Valóban gyengék és hamar tönkremennek az egyes autómodellekbe szerelt 3 hengeres motorok?
Mégis mikori autó?
Új vagy régi?
Újnál még nem tudni, régiben van jó és rossz is.
Én elvből nem vennék soha 3 hengerest. Mocsok egy ocsmány fűnyíró hangjuk van.
Nálam a minimum az 5 henger és 2500-3000ccm.
Ezek a mostani 3 hengeres, jellemzően 1000cm3 körüli térfogatú motorok, tipikus 1x használatos motorok, magyarul az első meghibásodásnál mehet a kukába.
Gyenge, pörgetni kell őket, akkor máris oda a takarékosság, megnő a fogyasztás.
Nagyjából 250 esetleg 300 ezer km az élettartamuk, a Ford nem is tagadja, hogy évente 30.000km-el számolnak és 8-10 használati évvel, aztán úgyis az egész autó meg a zúzdába.
Egy motor tartóssága leginkább nem a hengerek számától függ, ezért nem általánosítanék ennyire. Általában azért nem szeretjük őket, mert kiegyensúlyozatlanabbul járnak, azaz alacsony fordulaton rázkódnak, amit érezni az autóban. A modern autóknál erre jobban odafigyelnek, és turbófeltöltéssel egész jó teljesítményt is ki tudnak hozni ezekből a motorokból. Ezek közül is vannak jók és rosszak. Van néhány rosszul sikerült, ezért sokan hajlamosak általánosítani.
Nálunk van a családban egy 1.1-es, háromhengeres Mitsubishi Colt, és nekem tök kellemes csalódás. Alapjáraton érezni, hogy remeg, hogy de forgatva jó hangja van, és városba, nyugodt országúti közlekedésre elegendő a 75 LE, amit tud. Ebben 170000 km van, és hibátlanul üzemel, olajat nem fogyaszt.
Uj kis turbos szarok tenyleg uzemoras blokkok kb.
A regi szivonal meg az tunt fel, hogy ugyanannyit eszik, mint egy normal 4 hengeres.
Suzuki 1.0, VW 1.2 3 hengeres motorja is sokat evett a teljesitmenyehez kepest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!