Megtartsam ezt az autót vagy racionális eladni?
Lenne előzménye is a történetnek.
Papám 1992-ben vett Németországból egy 1991-es BMW 5 e34-et, nem egy agyon extrázott darab (2 elektromos ablak,bőr belső, 2 légzsák,klíma, és nagyjából ennyi)
Plusz ehhez egy 150 lovas 2 ezres motor.
Nagyon vigyázott rá, kiváló volt az autó állapota egészen 2010-ig amikor is sajnos papám meghalt.
Ekkor apukám vezette, de ő sajnos nem becsülte meg, meg is törte (ami ki lett javítva) ittasan vezetett, kb csak tankolta, meg néha olajat cserélt.
Ő 2017 óta nem vezet (bevonták a jogosítványát)
A BMW majdnem 1 évet állt, és most én használom immár közel 2 éve.
Motorikusan tökéletes, egy csepp olaj nem folyik belőle (és nem azért mert nincs benne, én azért foglalkozok vele)
A problémája,hogy rohad az ajtók alja, meg a benzintank körül illetve a két küszöb. (a küszöbök még nem vészesek)
Egy-két apróság még van ami a működését nem befolyásolja, pl. lógó tetőkárpit.
Egy lakatos felmérése alapján kb. 500 ezer forint kéne,hogy hibátlan legyen. (tól és ig árat tudott mondani a legmagasabbal számoltam)
Ekkor viszont nem lehetne belekötni az autó műszaki állapotába és megjelenésébe.(a tetőkárpit féle apróságok is benne vannak az 500-ban)
Ez az 500 ezer jelenleg az autó piaci értéke lehet.
Ha ráköltök ennyit,és hibátlan lesz akkor sem fog sokkal többet érni a motorja és a felszereltsége miatt, viszont akkor nem is adnám el.
Összesen 2 millió forintom van ebből 1 millióért vennék autót, és 500 lenne amit rákölthetnék.
Viszont én szeretem ezt a BMW-t, néha ugyan fájdalmas mikor nem akar lekattani a pisztoly a kúton, bár ez a legkevesebb.Becsülöm benne,hogy soha nem hagyott ott sehol, nálam 2 váratlan hiba jött elő, mindkétszer ha kínok között is, de lábon eljutottunk a szerelőhöz.
A látható rozsda ellenére is sokszor dicsérik, nézik. (a távolság jól áll neki, messziről nagyon jól néz ki)
Imádom,hogy minden e34-ből köszönnek.
Viszont ez az autó nem egy racionális döntést, 11-12 litereket eszik átlagban, sok alkatrész olyan árban van mintha még most is zsír új BMW lenne, és hiába állja meg a helyét sok mai autó között, tisztában vagyok vele,hogy mivel járna megtartani.
Most kecsegtető,hogy 500-ból hibátlan lesz, de kérdés,hogy meddig?Minden autóra kell költeni, csak nem mindegy hogy egy Suzuki árán vagy egy BMW-én.
Attól nem félek,hogy olyan hú de nagyot kéne majd rákölteni, hisz apukámat 7 évig szolgálta, úgy hogy egy vasat sem költött rá (igaz papám meg mindenét ráköltötte előtte 20 évig).De ez az autó meghálálja a törődést.-
Egyszerűen nem tudom mi legyen.
Félek,hogy elbontanák (és ugye nekem eszmei értéke is van) vagy hogy rossz kezekbe kerülne.Félek,hogy megbánnám ha eladom, de ha vennék valami jóval igénytelenebb autót, akkor valószínűleg rövid időn belül jelentős mértékben gyarapodna vagyonom.
Megjelenését, felszereltségét, és teljesítményét illetően nekem jó ez a kocsi, ugyan ezeket az extrákat pipáltam be mikor más kocsikat nézegettem, ez a minimum igényem -leszámítva a bőr belsőt az nem fontos.
Hello, én megtartanám, a rohadást meg kell állítani!
Vannak ilyen önkiszolgáló műhelyek, 2-3 ezer óránként és fel tudod emelni.
Vegyél Hammerite-t, palackos zsírt, alapozót, quicksteelt, vagy üvegszálas műgyantát, purhabot, drótkeféket, vagy fúrógépre szerelhető csiszolókorongot stb-t, és évente egyszer szánj rá nyaranként egy pár napot, hogy a problémás helyeket ahol nem szerkezeti tartópont ott kicsiszold, leverd a rozsdát, ami üreges azt kizsírozd kipurhabozd, vagy kitömd műgyantával, aztán befedd az egészet hamerrite-val meg átkend műgyantával és lefújd bituminnel.
Ez így kb éves szinten 30.000 forint nyi költség de ha minden évben foglalkozol vele akkor még úgy 6 évig kitolhatod a komolyabb lakatoltatás költségét, és meg fogod rá kapni a műszakit.
Ha hossznyulvány, vagy más rögzítőpont rohad akkor keress egy lakatost!
Azért éri meg megtartani a kocsit, ha nem gond neked tankolni meg fogyó alkatrészeket cserélni, mert a kötelező biztosításon vissza fog jönni a bónuszok miatt az a pénzed.
Kíméld, vezesd normálisan, és akkor meghálálja ha szereted is vagy elégedett vagy a típussal.
Ha váltasz akkor kitudja mi jön majd elő, ismeretlen előéletű járgányon. Manapság már nagyon meg kell nézni...
Ezekkel a feltételekkel megtartanám.
Csak akkor adnám el és vennék újat, ha minimum van 3 millióm rá, mert így csak veszítesz az eladáson ha fél milláért adod el, és valszeg rosszabb állapotút fogsz csak kifogni 1 millióért.
Ha eladnám akkor valami átlagos, kisebb autót vennék tehát semmiképp sem ilyet.
/Swfit,Punto, vagy valami japánt,Mazdát,Toyotát, ilyen 15 év körülit/ - és csakis rohadás menteset.
Én is megtartanám :)
Főleg ha ekkora eszmei értéke van.
Ha 7 évig nem volt rendesen karbantartva, akkor folyamatosan fognak előjönni a hibák. Hiába kötlesz rá, ez egyre csak vinni fogja a pénzt.
Úgy tűnik annyira nem vagy eleresztve, hogy egy ilyen kaliberű autót megtarts hobbi/Második autónak. Pedig ennek már csak az a sors juthat hosszú távon. Értéke nincs, ha ennyit ráköltesz, sose fogja visszahozni.
Egy esetben érdemes megtartani, ha akkora az érzelmi töltet, hogy a biztos anyagi buktát megéri
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!