Mennyire tartósak az ezres 3 hengeres turbómotorok?
Figyelt kérdés
Pl a fordnál tudom hogy komoly problémák voltak vele de gyárt ilyet a dacia(renault) is vagy éppen a kia. Azok az autók nem állnak olyan rossz hírben. Hosszútávon reális választás lehet egy ilyen kis turbómotor?
Nekem Daciám van kis turbós motorral, újan vettem, most kb 8 éves, és problémamentes. Persze normálisan használom, nem versenyző módjára.
jan. 16. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
12/21 anonim válasza:
Már csak azt felejtetted el 11-es, hogy hány km-et mentél vele.....
jan. 16. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
13/21 anonim válasza:
A családba voltak 3hengeresek, de egyik sem turbos. 1.2 fabia htp, (ugye vw polo motorral). Meg ezres 3hengeres swift. A skoda még mindig meg van. Egyik sem volt a legkevésbé sem megbecsülve. Faterom ütötte a skodát én meg friss jogsis voltam és a mind a kettőnek rendszeresen kinyomtam a szemét nagyon sokáig. A skodának rendszeresen voltak gyújtótrafó problémái és 200ezer után meg is kellett gyűrűzni, annyira ette az olajat, hogy kéken füstölt mint egy trabant. A suzuki is ette 300ezer felett, de az nem vert kék füstöt. Ott igazából egy injektort kellett cserélni meg szelepfedél tömítést. Amíg abban van benzin meg olaj, addig lehetetlen kinyírni. Csak az szétr.hadt a skoda meg nem. Tehát 3henger és 3henger között óriási eltérések vannak. Visszatérve a kérdésre. Az a baj a mai 3hengeresekkel, hogy nagyon kényesek. Minden sz.rra nagyon érzékenyek és persze lehet jó, de ahhoz ki kell nyalni a p.csáját. Amivel az a gondom, hogy az autó van értem és nem fordítva. Olajcserére/olaj típusára/turbo visszahűtésére nagyon kell figyelni. Emelett pedig még rengeteg elektronika hiba is felléphet. Az ecoboost pedig már akkor is ipari hulladék volt amikor lejött a szalagról. Talán egy 3hengeres toyota, amire nagyon oda figyelsz jó is lehet.
jan. 16. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
14/21 anonim válasza:
Sok ilyen motor nem túlzottan tartós. Ez egyszerűen azért van, mert a gyártók kénytelenek a kibocsátás alá rendelni minden más szempontot (így a megbízhatóságot is) még akkor is, ha egyébként tartós hajtást szeretnének megalkotni. Meg persze jó ideje fogyasztói társadalomban élünk, ahol nem is teszik meg az erőfeszítéseket azért, hogy kiállja az idők próbáját a termék.
20-25 évvel ezelőtt, a minőségi szemlélet idejében, a kibocsátási “versenytől” mentes környezetben jó eséllyel az autóipar legjobb (értsd: tartós, takarékos és kellően erős) motorjai születtek volna turbósítással, amivel idejekorán megszüntethető lett volna a szennyezőbb dízelek létjogosultsága.
jan. 16. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
15/21 Szolovjov válasza:
Attól függ mennyire tervezték. Nem attól lesz tartós vagy sem, hogy hány hengeres, hány köbcentis, feltöltött vagy szívó-e. Egy ezres turbót is lehetne olyanra gyártani, hogy elmenjen 700 ezret. De helyette ipari hulladékokat gyártanak.
jan. 17. 05:43
Hasznos számodra ez a válasz?
16/21 anonim válasza:
Megint csak tű pontos 15-ös!
jan. 17. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
17/21 anonim válasza:
Egyáltalán nem rosszak, nem tudom honnan ez a sok károgás, hogy fúú 3 hengeres. És akkor mivan, 1-el kevesebb, mint a 4. Pl az említett Dacia 0.9-est turbók Romániában 500 ezer km felett is futnak, rá lehet keresni, céges autók, taxik, stb. Nagyon jó motor. A Ford sem azért szar, mert kicsi és 3 hengeres, egyszerűen a mérnökök elkúrták, pont ahogy terveztek már a történelemben nagy motorokat is, ami szar volt, lásd első generációs TSI-k, 2.5 TDI-k, és lehetne sorolni.
jan. 18. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
18/21 anonim válasza:
A háromhengeres motorok akár még megbízhatóak is lehetnének egy ideig, ha nem lennének túrbóval megfújva, 125 lóerővel, 900 köbcentiből... Nem erre lettek kitalálva!
Ebből és a magas kompresszióból, a silány minőségű láncokból kiindulva örülni kell, ha elmennek 200 ezret. Garanciaidő lejártáig kell őket használni, aztán eladni valahová, minél messzebb!
jan. 24. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
19/21 anonim válasza:
Pontosan 18-as. Bár sokan nem látják az összefüggéseket és az autó gyártás átalakulását. Nem azt mondom, hogy hülyék az emberek csak sokszor keveset tudnak egy bizony témában. Csupán azért, mert három hengeres egy autó még nem lesz rossz konstrukció. Nem véletlenül volt megölhetetlen a régi swift, ezres három hengeres motorja. Mert egy faék egyszerű, euró 3-as, központi befecskendezéssel, turbo és minden sallang nélkül. Tehát nem kihegyezett, nem agyon szabályozott és nem is silány anyagból tervezett.
jan. 24. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
20/21 anonim válasza:
Ha nagyobb motor lehet turbós, a 3 hengeres miért nem? :)) Haláliak ezek az elméletek :))
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!