Idősek miért vannak annyira oda a Pannóniáért?
Elhiszem, hogy nekik az volt az álommotor, vagy akár volt is nekik, de mellette meg leszólják a modernebb motorokat, miközben Pannóniák totál megbízhatatlanok voltak.
A múltkor SX50-as Apriliával voltam, és egy idős új odajött, és elkezdte fikázni a motort, hogy milyen kókány megoldás gumiidommal összekötni a porlasztót és a hengert, miközben persze gyári megoldás, és vagy 20-30 éve minden gyártó ezt alkalmazza.
Mikor elkezdtem dolgozni a suli után, akkor már szóba sem mertem hozni a motorozást, mert egyből áradoztak a szakik ezekről a motorokról.
Erre szerintem te is tudod a választ: Minden szentnek maga felé húz a keze. Mindenkinek az a legjobb motor, autó, bármi más, ami neki volt/van. A többire, bár soha nem próbálta, teljes meggyőződéssel állítja, hogy mind szar.
Ehhez hozzá jön még az öregek nosztalgiája. A fiatal korára emlékezteti őket. Na meg az emlékek is megszépülnek idővel. Persze, hogy az volt és a mai napig a "legjobb" motor. A maiakkal bár nincs semmi tapasztalata, nem is ült rajtuk, de már messziről megmondja a tuti, hogy miért egy ipari hulladék.
#1 Hát pl az MZ-k a világ legjobb motorjai között voltak. Minthogy minden IFA termék igen jó volt ahhoz képest, mennyi pénzből csinálták őket.
Egyébként egyáltalán nem volt megbízhatatlan a Pannónia. Persze egy mai hülyegyerek nem tudná üzemeltetni, mert azt sem tudják mi az a megszakító és elsírnák magukat ha benzines lenne a kezük. Az akkori gépekhez férfi kellett. Én a mai napig is MZ motorkerékpárokat használok szezonban. Vettem Hondát is próbaként, de utálom. Nulla feeling, kényelmetlen is. Ha fél évet áll be sem indul. Méregdrága javítani. És 4 ütemű, fújj!
Oké, de legyünk őszinték, egy ilyen 50-es kis szarnál tényleg milliószor jobb MINDEN SZEMPONTBÓL egy Pannónia.
És nem, nem nosztalgiából mondom. '95-ös vagyok, soha közöm sem volt a Pannóniákhoz. De az motor, ezek az 50-es talicskák meg hát... olyan, mint egy Suzuki Swift az autóknál. Kezdőknek tanulni nagyon jó, arra tökéletes, nincs is azzal baj, hogy egy kezdő olyat hajt, de könyörgöm, akkor is csak egy kis 50-es szarság, szóval ne tegyünk már úgy, mintha jobb lenne egy Pannóniánál.
Az már más kérdés, hogy senki sem kérdezi az olyanokat, akik csak így beugatnak, de attól még igazuk van.
Nem volt megbízhatalan, honnan veszed?
Nekem is volt, gyújtásra oda kellett odafigyelni, semmi más lényeges.
Sokáig használtam, sehol sem hagyott ott.
Ezek az én emlékeim..
Hogy a Te emlékeid honnan származnak, azt nem tudom.
#4 Az Aprilia mellet vagy egy 650-as Suzukim is ;) , 1975-ös születésű vagyok, és első motorom egy kiskerekű Riga, az is többnyire szerelős volt, mégsem áradozom, hogy hú milyeneket mentem vele🤣, max röhögök mikor eszembe jut, hogy hígítóval is elment. Nekem attól a motorról nem szép emlékeim lettek, hanem megutáltam a motorozást 🤣. és csak pár éve kezdtem újra.
A múltkor Ősin mentem át, és ott állt egy autó utánfutóján valami oldalkocsis Pannóniával, egy idős úr meg kézzel lábbal integetett, hogy nézzem már meg milyen motor van itt 🤣
#5 Nincsenek ilyen emlékeim, de nagyon sokszor olvasni olyant, hogy nem megbízhatóak, és mindig szerelgetni kellett őket. Persze saját tapasztalat alapján nem általánosítok, mert minden járműben van jobb vagy rosszabb
De pl nem kell még a fórumból sem kilépni, hogy olvasson az ember negatív kritikákat
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__73..
#6, nem a 4-es vagyok. Ehhez kicsit az is hozzátartozik, hogy ma azt veszel meg gyakorlatilag amit akarsz és amire van pénzed. Akkoriban sokkal szegényesebb volt a kínálat. Azt vetted meg, ami volt. A választékhoz képest pl a P20 egy jó motor volt, valóban.
De ha megnézed, sokan nosztalgikusan emelik irreális magaslatokba a Ladákat is. Igen, akkor nálunk az volt az egyik legjobb autó. De volt jobb, csak nem nálunk. Sokan a mai autókat is szidják, hogy bezzeg a 80-as években a Ladákban "még vót anyag", mennyivel jobbak voltak. Reális? Nem!
#8 persze igazad van
Mondjuk azért az érdekes, hogy a nagy rajongás ellenére, mikor 1989-ben megszereztem kismotorra a jogsit, akkor már nem nagyon láttam Pannóniát az utakon, pedig 1975 év végéig gyártották.
Szomszédnak volt oldalkocsis, azthiszem IZs-e amivel járt pecázni, másiknak meg Jawa-ja
#6 Ezt lehet nem kellett volna mondani, mert így viszont már elég gáz, hogy egy 50-es láncfűrészre erősködsz egy valódi motorral szemben. Egy kezdő 15-16 évestől elfogadom, de egy felnőtt embertől elég nehéz...
És nem az a baj, hogy ilyened van és nem is az, hogy szereted. Tehát csak hogy tisztában legyünk a dolgokkal és ne legyen félreértés. Nem gáz, ha ilyened van és nem gáz, ha szereted. Ezek teljesen rendben vannak. De hogy a Pannónia fölé helyezed, na az nevetséges.
Én már eleve azt sem értem, hogy mi alapján helyezed fölé? Mert ha például a "kismotorod" egy modern gép lenne, például egy befecskendezéses négyütemű, vagy lenne alatta valami speciális modern futómű, vagy bármi ilyesmi, akkor legalább lenne alapja, hogy miben jobb, mint a Pannónia. De semmi ilyesmi nincs. Az a technológia, ami abban az Apriliában van, az korban legalább annyi idős, mint maga a Pannónia. Tehát semmivel sem modernebb. Újabb gyártású, de nem modernebb semmivel. Akkor mondd már meg, hogy mégis mitől jobb a kukoricadaráló.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!