Miért akarunk már megint hulladék kínai buszokat venni? A King Long buszokkal kapcsolatos tapasztalatok után egyszerűen semmilyen racionális érv nincs a kínai buszok vásárlása mellett
Tipikus magyar sztory:
-van valami trendi dolog a világban
-mi is trendik akarunk lenni, mindenáron
-előveszünk valami régi magyar márkanevet és megpróbáljuk ráépíteni az új sz@rt
-jön pár ember, aki normális érvekkel alátámasztja, hogy ez az egész miért nem jó, őket nyilvánosan hülyének és szabotőrnek kiálltjuk ki
-eltelik pár év, nulla gyártás és eredmény, bebukott milliárdok :D
Ne csak offoljak :
Nagyon menő most mindent elektromosra alakítani és ezzel a hülyeséggel drágán eladható minden vacak és a tömegek ugranak rá, mint kiscsirke a zöld takonyra :D
Kell nekünk 120 millért elektromos busz? Egyáltalán lesz ehhez áram? Perverzeknek ajánlom a mavir oldalán a rendszerterhelés ábrát, jelenleg egy komplett paksnyi áramot IMPORTÁLUNK:
Ez a 260km/5-6 óra töltés sem az igazi. Genfben már futnak az ABB elektronikával felszerelt elektromos buszok, amik egy felső áramszedővel minden nagyobb megállónál gyorstöltenek. Ezek a csuklós buszok buszok napi átlag 1600+ km-t futnak, míg a kínai szóló csoda napi 3 töltéssel, klímázva nem tudja kifutni a 600km-t. A genfi Tosa project 16 millió dollárba került, ez tartalmazza az állomási töltést, a 13 gyorstöltőt és a 12db csuklós buszt, ez a rendszerrel együtt 376 millió Ft/db árra jön ki, amiből saccra a járművek költsége 200-250 millió között lehet. minimum kétszer drágább a svájci busz.
Viszont ha ezt szembeállítjuk azzal, hogy a csuklós simán elvisz két szólónyi embert és közel háromszor akkora napi futásra képes akkor egy nagy forgalmú vonalon a Tosa futtatása harmad annyiba kerül, mint a CRC hibás Ikarusoké :D
Kicsit visszatérve az elektromos hálózathoz: jelenleg áramból nincs elég hazai, a Duna szabályozásának hiánya miatt nyáron még ennyi sem lehetne, ha minden szabályt betartanánk. Csak halkan teszem fel a kérdést: miért nem találjuk fel az olcsó csodát, a CNG-t?
Évtizedekig Debrecen és Szeged CNG-s Ikarus nagyhatalom volt, csak valahogy ezt elfelejtettük.
A földgáz mindenhol elérhető, a töltőkutak olcsón és egyszerűen telepíthetőek, gyorsan lehet vele tölteni és gyakorlatilag egy cng-s busz napi 21 órán át folyamatosan üzemben tud lenni ééss árban töredéke egy villanycsodának ráadásul egy CNG busz gyártásához minden technológia adott itthon, mivel már gyártottunk ilyet.
A CNG ( sűrített földgáz ) is fosszilis energiahordozó így ez nem a jövő. De koromkibocsátása közel nulla, nem növeli a szállópor koncentrációt, az összes dízelt városi buszt már rég erre kellett volna cserélni mindenhol. Olcsóbb lenne most erre átállni az ilyen kínai szemetek helyett és 15-20 év múlva az üzemidejük végéig van időnk eldönteni, hogy hogyan tovább, melyik addigra már fejlett elektromos technológiát válasszuk - ha már az elektromos rendszerünk rendelkezni fog akkora beépített kapacitással, hogy ennyi buszt elbírjon.
"Hatos, az áramimport oka inkább az, hogy szabad piac van és külföldön sokszor olcsóbb az àram. "
Ez biztos? Az osztrákok nagyon aggódnak a miatt, hogy a baromi drágán megépülő Paks II simán lenyomja a nemzetközi áramárat és e miatt ők szívnak.
Import áramra addig jó támaszkodni,amíg nincs valami komolyabb nemzetközi zavar. Ha egy komolyabb időjárási esemény miatt bedől a hálózat akkor nem kicsit rácsúszunk a pöcörőre.. Nem azzal van gond, hogy importálunk, hanem azzal hogy jelenleg a teljes fogyasztás 35%-a import.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!