Mégis honnan tudhatnám, hogy egy kevés/kevesebb kilométeres autó vissza lett tekerve vagy fordítva?
Gyakran hallom ezekből az autós tesztvideókból azt a közhelyes dumát, hogy "nem km-t veszünk hanem állapotot".
Jó dolog, csak amikor a belső teret is olyan tökéletesen ki lehet pofozni, hogy valóban 200e km-esnek tűnjön miközben 400e km van benne és elhiszem, hogy ez jó vétel lesz a sok km ellenére az nem ugyanúgy naivitás?
Ez pedig kognitív disszonanciát szülhet és szándékosan ki fogom szűrni a dízelesek közül azokat amelyek 250ezer km alatt vannak miközben lehet tényleg annyi van egy 2010 vagy akár fiatalabb kocsiban.
Mire jó ez a hitvallás vagy fogalmam sincs minek nevezzem?
Megkérdeztem volna akkor a kedves szerelőt, hogy mégis akkor honnan lehet tudni, hogy vissza volt-e tekerve?
Én pl. csak 2010 körüli japán kocsikat (Honda Civic/Suzuki Swift/Toyota Auris) nézegetek 2,5-3 millió körül és minimális a 250e km fölötti futásteljesítményűek. Ezek szerint akkor csak azok a reálisak és valójában a tucatnyi 130-180e km-esek mind vissza lettek tekerve?
Vagy a fenti példánál maradva akkor ez a kocsi tutira vissza lett tekerve miközben minősítés szerint a 6. találat? Ha vissza lett tekerve akkor miért szerepel a jóautókon?





Őszintén nem értem amit kérdezni szeretnél.
A szlogen egy általános megállapítást tesz arra, hogy a vásárlók mindig a kevés kilométeres, "megkímélt" kocsikat keresik. Vettem én már olyan 1.6-os Astrát 70 ezer km-rel, ami motorhibás volt. Lehet visszatekerték az óráját de az is lehet hogy nem cseréltek benne 10 évig olajat, mert a tulajdonos nem értett hozzá.
A használtautó vásárlás mindig rizikós. Ezt a kockázatot és a vele járó esetleges konfliktust vállalni kell mert különben palira vesznek.





Sehonnan nem tudod megmondani, hogy volt-e tekerve. Az alábbi videóban elhangzik egy mondat. " sem mi sem pedig márkaszerviz nem tudja hitelesen megmondani, hogy az adott autóban volt-e pörgetve az óra"
Azt is elmondja, hogy vannak olyan dolgok, amik típushibák, és bizonyos kilométernél ajánlott cserélni, így ilyen szempontból ez az állapotot veszünk dolog csak fél igazság, hiába kívül-belül patika az autó. Jó példa erre a videóban említett magasnyomású szivattyú, aminek elhalálozása millió közeli tétel ha televágja kopadékkal a teljes üzemanyagrendszert.





Jszp-ről le lehet kérdezni az itthoni autókat.
Carvertikal nem jó de autodna nem rossz ha külföldi előélete érdekel.





Nincs ilyen általános igazság, hogy minden x km-t futott vissza van tekerve és minden y km feletti érték reális.
Egy idő után az ember szeme rááll, hogy mennyire van elnyúzva a beltér pl.
Egyébként felhívod az eladót, meg kérdezed a rendszámot, alvázszámot. Ha nem adja meg, megköszönöd és leteszed, nem veszed meg.
Egyébként meg lekérdezed JSZP-n, meg ha nagyon akarod máshol is, aztán vagy hiszel neki, vagy nem





Vannak erre szakemberek akik kiolvassák mert a mai kocsik sok helyen elraktározzák az óraállásokat.
De nem érdemes belemenni , állapotot vegyél ne km-t...
Beltér sokat elárul , motortér legyen rendbe.
Pl egy dízel autó 220ezernél sokkal rosszabb vétel mint 310ezernél..
Mert 220nál most jön a nagyszervíz , lendkerék , porlaszto stb stb.
300felett meg valszez ez nemrég volt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!