Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire tartósak az ezres 3...

Mennyire tartósak az ezres 3 hengeres turbómotorok?

Figyelt kérdés
Pl a fordnál tudom hogy komoly problémák voltak vele de gyárt ilyet a dacia(renault) is vagy éppen a kia. Azok az autók nem állnak olyan rossz hírben. Hosszútávon reális választás lehet egy ilyen kis turbómotor?
jan. 15. 17:52
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
90%
Semennyire! Pont a Ford esetén mondták valami tesztben, hogy 250 ezer kilométerre van tervezve a motor.
jan. 15. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%
Kicsit.
jan. 15. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
83%
Pont a minap volt, hogy ezek ipari hulladékok.
jan. 15. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
100%
Hát nem a tartósság minta példái. 😅
jan. 15. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:

Az rendben is van, hogy gagyi, de hogy annyi pénzt elkérni értük?


Aztán lehet, ha nem tiporják őket, elmennek ezek is sokat.

jan. 15. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
100%

Változó. Sem a három henger, sem a turbófeltöltés, sem a közvetlen befecskendezés nem indokolja, hogy problémás legyen, kivéve a szívószelepek kokszolódását. Ez közel sem olyan tragikus probléma, mint ahogy néhányan hajlamosak lefesteni. Egyszerűen az elcseszett terzezéssel és spórolással rontják el a mai motorok egy részét.

Tehát van közöttük jó és rossz konstrukció is. Az említettek közül egyikről sem tudok sokat, de a VW utóbbi 10 év kis TSI motorjainak (vezérműszíjas EA211 motorcsalád) jó híre van. A TSI-ket sokan azért fikázzák, mert leragadtak azoknál a motoroknál, amiket 8-10 éve már nem is gyártanak. A négy hengereseket körbejártam két éve, akkor én leszűkítettem a VW (és Skoda, Seat) és Suzuki vonalra a keresést, végül 1.5 TSI lett. Tudtommal az EA211 motorcsalád mindegyik tagja hasonlóan jó (1.0, 1.2, 1.4). Vízpumpa szivárgás előfordul, a turbó aktuátor hidegen hajlamos zörögni, és azzal előfordul meghibásodás is, de ezen kívül semmilyen komoly problémáról nem tudok. A vízpumpa nekem is megvolt, más gond nem volt a nálam töltött 40000 km alatt (összesen 90k van benne).

A Hyundai/Kia T-GDI motorral akkor még nem sok tapasztalat volt, azóta pedig nem jártam utána. Ismerősnek 1.4 van belőle, neki semmi gondja nem volt vele eddig.

A francia vonal nem érdekelt, de az 1.2 Puretech botrányról lassan mindenki hallott. Renault motorokról tényleg semmit nem tudok. A Ford hírnevét eléggé megtépázták a korai Ecoboostok problémái. Nem tudom, ezeket mennyire sikerült megoldani. Ami biztos, hogy olajban futó vezérműszíjjal rendelkező motort semmi pénzért nem vennék. Magában hordozza a lánc és a szíj minden hátrányát, előnye pedig gyakorlatilag nincs.

jan. 15. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
55%
6-os szépen leírta és a Ford 2017 utáni modelleknél már javította a hibákat.
jan. 15. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
55%
Pont amennyire kell.
jan. 15. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%
Az ecoboost egy dögtemető. Viszont a 999 köbcentis céges fábiámba úgy tiportunk bele melósként 250 000 km-et (oké, 80%-ban pályán), hogy a mai napig a gyári turbóval, bontatlanul megy. Igaz, egy váltót megevett még garin belül, de amúgy bevált.
jan. 16. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
Mihez képest kell tartósnak lennie?
jan. 16. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!