Miért eszi az autóm ennyire durván az olajat!?
Mielőtt szerelőhőz vinném aki lehúz és átver kérdeznék.(nő vagyok)
Van egy 2004-es suzukim,a vétel után ami kb 2 éve volt rá pár hónapra már kellett bele olaj.
Mostmár havonta 1 litert megeszik.
Reggel induláskor nagyon durvàn füstöl.
A segitő válaszokat megköszönöm
Köszönöm mindenkinek.
Tudom ez is sokmindentől függ,de ez árban sacc/kb mennyi lehet?
Tényleg csak kb?
Mert eladni így nem tudom és venni sem tudok milliós autót sem.
10-es
Igen a nagyon max volt kb 1 hónapja még a korábbi munkahelyem miatt 800-1000 km között.
De a leggyakoribb hogy helyben használom,gyerekek szállítása,illetve munkába de ez mint írtam nagyon max 20/30 km mostmár.
Még egy kérdés…
Mivel ennyi olajat eszik mindig a legolcsóbbat veszem bele,ez számíthat?
Esetleg ha drágábbat veszek befolyásol valamit?
Köszönöm minden férfi segitő válaszát!
Annyit nem ér az autó sajnos,pedig nagyon szeretem.😞
"Mivel ennyi olajat eszik mindig a legolcsóbbat veszem bele,ez számíthat?"
Olyan olajat kell venni bele, ami megfelel a gyári specifikációnak. Általában a Suzukihoz 5W30, 10W40 kell. API SN. Vagy ha van használati utasításod, ellenőrizd abban. Kopott motorhoz jobb a 10W40. Pl. a Mannol nem sokat költ reklámra és ezért nem drága, de megfelelő minőség.
Hát ez azért elég durva olajfogyasztás.
Persze, lehet halogatni, de ha nem szelepszár szimering csere kell neki, pár 10k munkadíjjal együtt, hanem mondjuk a blokkban van valami, akkor egyszer csak megszorul, kinéz a hajtókar és lehet trélert hívni, hogy a bontóba elvigye.
Nyilván ez a két véglet, de ennyiből nem lehet pontosabban tippelni, apuka nincs a képben, hogy ne verjen át a szerelő?
El kell vinni egy megbízhatóhoz, aki kicsit belekukkant jobban és mond rá valamit.
Pontosan ezt az olajat veszem minden hónapban amit belinkeltél.
De akkor “mindegy” ezek szerint
Keress olyan szerelőt, aki hengerfejlevétel nélkül cseréli a szelepszár szimmeringet. Nem biztos, hogy teljesen sikeres lesz a javítás. És ezért nem szeretik a mesterek. De sokkal olcsóbb, mint a teljes motorgenerál.
Suzukis fórumokon talán tudnak ilyen szerelőt.
Egyébként nem hiszem, hogy a hajtókar kikönyökölne, ahogy 17-es írta. Feltéve, hogy mindig van benne megfelelő mennyiségű olaj.
Inkább olyan a helyzet, mintha 1:50 olaj-benzin keverékkel járatnád az autót. Viszont az olajfogyasztás idővel tovább nőhet. És a katalizátor tönkremehet, mert a motorolaj nem csak tiszta szénhidrogén. Az adalékokban levő egyéb elemek elszennyezhetik a katalizátort.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!