6-8 millió forintért racionális autót tudnál venni?
Ajánlás futómű szempontjából
Ha komfortos futóműre van szükséged, és sokat autózol rosszabb minőségű utakon, az Octavia multilink hátsó futóművel jobb választás.
Ha fontosabb a sportos vezetési élmény, a Mazda CX-30 feszesebb és közvetlenebb futóműhangolása vonzó lehet, különösen városban és enyhe terepen.





Én Mazdánál maradnék, mert rendkívül élvezetes vezetni őket és nagyon megbízhatóak, egészséges szívóbenzines motorokkal, és attól függően, hogy mire van szükségem, választanék verziót. Például, ha egy 4 fős család vagytok, 20 km-en belülre jársz dolgozni autópályán vagy bárhol máshol és évente 1x mentek csak nagyobb útra messzebb nyaralni, akkor egy Mazda 2-es tökéletesen elég mindenre. Ha többet utazol és messzebb és többet autópályán, akkor egy Mazda 3-as jobb, kényelmesebb opció. Ha meg abszolút business man vagy és német autópályán ingázol napi 300 km-t, akkor Mazda 6-os tökéletes erre.
De ez csak egy példa, neked kell tudni, hogy mire van szükséged, s annak megfelelően válassz autót magadnak.















6-8 millióért már egész jó használt elektromos autókat lehet kapni. Igaz,a választék nem túl nagy. Kb renault zoe és nissan leaf mozog ebben a kategóriában 2-3évesen 40-46kwh akkupakkokkal. (2-300km hatótávval).
Persze az,hogy kinek mi tetszik,mi felel meg az elvárásainak és mit venne belőle megint más kérdés. Én amúgy 5millióért vettem 2020-ban az akkor 3éves R90-es renault zoémat. Ma kb ugyanennyiért el is tudnám adni és 4év alatt azért elég sokat spóroltam vele úgy is,hogy engem a parkolási kedvezmény nem nagyon érint. 1,8-2millát biztosan. Vezetési élményben sem rosszabb bármelyik másik autótól(legalábbis nekem). A leafhez képest fapadosabb és az elektronikája sem a legjobb,de ár érték arányban és akkuméret alapján ez volt a legolcsóbb ebben a kategóriában.





Javítom. Elég sok használt elektromos van 6-8 milla között. Akár Kona, Peugeot E208,Hyundai Ioniq, Citroen C4 és még bmw I3 is. Ezek hasonló 40-50kwh akkupakkosak általában,amivel a nyári 300km általában elérhető(bár a 100-200ezret futott példányoknál már alsó hangon 10-20%-al kevesebb lesz a hatótáv a gyáritól)





Sőt,ahogy nézem 6-8milla között tesla is van. (50kwh-64kwh akkupakkal Standar/Long range) 74db ezek általában többet futott példányok mint a legtöbb e-autó ebben a kategóriában.
Illetve akadnak szintén 60kwh akkus leafek, kiák stb.





Én sem. Mondjuk bérlek garazsat,amiben van áramvételi lehetőség is. Utcai töltőről drága lenne a töltése.(Bár azzal is spórolnál az üzemanyaghoz képest még valamennyit,de jóval kevesebbet.150-200Ft/kwh áron a 15-20kwh fogyasztással már felér az üzemanyagköltségekkel 5liter/100km fogyasztáshoz képest.Ha benzinesben gondolkodsz kb 1-2 liter árát spórolod meg vele 100km-enként akkor is,ha ilyen drága töltőt kellene használj. Persze aki dízellel 4,5 literből elmegy 100kmt az meg hozzád képest spórolna. Mondjuk ha olyan tempóval mész,ahol diesellel is 4,5 litert esznek -kb 60-70km/h és óvatos gázadás- ,akkor neked is kevesebbet fog fogyasztani nem 15-20kwh-ot. Csak a macera ,hogy van -e töltőhely a közeledben,meg tudod-e tölteni és az mennyi idő. De ez mondjuk egy teslával nem olyan para. Vagy egy 50kw-os villámtöltőnél sem vészes a 20-80%-ra töltés. 20-30perc mondjuk beletelik,de ha bevásárlással egybekötve csinálod akkor szinte észre se veszed. Mondjuk a legtöbb boltban AC töltő van,amivel nem mindegyik autó tud gyorsan tölteni és a legtöbb a 22kwh-ból inkább csak 6-7kw-al ,max 11kw-al tud tölteni.)
Itt tudsz utánanézni,hogy a közeledben milyen töltők vannak. A leírások árai nem mindig pontosak. Az adott szolgáltatóra rákeresve/applikációjukat letöltve/ tudsz aktuális árakat nézni. A zöldek AC("gyors" töltők, amiről csak lassan lehet tölteni :D) A narancssárgák a DC (Villámtöltőket) jelölik. A Tesla töltőket meg asszem T-betűs ikon jelzi,de nem tudom pontosan már.
Nálunk a melóhelyemen a cégnél is van töltési lehetőség,de ha élnék vele én rosszabbul jönnék ki,mert nem kapnék utazási ktg-t,ami nálunk jóval magasabb mint amibe nekem kerül az áram otthontöltéssel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!