Mitől van, hogy az Európai gyártók szenvednek ebben az elektromos autó bizniszben ?
Utolsó kettő százhúsz éve azt magyarázta volna, hogy a ló meg a zab, és a bokáig érő lószar az utakon jobb mint a ló nélküli büdös, zajos ördögszekere...
A villanyautó a jövő, már eldőlt. Soha nem fognak visszatérni a fosszilis üzemanyagú guruló füstgépekhez.
Az akkutechnológia olyan fejlődést produkált az elmúlt 10 évben, amilyet már nem lehet produkálni az elavult belsőégésű technológiánál.
Az európai gyártók kivártak, és ezzel elérték, hogy nokiásodtak... (nokiásodni: valaha az etalon volt, az egyik legnagyobb gyártó, ma más sehol sincs). Így fognak az amerikai Detroit néhai autógyáraihoz hasonlóan rozsdaövezetté válni a valaha volt nagyságukból élni szándékozó, de semmit nem fejlesztó eutópai gyártók. Persze lehet még görcsölni, megszavazni egy európai villanyautót az év autójának, de ez már a haláltusa kezdete.
Majd térjünk vissza ide öt év múlva, addigra már itthon is az autók legalább negyedrésze elektromos lesz, sorban fogják leszereleni az üzemanyagtöltő oszlopokat a benzinkutak, és elektromos töltőoszlopokat tesznek a helyükre.
A benzinagyú fröcsögés nem érdekel, az idő majd visszaigazol.
#5 Báttya, a gyártók a szintetikus üzemanyagra és azzal működő hibrid ICE-re hajtanak már vagy 3-4 éve. Ez egy tény. Nem mondtam véleményt, vélemény tőlem nem hangzott el. Most ha az elektromos autókat puszta mivoltukban kell értékelnem, akkor nincs is velük semmi bajom. Azzal már nyilván van, hogy ha az infrastruktúráról, annak kialakításához szükséges időről és pénzről, környezeti hatásairól és miegymásról beszélnénk, akkor oké, már kinyílna a szám, de pusztán sofőr szemmel semmi bajom nincs velük, tehát tőlem ez nem egy vélemény volt, nem a klasszikus "CSAKABENZINGŐZ" választ írtam.
De a tény akkor is az, hogy az EV nem a jövő, ez csak egy marketing fogás. A jövő a szintetikus üzemanyag.
Az Alfa nem tervez EV-re átállni: [link]
Ahogy a Ford sem: [link]
A Toyota ICE-t tervez a Mazdával és Subaruval karöltve (pedig a Toyota élen járt az alternatív hajtásban, ott volt ugye a Prius, kísérleteztek hidrogénnel, stb): [link]
Az Opel most hozta Szentgotthárdra új ICE-k gyártását: [link]
Az Audi EV-gyárat zár be: [link]
És még a csúnya gonosz libsi EU is folyamatosan húzza-halasztja egyes ICE-k ellen szóló törvényeket: [link]
Egy rakás gyártó pedig sorra csatlakozik az F1-hez és a WEC-hez (jelenlegi lista: Mercedes, Ferrari, Honda, Audi, Ford, Cadillac, Aston Martin, Porsche, Toyota, BMW, Alpine, Peugeot, Lamborghini), amit sok barom félvállról vesz, de ez a két széria mindig is az utcai relevancia és önpromózás elsőszámú állomásai voltak, az utcai relevanciára épül a létezésük, szóval itt gyártók csak akkor vannak jelen, ha a jövőben az utcai autóikban kamatoztathatják a befektetést. Márpedig mindkét széria elkötelezte magát a szintetikus üzemanyag által hajtott hibridek mellett.
Nem akartam a lábadra lépni, részemről semmiféle támadás/ellenségeskedés nem történt. Én csak tényeket közöltem. A gyártók szarják le az EV-t, mert nem életképes és 100 éven belül nem is lesz az, ráadásul bolond vagy, ha azt hiszed, hogy valaha le fognak mondani a kőolaj-pénzről. A világot a pénz mozgatja és ha a közel-kelet nem bizonyíték rá, hogy a kőolaj a világ legjelentősebb pénzforrása, akkor semmi.
Szóval ahelyett, hogy rögtön megsértődsz és támadásnak veszel egy ténymegállapítást, inkább tudakozódj egy kicsit, olvass utána a dolgoknak, kövesd az eseményeket, ne csak a marketinget zabáld.
-#3
#6
Báttya, a szintetikus üzemanyag előállításához rengeteg elektromos energiára van szükség, a belsőégésű motor pedig rossz hatásfokkal működik, összességében kb ötször több energiába telik megtenni 100km-t szintetikus üzemanyaggal mintha EV-vel mennél. Hogy ez miért fontos? Amikor az autós fizet hogy 15kWh áram árát fizesse 100km-re vagy 75kWh áram+rengeteg egyéb költség árát, akkor a pénztárca gyorsan eldönti melyik jármű fog a ház előtt állni. A szintetikus üzemanyag a hobbi felhasználásra fog korlátozódni.
A kőolaj annak nagy biznisz aki kitermeli és eladja. Aki fizet érte, elégeti és veszi az új szállítmányt annak nem nagy üzlet. A technológia adott hogy hogy tudunk olcsón/ingyen elektromos áramot termelni, adott hogy ezt az áramot hogy tudjuk közlekedésre használni, miért maradna érdekünk külföldre utalni a pénzünket egy olajkitermelő országnak? Azt gondolod hogy a csík húzza a repülőt, de ez valójában nincs így.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!