Szerintetek mit jelent az, hogy télen kíméled a dízel autòt? Kb a reggeli (kültéri) indítás után az első 3km-ig csak "totyogok"?















2. Annak semmi értelme.
Ezt úgy tudná le ellenőrizni hogy tesz rá egy próba lámpát és megnézi meddig izzít.
Én kötöttem rá egy vissza jelzőt és amikor a gyári izzitás vissza jelző már rég kialudt , még mindíg tart az izzítás.
Ezt úgy hívják utó izzítás.
Még nem mértem meg de 3 percig biztos ízzít az enyém .
Nem biztos hogy mind eddig ízzít de annak a 2-szerinek semmi értelme.
2#na ez nálam is bevált mòdszer!3fok alatt az 1x-izzítás nem elég.
Ha jòl értem bele kell törődni , hogy a dízel kényesebb, mint 1benzines szívò, míg hideg a motor gyakorlatilag semmi dinamika, mint egy csökönyös öszvérrel hajtott szekér:).
Mondjuk cserébe legalább takarékos.










"3000-es fordulat fölé nem engeded."
Akkor én szénné kíméletlem 🤣.
5 év alatt kb 1 kezemen meg tudom számolni hányszor érte el a 3000-ret a mutató.
3000-res fordulatnál 170-et megy 5.-ben 1500-2500 között húz jól. (1.6TDI)
Ez nem kritka akart lenni. Tény hideg motornak nem rúgjuk, és tovább él. 😉





"Nem biztos hogy mind eddig ízzít de annak a 2-szerinek semmi értelme."
Koma, ha elindítod az autóm 1x izzítással, megcsókollak.
2-re már viszonylag pöccre indul.
minek izzítsak 1-et, ha utána kínlódik az önindító???
Azért kell izzítani, hogy az égésteret felmelegítsd az öngyulladáshoz, illetve indítózásnál is kell, hogy menjen az izzítás.





Én is egy kezemen meg tudnám számolni hányszor pörgettem 3000 fölé. 1800-as fordulatnál már kapálózik a váltássegéd, hogy váltsak már! 6.-ban 3000-es fordulaton nálam is olyan 165-170 km/h-n van az 1.6cdti.
Izzítani sem tudom kétszer, mert gombbal indul. Megnyomom, onnantól ő szabályozza meddig izzít, nincs ráhatásom.
Annyit tudsz tenni hogy az első néhány km-en kerülöd a padlógázas gyorsításokat és a túl alacsony és túl magas fordulatot. Ez annyit jelent, hogy elnyújtva, kis gázpedál állással gyorsítok. A fordulatot meg próbálom olyan 1700-1800 körüli értéken tartani. Nem ejtem be 1500 alá és nem is húzatom ki. De a megengedett sebességhatárig azért így is szép lassan felgyorsítok.
Az előző dízel autómmal is mindig így csináltam. Abba 370.000 km-t toltam bele. Mérhető olajfogyasztás nem, a turbó végig bontatlan volt.





7. Hát csókold akit otthon találsz.
Nem tudod értelmezni amit írtam , ez a baj.
Próba lámpával megtudnád nézni hogy meddig és hogyan izzít.





7. meg aztán ki írt a tiedről??
Én az enyémről írtam meg a nagy általánosságról.
Sőt ezt is konkrétan leírtam, " Nem biztos hogy mind eddig ízzít "
Kár hogy elég gyenge az értelmező képességed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!