Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért akarunk már megint...

Miért akarunk már megint hulladék kínai buszokat venni? A King Long buszokkal kapcsolatos tapasztalatok után egyszerűen semmilyen racionális érv nincs a kínai buszok vásárlása mellett

Figyelt kérdés
[link]
2018. dec. 21. 16:21
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Miiii hát a King Long maga az isten. Sokat van szervízben, majd széthullik, sz*r vezetni. Igazi Magyaroknak való busz :D
2018. dec. 21. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Valakinek kitömték a zsebét, hogy ilyeneket vegyenek.
2018. dec. 21. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Elektromos buszokban speciel elég jók a kínaiak, szóval nem biztis, hogy megállja a helyét a King Longokkal vont párhuzam. Nekem inkább az a bajom, hogy megint átbåszta valaki a kormányt azzal, hogy itt ilyen meg olyan nagy szériákat fognak majd gyártani. Hogyne, csak épp azok az ezres vagy még nagyobb szériák tegnapra kellettek volna, és az utasok szívnak azzal, hogy bejáratott márkák és típusok pár hónapon belüli vásárlása helyett a távoli jövőbe vesző magyar szériagyártmányokra várunk. Ld. IC+ program a vasútnál...
2018. dec. 21. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
A kormány saját magát b****a át, senki más nem kell ehhez. Ők olyan hülyék, hogy elhiszik, hogy itt buszgyártás lesz hirtelen.
2018. dec. 21. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Mert a kínaiak fizettek a legtöbbet a döntéshozóknak. Magyarországon minden közbeszerzés így zajlik.
2018. dec. 22. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Tipikus magyar sztory:

-van valami trendi dolog a világban

-mi is trendik akarunk lenni, mindenáron

-előveszünk valami régi magyar márkanevet és megpróbáljuk ráépíteni az új sz@rt

-jön pár ember, aki normális érvekkel alátámasztja, hogy ez az egész miért nem jó, őket nyilvánosan hülyének és szabotőrnek kiálltjuk ki

-eltelik pár év, nulla gyártás és eredmény, bebukott milliárdok :D


Ne csak offoljak :


Nagyon menő most mindent elektromosra alakítani és ezzel a hülyeséggel drágán eladható minden vacak és a tömegek ugranak rá, mint kiscsirke a zöld takonyra :D


Kell nekünk 120 millért elektromos busz? Egyáltalán lesz ehhez áram? Perverzeknek ajánlom a mavir oldalán a rendszerterhelés ábrát, jelenleg egy komplett paksnyi áramot IMPORTÁLUNK:


[link]


Ez a 260km/5-6 óra töltés sem az igazi. Genfben már futnak az ABB elektronikával felszerelt elektromos buszok, amik egy felső áramszedővel minden nagyobb megállónál gyorstöltenek. Ezek a csuklós buszok buszok napi átlag 1600+ km-t futnak, míg a kínai szóló csoda napi 3 töltéssel, klímázva nem tudja kifutni a 600km-t. A genfi Tosa project 16 millió dollárba került, ez tartalmazza az állomási töltést, a 13 gyorstöltőt és a 12db csuklós buszt, ez a rendszerrel együtt 376 millió Ft/db árra jön ki, amiből saccra a járművek költsége 200-250 millió között lehet. minimum kétszer drágább a svájci busz.


Viszont ha ezt szembeállítjuk azzal, hogy a csuklós simán elvisz két szólónyi embert és közel háromszor akkora napi futásra képes akkor egy nagy forgalmú vonalon a Tosa futtatása harmad annyiba kerül, mint a CRC hibás Ikarusoké :D


Kicsit visszatérve az elektromos hálózathoz: jelenleg áramból nincs elég hazai, a Duna szabályozásának hiánya miatt nyáron még ennyi sem lehetne, ha minden szabályt betartanánk. Csak halkan teszem fel a kérdést: miért nem találjuk fel az olcsó csodát, a CNG-t?

Évtizedekig Debrecen és Szeged CNG-s Ikarus nagyhatalom volt, csak valahogy ezt elfelejtettük.


A földgáz mindenhol elérhető, a töltőkutak olcsón és egyszerűen telepíthetőek, gyorsan lehet vele tölteni és gyakorlatilag egy cng-s busz napi 21 órán át folyamatosan üzemben tud lenni ééss árban töredéke egy villanycsodának ráadásul egy CNG busz gyártásához minden technológia adott itthon, mivel már gyártottunk ilyet.


A CNG ( sűrített földgáz ) is fosszilis energiahordozó így ez nem a jövő. De koromkibocsátása közel nulla, nem növeli a szállópor koncentrációt, az összes dízelt városi buszt már rég erre kellett volna cserélni mindenhol. Olcsóbb lenne most erre átállni az ilyen kínai szemetek helyett és 15-20 év múlva az üzemidejük végéig van időnk eldönteni, hogy hogyan tovább, melyik addigra már fejlett elektromos technológiát válasszuk - ha már az elektromos rendszerünk rendelkezni fog akkora beépített kapacitással, hogy ennyi buszt elbírjon.

2018. dec. 22. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Hatos, az áramimport oka inkább az, hogy szabad piac van és külföldön sokszor olcsóbb az àram. Volna itthon erőművi kapacitás, csak drágább lenne megtermelni, mint megvenni. Nincs ezzel semmi baj. Szóval emiatt kár aggódni az elektromos járművek térnyerése kapcsàn.
2018. dec. 23. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"Hatos, az áramimport oka inkább az, hogy szabad piac van és külföldön sokszor olcsóbb az àram. "


Ez biztos? Az osztrákok nagyon aggódnak a miatt, hogy a baromi drágán megépülő Paks II simán lenyomja a nemzetközi áramárat és e miatt ők szívnak.


Import áramra addig jó támaszkodni,amíg nincs valami komolyabb nemzetközi zavar. Ha egy komolyabb időjárási esemény miatt bedől a hálózat akkor nem kicsit rácsúszunk a pöcörőre.. Nem azzal van gond, hogy importálunk, hanem azzal hogy jelenleg a teljes fogyasztás 35%-a import.

2018. dec. 23. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!