csak a motornak árt)

Egyébként alkalmanként pl hetente egy kiadós vezetés mondjuk autópályán már sokat segít, kiég a víz az olajnyomás kioldja a lerakodásokat, tisztulnak a szelepek stb..

jan. 22. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!