Idősek miért vannak annyira oda a Pannóniáért?
Elhiszem, hogy nekik az volt az álommotor, vagy akár volt is nekik, de mellette meg leszólják a modernebb motorokat, miközben Pannóniák totál megbízhatatlanok voltak.
A múltkor SX50-as Apriliával voltam, és egy idős új odajött, és elkezdte fikázni a motort, hogy milyen kókány megoldás gumiidommal összekötni a porlasztót és a hengert, miközben persze gyári megoldás, és vagy 20-30 éve minden gyártó ezt alkalmazza.
Mikor elkezdtem dolgozni a suli után, akkor már szóba sem mertem hozni a motorozást, mert egyből áradoztak a szakik ezekről a motorokról.
"1989-ben megszereztem kismotorra a jogsit, akkor már nem nagyon láttam Pannóniát az utakon..."
Valóban már nem nagyon, egyre ritkább volt. Csak ehhez kapcsolódóan: 89-ben én az általános iskolát kezdtem. Otthonról a suliig ilyen 4 emeletes társasházak között kellett átbattyogni. Az egyik előtti parkolóban mindig állt egy oldalkocsis motor. A típusára már nem nagyon emlékszem. Talán P12 lehetett. Emlékszem, már akkor szokatlan volt, 6-7 évesen mindig megbámultam.
Nem használták napi szinten, egy időben le is lett ponyvázva. Aztán a 90-es évek közepére el is tűnt.
#10 Látom nem értetted a lényeget! Nem kell megragadni azon, hogy miért mentem egy 50-es Apriliával? Elárulom, hogy az 3-4 éve volt, és akkor még nem volt meg a nagymotor jogsim.
Mennyi ember robogózik, 50-es mocival, az is ugyanolyan, csak én inkább váltós motort akartam, abból meg többnyire ilyent kapsz. Ennyit erről !!!
Az öreg azon volt kiakadva, hogy milyen megoldás már, hogy gumi idommal kötik össze a porlasztót és a hengert, és hogy ő letörte volna a kezét egy ilyen megoldással, miközben mint írtam 20-30 éve ilyen megoldást használ minden motorgyártó, de őszerinte ez így szar, mert ő is még meg van ragadva a régi motorok színvonalán.
Ennyi lép tovább, légyszíves, ha csak kötekedni tudsz, de érdemben nem szándékozol hozzászólni a kérdéshez!
Tény, hogy az akkori motorokra jobban oda kellett figyelni, de ez autóra is igaz.
Viszont az akkori (fiatal) emberek nagyobb része sokkal kreatívabb volt mint a maiak és volt is honnan mefigyelni, kitanulni más (itt édesapám) hogyan csinálja.
Alapszerszámok mellett voltak már inkább motor szereléshez is szerszámok, lendkerék lehúzó stb.
Nem volt ördöngősség az egyszerűbb szerkezetekek javítani.
A mai fitalako ismerete messze van ettől, hozzáteszem a bonyultság is nagyobb, bizonyos részen követhetetlen.
Ne hasonlítsd azt hogy régen > 50 éve, sokan meg tudták csinálni és szereltek (innen van, hogy mindig szerelni kellett, de az inkább megelőző karbantartás volt), ma meg hordhatod a szervizbe, mert nem tudod megcsinálni/megoldani. Ez a jobb?
Nosztalgia, igazából nincs miért ragozni.
A keleti blokk szinte összes járműve konkrét ipari hulladék a nyugati "párjához" képest, de ide ez jutott, ezt kellett szeretni, az idő pedig megszépíti az emlékeket, ne láss bele ennél többet.
Nosztalgia. Főleg, hogy a keleti-blokkban a Simson volt az ász.
Most reneszánszukat élik a szoci járművek.
"hogy mennyire eltűntek 14 évvel a gyár bezárása után"
Az az időpont 1990..
Idén lesz 50 éve, hogy bezárták a gyárat.
Te meg 20 éve gyártott mnotorokat emlegetsz példának.
Mit is hasonlitasz mihez?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!