Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezt én nézem be vagy igazam van?

Ezt én nézem be vagy igazam van?

Figyelt kérdés

Már sokadik alkalommal cseréltem le az autóban az olajat és a szűrőket, de megint azt látom, hogy a levegőszűrőnek semmi baja, szinte új. A dokumentáció szerint 60 ezrenkent kellene. Én meg 10 ezrenkent szoktam.

Van ennek értelme?


jan. 4. 10:16
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
21%

Nincs ertelme 10 ezrenkent ledobalni se az olajat, se a szuroket.


Olaj+szuro: 15 ezer / 1 ev


Levegoszuro: Teljesen jo 60 ezrenkent. Ez nalam 4 olajcsere, ha meg akkor sem koszos, akkor 5-re cserelem csak.

jan. 4. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
77%
#1 tőled se vennék semmit egyeske. :)
jan. 4. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
55%

Mert miert?


Olajra 20, legszurore 60 ezer a gyari csereciklus nalam.


15/60 vagy 15/75-onkent cserelem. Hol a problema?

jan. 4. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
30%

Ha a levegőszűrő a látható koszt fogná fel, akkor nem papírszűrőt kellene bele rakni, hanem vágnánk egy darabot nagymama szúnyoghálójából.


Mikroszkopikus koszról beszélünk. Nem fogod látni. Attól az még koszos. 10 ezrenként (ami a megfelelő intervallum olajcserére, az #1-eshez hasonló csóró balekokra ne hallgass) illő lecserélni az olajjal együtt, tekintve, hogy 5000 forint, ami nem szabad, hogy anyagi problémát okozzon egy autótulajnak. Ha nem jársz kifejezetten koszos/poros környéken, márpedig az már meg is látszódna rajta, akkor esetleg minden második alkalom, tehát 20 ezres csereperiódus, még belefér. De mint mondtam, 10 ezrenként az olajjal együtt illik cserélni, mert akinek 5000 forint gondot okoz, az adja el az autóját és váltson egy buszbérletet (ugye kedves #1-es).

jan. 4. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
Jol van gumis, nagyot szoltal megint, jar a taps.
jan. 4. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

Olajcserét jól csinálod (és természetesen olajcserekor olajszűrőt is cserélünk), én az utcai motorkerékpárban viszont nem cserélem olyan gyakran a levegőszűrőt, mint írják. Olyan gyakran megnézem, kiporolom a helyét, de vételkor láttam, milyen a még funkcionális de cserélendő levegőszűrő, meg látom, hogy most milyen. Természetesen itt van a polcon a bontatlan új, bármikor le tudom cserélni (szerencsére az én motoromban könnyen hozzáférhető helyen van, 2 imbuszos + 3 csillagcsavar), de még nem érzem szükségét.


Egyébként kérdés az is, hogy a 10 ezer neked mennyi idő alatt jön össze? Mert mondjuk nekem a kézikönyvem 12 ezret ír olajcserére, inkább 6 ezrenként szoktam, de ha nem megyek 6 ezret, évente egy csere akkor is van.

jan. 4. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
71%

Márkaszervizben dolgozok, 15 ezer km a hivatalos csereperiódus a legtöbb típusra. Ebből egyébként már kitalálható, hogy melyik márka. Rengeteg flottás, céges autón cserélünk 15 ezer km-ként olajat, van bennük már 300-400e+ km és semmi bajuk. Nem eszik az olajat.

Ez a 10, meg 8 ezer km-es olajcsere ciklus az autójukat túlféltő emberek szokása, amivel nincsen baj, szeretnének törődni vele. Bőven vannak akik 10 ezrenként cserélik, jellemzően akik évente kb. ennyit mennek az autóval.

Levegőszűrő állapot függvényében, nem ritka valóban a 60 ezer km sem. 60 ezer vagy 4 év után azért illik kidobni, pár ezer Ft az új.

jan. 4. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
61%

"inkább 6 ezrenként szoktam"


Hogyhogy nem minden tankolásnál?!

jan. 4. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
60%

#7 A világ összes autója képes elmenni 300-400 ezer kilométert akkor is, ha az olajat is csak 60 ezrenként cserélik. A kérdés csak az, hogy mekkora ráfordítással megy el annyit.


Ja és gyári előírás... a gyártó az eladásokra is fókuszál, azt is szem előtt kell tartaniuk. Márpedig az eladást nagyban javítja az, ha a tulajjal azt hitetjük el, hogy ritkán/kevés szervizelést igényel. Konkrétan erre lett kitalálva a longlife olaj is. Az színtiszta marketing volt és bizonyítja, hogy a gyártó igenis hazudik a szükséges csereperiódusról a marketingért cserébe.


Lehet, hogy a 15 ezres periódus nem öli meg egyhamar a motort, de nézd, a 10 ezer még annyira sem. Tehát miért is hülyeség akkor 10 ezrenként cserélni?


És biztos lehetsz benne, hogy a marketing miatt több az előírás, mint az ideális. Mert ha 15 ezer lenne az ideális, akkor a gyártói előírás 20 ezer lenne. Ha 15 ezer az előírás, akkor az ideális 10-12 ezer.

jan. 4. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
26%

15 ezer nagyon keves gyartonal eloiras, hirtelen nem is tudok ilyet mondani.


Jellemzobb a 20, vagy a 30 ezer km! Utobbi nyilvan nonsense.


Mivel nalam 20 a gyari, ezert 15 ezer boven jo, ennel maradtam. Ami fontosabb, es sokan elfelejtik, hogy maximum 1 ev!


15 ezrenkent cserelve, leveve a szelepfedelet minden fem tiszta, 0 lerakodas es olajfogyasztas sincs. Ennel gyakrabban felesleges cserelni.

jan. 4. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!