Ezt én nézem be vagy igazam van?
Már sokadik alkalommal cseréltem le az autóban az olajat és a szűrőket, de megint azt látom, hogy a levegőszűrőnek semmi baja, szinte új. A dokumentáció szerint 60 ezrenkent kellene. Én meg 10 ezrenkent szoktam.
Van ennek értelme?










"A világ összes autója képes elmenni 300-400 ezer kilométert akkor is, ha az olajat is csak 60 ezrenként cserélik. A kérdés csak az, hogy mekkora ráfordítással megy el annyit."
Ki beszélt itt 60 ezer km-es olajcsere periódusról? Senki. 15 ezer a téma meg 10. Senki nem mondta itt azt, hogy a (főleg) európai autógyártók által meghatározott 30-50 ezer km-es olajcsere periódusok jót tennének a motornak. Ezeket egyébként nem főként marketing szempontból (bár az is benne van igen), hanem a szigorodó EU-s előírások miatt kell tartaniuk, mert különben nem tudnának tartani kibocsátási, környezetszennyezési értékeket. Így is pengeélen táncolnak.
Mondjam, hogy fejétől bűzlik a hal és előbb az EU-s előírásokat kéne átgondoltan megreformálni? Az összes autógyártó ezt szajkózza évek óta...
"Lehet, hogy a 15 ezres periódus nem öli meg egyhamar a motort, de nézd, a 10 ezer még annyira sem. Tehát miért is hülyeség akkor 10 ezrenként cserélni?"
Egy szóval nem mondtam, hogy hülyeség lenne. Aki egy évben 10 ezret megy, az cserélje le 10 ezrenként. A többit túlféltésnek neveztem. Ami nem hülyeség, csak éppen te példálóztál a marketinggel, de arra nem gondolsz, hogy az olajmágnás cégeknek pont az az érdekük, hogy te feleslegesen 8-10 ezrenként cserélj olajat. Nem mellesleg az autószerelőnek is hasonló érdekeltsége fűződik ehhez.
Számoljunk azzal, hogy egy olajcsere szerelőnél mondjuk 40 ezer Ft munkadíjjal, miközben van egy 300 ezer km-ert futott autód. Ha 15 ezer km-ként cseréltél benne olajat, 20 alkalommal cseréltél, míg ha 10 ezer km-ként, akkor 30 alkalommal cseréltél olajat az autóban. Ez a 40 ezer Ft-tal számolva 400 ezer Ft többletköltség! És még bele se számoltuk, hogy mivel túlféltő vagy minden 10 ezrenként kidobod a levegőszűrőt, ami ha 5 ezer Ft-tal számolunk akkor szintén komoly költséget jelent.
És akkor még meg sem említettem a 100-as benzin, a különböző üzemanyag adalékok, motoröblítők körüli hájpot, amik szintén nagy bizniszek :D
"Mert ha tudnál olvasni, akkor értenéd, hogy én motorkerékpárral példálóztam"
De a kérdés egy autóról szólt. Ha tudnál olvasni. Egyébként sem értem miért hozod fel példaként, senki nem kérdőjelezte meg az éves olajcserét. Ha 2 ezret mész évente ha 6 ezret.










Magyarországon ezért nem szabad autót venni, amit itt jó pár kommentelő velősen alá is írja! :P
Szent Kereszt ne dőlj le!





A levegőszűrő ma már minden autóban papírszűrő. Tehát egy bizonyos méret feletti szennyeződést nem enged át, teljesen függetlenül attól, hogy mennyire van eltömődve. A valódi ok amiatt légszűrőt cserélünk egy papírszűrős autóban, az a szűrő eltömődése, melynek során az áteresztőképessége csökken.
Én a légszűrőt sosem szoktam a gyári előírásnál korábban cserélni. A motorolajról lehet vitatkozni, hogy mennyivel jobb a motornak ha korábban cseréled, hiszen a szennyeződések folyamatosan lebegnek benne, és kémiailag is az olaj öregszik. Egy papírszűrő nem. Semmivel nem lesz "kellemesebb" egy motornak, attól, hogy egy 10 kilométeres szűrőn át szívja a levegőt, vagy egy 100 ezret futott szűrőn. Az az epró méretű szennyeződés, ami át tudott jutni a friss szűrőn, átjut a használtan is, ami pedig újkorában is fennakadt, az ezután is fenn fog. És ezeket a szűrőket azért jelentősen túl szokták méretezni.
Vagyis a kérdésre a válasz: igen, szerintem totális értelmetlen pénzkidobás 10 ezer kilométerenként egy átlagos autóban levegőszűrőt cserélni.





15
"szerintem totális értelmetlen pénzkidobás 10 ezer kilométerenként egy átlagos autóban levegőszűrőt cserélni."
Régi autóknál még igen, de a mostaniaknál már ez nem jön be, mert pl. az enyémben egy évig nem cseréltem levegőszürőt és az elektronika érzékelte, letilt 2800 fordulatnál. Újraindítás után egy darabig semmi gond, aztán megint letiltott.
Egy új levegőszűrő (Denso) csere megoldotta a problémát, azóta semmi gond.
Szervizben mondták, hogy a magas lóerőjű autóknál, sűrűbben kell cserélni, mert érzékenyek, bezavar az elektronika.










17
Nem tudom mennyi a gyári előirás az enyémnél, de mondták hogy célszerü minden olajcserénél a levegőszürőt is cserélni.
Az autóm Hyundai i40 2.0 GDI .
"alacsony volt a levegő tömegáram"
Ezt pontosan megfogalmaztad és igen, ez volt a baj.
Egyébként Bosch levegőszürő volt benne, aztán mondták hogy a Denso sokkal jobb és úgy is lett. Jobb a húzása és a hangja is.
Én évente max. 10 ezer km-ert szoktam menni és ezt kb. 80 %-ban városban.
Nagyon ritkán pályázok, mert közelemben nincs is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!