Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mit jelent az,...

Karcsix kérdése:

Szerintetek mit jelent az, hogy télen kíméled a dízel autòt? Kb a reggeli (kültéri) indítás után az első 3km-ig csak "totyogok"?

Figyelt kérdés
1.6dci

#dízel #izzítás #DCI #téliautòzás
jan. 15. 13:57
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Azt jelenti, hogy 1 percig hagyod alapjáraton járni beindítás után és amíg be nem melegszik 3000-es fordulat fölé nem engeded.
jan. 15. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Kollégám pl a dízel autót 2x izzítja hideg időben (nemtudom van e értelme, benzinesem van)
jan. 15. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
72%

2. Annak semmi értelme.

Ezt úgy tudná le ellenőrizni hogy tesz rá egy próba lámpát és megnézi meddig izzít.

Én kötöttem rá egy vissza jelzőt és amikor a gyári izzitás vissza jelző már rég kialudt , még mindíg tart az izzítás.

Ezt úgy hívják utó izzítás.

Még nem mértem meg de 3 percig biztos ízzít az enyém .

Nem biztos hogy mind eddig ízzít de annak a 2-szerinek semmi értelme.

jan. 15. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

2#na ez nálam is bevált mòdszer!3fok alatt az 1x-izzítás nem elég.

Ha jòl értem bele kell törődni , hogy a dízel kényesebb, mint 1benzines szívò, míg hideg a motor gyakorlatilag semmi dinamika, mint egy csökönyös öszvérrel hajtott szekér:).

Mondjuk cserébe legalább takarékos.

jan. 15. 15:24
 5/15 anonim ***** válasza:
Hogy nem padlózod. Mész vele rendesen, de a gázpedált finoman nyomd. Legtöbben azt hiszik, a fordulat nagyon rossz, de nem a fordulattal van a baj, hanem mikor 1300 fordulaton padlóig nyomja, hogy gyorsítson. És 1-2 perctől tovább nem kell járatni télen sem.
jan. 15. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

"3000-es fordulat fölé nem engeded."

Akkor én szénné kíméletlem 🤣.

5 év alatt kb 1 kezemen meg tudom számolni hányszor érte el a 3000-ret a mutató.

3000-res fordulatnál 170-et megy 5.-ben 1500-2500 között húz jól. (1.6TDI)


Ez nem kritka akart lenni. Tény hideg motornak nem rúgjuk, és tovább él. 😉

jan. 15. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
0%

"Nem biztos hogy mind eddig ízzít de annak a 2-szerinek semmi értelme."


Koma, ha elindítod az autóm 1x izzítással, megcsókollak.

2-re már viszonylag pöccre indul.


minek izzítsak 1-et, ha utána kínlódik az önindító???


Azért kell izzítani, hogy az égésteret felmelegítsd az öngyulladáshoz, illetve indítózásnál is kell, hogy menjen az izzítás.

jan. 15. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Én is egy kezemen meg tudnám számolni hányszor pörgettem 3000 fölé. 1800-as fordulatnál már kapálózik a váltássegéd, hogy váltsak már! 6.-ban 3000-es fordulaton nálam is olyan 165-170 km/h-n van az 1.6cdti.

Izzítani sem tudom kétszer, mert gombbal indul. Megnyomom, onnantól ő szabályozza meddig izzít, nincs ráhatásom.

Annyit tudsz tenni hogy az első néhány km-en kerülöd a padlógázas gyorsításokat és a túl alacsony és túl magas fordulatot. Ez annyit jelent, hogy elnyújtva, kis gázpedál állással gyorsítok. A fordulatot meg próbálom olyan 1700-1800 körüli értéken tartani. Nem ejtem be 1500 alá és nem is húzatom ki. De a megengedett sebességhatárig azért így is szép lassan felgyorsítok.

Az előző dízel autómmal is mindig így csináltam. Abba 370.000 km-t toltam bele. Mérhető olajfogyasztás nem, a turbó végig bontatlan volt.

jan. 15. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
100%

7. Hát csókold akit otthon találsz.

Nem tudod értelmezni amit írtam , ez a baj.

Próba lámpával megtudnád nézni hogy meddig és hogyan izzít.

jan. 16. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

7. meg aztán ki írt a tiedről??

Én az enyémről írtam meg a nagy általánosságról.

Sőt ezt is konkrétan leírtam, " Nem biztos hogy mind eddig ízzít "

Kár hogy elég gyenge az értelmező képességed.

jan. 16. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!